Ο ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ DALI.
Δύο ἦταν οἱ ἐπιρροὲς τοῦ σουρεαλιστῆ ζωγράφου ΣΑΛΒΑΔΟΡ ΝΤΑΛΙ: ὀ μυστικισμὸς τοῦ Καθολικισμοῦ καὶ ἡ σύγχρονη Φυσική. Ἰδιαιτέρως τὸν εἶχε ἐντυπωσιάσει ἡ θεωρία τῆς Σχετικότητας τοῦ ΑΪΝΣΤΑΪΝ ἡ ὁποία δίδασκε ὄτι τὸ σύμπαν ἔχει καὶ ΜΙΑ ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ , μὴ αἰσθητὴ βεβαίως στὴν ἀνθρώπινη ἀντίληψη (ἡ ὁποία μόνο τρεῖς διαστάσεις μπορεῖ νὰ συλλάβει) . Στὸν ΥΠΕΡΚΥΒΙΚΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ ὁ Νταλὶ παρουσιάζει τὴν μαθηματικὴ ΠΡΟΒΟΛΗ ΕΝΟΣ ΥΠΕΡΚΥΒΟΥ (δηλ. ἑνὸς κύβου τεσσάρων διαστάσεων ) ποὺ μοιάζει μὲ Σταυρό πάνω στὸν ὁποῖο βρίσκεται ἐσταυρωμένος ὁ Ἰησοῦς. Στὸν πίνακα αὐτὸ ὁ Νταλὶ ἤθελε νὰ δείξει —συνδέοντας τὴν Καθολικὴ του Πίστη μὲ τὴν Σύγχρονη Φυσική— ὅτι ὁ Χριστὸς ὡς θεάνθρωπος προέρχεται ἀπό τὸν τετραδιάστατο, ΜΗ ΑΙΣΘΗΤΟ στὸν ἄνθρωπο, ΧΩΡΟΧΡΟΝΟ, γιὰ τὸν ὁποῖο ἔκανε λόγο στὴν ΘΕΩΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ὁ Ἀϊστάιν καὶ ὁ ὁποῖος περιγράφεται ἀπὸ τὴν Μή—Εὐκλείδεια Γεωμετρία τοῦ Riemann.