Λύτρον ἀντὶ πολλῶν



Τὴν τελευταία νύχτα τῆς ζωῆς του ,ὡς γνωστόν, ὁ Ἰησοῦς παρέδωσε τὴν "τελετή" τοῦ ΑΡΤΟΥ καὶ τοῦ ΟΙΝΟΥ ,μέσα στὰ πλαίσια ἑνὸς συνήθους ἑορταστικοῦ ,ἑβραϊκοῦ δεἰπνου CHABURAH 
(ποὺ καὶ σὲ σήμερα τελεῖται κατὰ τὰ  Σάββατα
ἀπὸ τοὺς Ἑβραίους) 
 ἀλλὰ μὲ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ:
πρόσθεσε ὁ Ἰησοῦς τὰ λόγια τῆς ΣΥΣΤΑΣΗΣ (" λάβετε φάγετε"...κλπ).

Τὸ νόημα τῶν λόγων ἐκείνων 
ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ γιὰ τὸν ἐρχόμενο θάνατο του, οὔτε μιὰ ἀποχαιρετιστήρια τελετή—ὄχι· 
τὸ  ΟΛΟ νόημα κρύβεται στὴ φράση
 "ΥΠΕΡ ΠΟΛΛΩΝ" (*)
 ποὺ δείχνει τὴν ΕΞΙΛΕΩΤΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ
 ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ 
ΣΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ .

Μιὰ τέτοια  σημασία , ΛΥΤΡΟΝ ΑΝΤΙ ΠΟΛΛΩΝ,  δὲν μπορεῖ νὰ τὴν ΑΞΙΩΣΕΙ
 γιὰ τὸν θάνατο του 
ἕνας ἁπλὸς ΑΝΘΡΩΠΟΣ .

ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΣΤΕΙ
ΜΕ ΑΞΙΩΣΕΙΣ
 ΟΤΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΩΡΕΙ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ?

Ἐδῶ ἑδράζεται ΙΣΤΟΡΙΚΑ , 
ἡ μεσσιανικὴ ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑ τοῦ Ἰησοῦ 
καὶ ἡ πίστη τῶν-μετέπειτα- Χριστιανῶν 
στὴν θεανδρικότητα του
 καὶ στὴν ἐξ αὐτῆς προκύπτουσα ΘΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ. 

Χωρὶς τὴν ἔννοια τοῦ ΕΞΙΛΕΩΤΙΚΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
 ἡ Ἐκκλησία μετατρέπεται σὲ Συναγωγή 
(ἤ σὲ τέμενος προσευχῆς )
κι ὁ Χριστὸς σὲ ἕναν ἁπλὸ προφήτη. 

Ο ΑΡΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΟΙΝΟΣ  
—ΔΗΛ Ο ΕΞΙΛΕΩΤΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ—
(ΛΥΤΡΟΝ ΑΝΤΙ ΠΟΛΛΩΝ)
ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ 
ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ.

_____

ΥΓ δὲν ἀναφέρθηκα καθόλου σὲ Ἀνάσταση γιατὶ τὰ ἀνωτέρω δὲν τὰ ἔγραψα ὡς Καθολικὸς 
παρὰ μόνον ὡς ΙΣΤΌΡΙΚΟΣ ποὺ ἐρευνᾶ
  μέσῳ τῶν κειμένων,
 τὴν ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑ τοῦ Ἰησοῦ ,
 ὅπως αὐτὴ ἐκφράστηκε 
κατὰ τὸ τελευταῖο ΔΕΙΠΝΟ τὴν νύχτα κατὰ τὴν ὁποία παραδινόταν..
_______
(*)  ἡ φράση "πολλῶν", ἀναγόμενη στὸ
"rabim" (ΗΣΑΪΑΣ,53,12 ) ἀποτελεῖ ἑβραϊσμὸ
καὶ σημαίνει "ὅλων".

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ "ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ '73 "

ΑΛΩΣΗ -1453 : Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΕΝΩΤΙΚΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ