Η ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ,ΑΛΛΑ’ ΝΕΟΠΛΑΤΩΝΙΚΗ.
Παρὰ τὰ περὶ τοῦ ἀντιθέτου νομιζόμενα, ἡ ὑποτίμηση τῆς ὕλης καὶ τοῦ σώματος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ καθόσον κατὰ τὴν Βίβλο ὀλη ἡ Δημιουργία εἶναι ΕΚ ΘΕΟΥ {=καὶ εἶδεν ὁ θεὸς τὰ πάντα ὅσα ἐποίησε καὶ ἰδοὺ καλὰ λίαν/ΓΕΝ.1,31}
Τὸ ΑΣΚΗΤΙΚΟ πνεῦμα τοῦ ἀρχέγονου χριστιανισμοῦ (ὅπως πχ τὸ βλέπουμε στὸν ΠΑΥΛΟ καὶ στὶς ὁδηγίες του περὶ τὰ ΕΡΩΤΙΚΑ) ἔχει ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ἀφετηρίες κι ὄχι φιλοσοφικές·
ἐπειδὴ ὁ Παῦλος πίστευε ὅτι ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ Η Β' ΠΑΡΟΥΣΙΑ, κήρυττε ὅτι δὲν ἔχει διαφορὰ ὁ ἔγγαμος ἀπὸ τὸν ἄγαμο, γιὰ τοῦτο καὶ ἔγραψε τὸ περιλάλητο.:
"ΚΑΛΟΝ ΑΝΘΡΩΠῼ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΜΗ ΑΠΤΕΣΘΑΙ" {=εἶναι καλὸ στὸν ἄνθρωπο—sic—νὰ μὴν ἀκουμπᾶ γυναῖκα./Α' ΚΟΡ.7,1}
Ἀντιθέτως, ὁ Νεοπλατωνισμὸς ὑπιστήριζε ὅτι ἡ ὕλη ἀποτελεῖ ΚΑΚΕΚΤΥΠΟ τῶν νοητῶν καὶ Η ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΕΠΕΣΕ ΣΤΑ ΔΕΣΜΑ ΤΗΣ ΥΛΗΣ (ὀρφισμός) ἀπὸ ὅπου πρέπει νὰ ἐλευθερωθεῖ .
Συνεπῶς ὁ ΑΣΚΗΤΙΣΜΟΣ κατὰ τοὺς νεοπλατωνικοὺς εἶναι ἡ μόνη ἐνδεδειγμένη ὁδὸς γιὰ ὅλους τοὺς σκεπτομένους ἀνθρώπους.
________
Τὰ παραπάνω ἀντελήφθη μὲ τὴν ἱστορικὴ ὀξύνοια ποὺ τὸν διἐκρινε κι ὁ ΚΑΒΑΦΗΣ καὶ γράφει στὸ ποίημα του "Ο ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΟΧΕΙΣ" ὅτι οἱ κάτοικοι τῆς Ἀντιόχειας ἀπέρριψαν τὸν ΑΣΚΗΤΙΚΟ νεοπλατωνίζοντα Ἰουλιανὸ καὶ προτίμησαν τοὺς χριστιανοὺς βασιλεῖς ἕνεκεν τῆς ΦΙΛΗΔΟΝΙΑΣ τους..