Τὰ Τρίγωνα τοῦ Πλάτωνα. Η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.



Ὁ Πλάτων γιὰ νὰ ἀντιμετωπίσει τὴν προκύπτουσα ΑΘΕΪΑ τοῦ μηχανιστικοῦ φυσικοῦ μοντἐλου τοῦ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΥ {=ὁ κόσμος συντίθεται μηχανιστικὰ ἀπὸ  τὶς κινήσεις /δίνες ΑΤΟΜΩΝ, δηλ.ἀτμήτων  στοιχείων ὕλης μέσα σὲ Κενό} σκἐφτηκε ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ διότι τὰ μαθηματικὰ προϋποθέτουν ΛΟΓΟ καὶ κατὰ Πλάτωνα ὁ ΘΕΟΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΛΟΓΟΣ.

Γῤἀφει λοιπὸν ὁ Πλάτων  στὸν ΤΙΜΑΙΟ ὅτι τὰ 4 στοιχεῖα τῆς ὓλης (κατὰ τὸν Ἐμπεδοκλῆ=Πῦρ- Ἀήρ-Γῆ- Ὕδωρ) ἔχουν τὴν μορφὴ τῶν 4 (ἐκ τῶν 5) ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΣΤΕΡΕΩΝ ποὺ εἶχε ἀνακαλύψει ὁ μαθηματικὸς ΘΕΑΙΤΗΤΟΣ στὴν Ἀκαδημία:
τετράεδρο=πῦρ, ὀκτἀεδρο=ἀήρ, εἰκοσἀεδρο=ὐδωρ, κῦβος=γῆ
 (καὶ τὸ 5ο κανονικὸ στερεό, τὸ 12εδρο = αἰθέρας/ τὸ σχῆμα τοῦ σύμπαντος).

ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ;

Ὅτι ἔτσι τὰ 4 ὑλικὰ στοιχεῖα ΠΑΥΟΥΝ νά ἀποτελοῦν τὰ θεμέλια τοῦ φυσικοῦ κόσμου γιατὶ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΧΘΟΥΝ ΠΡΩΤΟΓΕΝΩΣ  ΣΕ ΤΡΙΓΩΝΑ ,ἰσόπλευρα (τετράεδρο,  εἰκοσἀεδρο ὀκτἀεδρο ) καὶ ἰσοσκελῆ, δηλ. μισὸ τετρἀγωνο (ὁ κῦβος). ΟΠΟΤΕ ΤΑ ΑΙΣΘΗΤΑ ΑΝΑΓΟΝΤΑΙ ΣΕ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ καὶ τὰ γεωμετρικὰ σχήματα εἶναι ΑΫΛΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ* ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΛΙΚΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ. Δηλ.ἡ Ὕλη ἀνἀγεται σὲ κάτι Ἄϋλο.

 Ἔτσι ὁ Πλάτων κατάφερε νά ἀνάγει τὰ αἰσθητὰ στὰ Νοητὰ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ .
Καὶ μαθηματικὴ δομὴ σημαίνει, ὅπως εἴπαμε, "ΛΟΓΟΣ" , ὁ ὁποῖος εἶναι —κατὰ τὸν Πλάτωνα— 
ὁ Δημιουργὸς Θεὸς τῶν Πἀντων.






* παραμένει ἀνοικτὸ τὸ ἐρώτημα,  πῶς οἱ ἄϋλες μαθηματικὲς ὀντότητες δημιουργοῦν τὴν ὕλη τῶν αἰσθητῶν.

______
ΥΓ. ἡ εἰρωνεία τῆς Ἱστορίας εἶναι ὅτι ἐνῶ στὴν ἀρχαιὀτητα καὶ στὸν μεσαίωνα ἐπιβλήθηκε ὁ ΘΕΪΣΜΟΣ τοῦ Πλἀτωνα κι ὄχι ἡ ΑΘΕΪΣΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ τοῦ Δημόκριτου, στὴν Νεώτερη Φυσικὴ τὸν 17ο αἰ.ἐπανῆλθε  ἀπὸ τὸν ΝΕΥΤΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΓΑΛΙΛΑΙΟ τὸ μηχανιστικὸ σκεπτικὸ τοῦ Δημόκριτου. 
Ἡ εἰρωνεία ποῦ ἔγκειται ;
Στὸ ὅτι οἱ Νεύτων—Γαλιλαῖος ἐνῶ ΑΝΕΣΤΑΙΝΑΝ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΥ πανηγύριζαν πιστεύοντες ὅτι ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ποὺ πἐτυχαν  ΔΙΚΑΙΩΝΑΝ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ...
Ὅμως ἦταν αύτὸ ἀκριβῶς τὸ μηχανιστικὸ μοντέλο τῆς νεὠτερης Φυσικῆς ποὺ θεωροῦσε ἀπρόσωπο ἔργο τῆς ΑΝΑΓΚΗΣ ὀ Πλάτων καὶ αύτὸ ἦταν  προσπάθησε  σὲ ὅλη του τὴν ζωὴ νὰ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙ καταπολεμῶντας τὴν δημοκρίτεια Φυσική...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.