ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΑΓΕΙΑ ΣΤΟΝ ΝΕΟΠΛΑΤΩΝΙΣΜΟ.

Παλαιὰ ἡ ὀλιγοσέλιδη μελἐτη τοῦ Cl. ZINTZEN (1η ἔκδ. τὸ 1965, 2η τὸ 1977) στὰ ἑλληνικὰ ἐκδόθηκε τὸ 2000 (βλ.φωτό.) ὑποστηρίζει τὰ ἑξῆς γιὰ τὴν εἴσοδο τοῦ Μυστικισμοῦ καὶ τῆς Μαγείας στὴν Νεοπλατωνικὴ Φιλοσοφία· —ἡ κλασσικὴ ἑλληνικὴ φιλοσοφία ποὺ στόχευε στὴν ΓΝΩΣΗ τοῦ ἀνθρώπου καὶ τοῦ κόσμου κατἐληξε στὸν ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΜΟ καὶ τὴν ΑΓΝΩΣΙΑ, καθόσον ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΤΕΦΑΣΚΑΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ. —ἔτσι ἐνῶ ὁ Πλάτων θεωροῦσε ὅτι ἡ Νόηση ὁδηγεῖ στὴν Γνώση τῶν Ἰδεῶν , ὁ ΠΛΩΤΙΝΟΣ ὑποστήριζε ὅτι ἡ ἐπαφὴ μέ τὴν ΠΡΩΤΗ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ (ποὺ εἶναι τὸ ΕΝ ) γίνεται ἐφικτὴ μόνον μέσῳ τῆς ΕΚΣΤΑΣΗΣ δηλ. τῆς ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ, καθὸσον τὸ ΕΝ κεῖται ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΝΟΗΣΕΩΣ καὶ ΠΑΣΗΣ ΓΝΩΣΕΩΣ, ὡς ὑπερβαῖνον τὴν πολλαπλότητα τοῦ κόσμου καὶ τὸν δυισμό (γιγνώσκοντος) ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΥ καί (γιγνωσκομένου) ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ τὸν ὁποῖον προϋποθέτει πᾶσα γνώση . —Ἡ Μυστικὴ Ἕνωση μὲ τὸ ΕΝ ἐπιτυγχάνεται κατὰ τὸν Πλωτῖνο ὅταν ἡ Ψυχὴ ἀποτραβήξει τὸ ἐνδιαφέρον της ἀπὸ τὸν ἐξωτερικὸ κόσμο καὶ ἐπ...