Πλάτωνος, ΤΙΜΑΙΟΣ—Ὁ Κόσμος δὲν εἶναι πλήρως νοήσιμος.
Δὲν εἶναι εὔκολη δουλειὰ ἡ ἑρμηνεία τῶν πλατωνικῶν ἔργων, ἀφοῦ ὁ Πλάτων εἰρωνεύεται συχνὰ στούς Διαλόγους του , συχνότατα εἶναι ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ ὑπαινικτικὸς καὶ κάποιες φορὲς ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ἀντιφάσκων, ἀλλὰ στὸν "ΤΙΜΑΙΟ" τὸ πρόβλημα μεγεθύνεται καθότι ἐκεῖ ΟΜΟΛΟΓΕΙ ὅτι ἐκφράζεται μὲ ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΗ γλῶσσα (εἰκὼς μῦθος) λέγοντας ὅτι ἕνας προσωπικὸς -ἀλλὰ ὄχι παντοδύναμος- θεὸς πλάθει τὸν ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΝΤΑ χῶρο μὲ βάση τὰ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ δημιουργῶντας ἔτσι ἕνα ΕΜΒΙΟ ΣΦΑΙΡΙΚΟ ὄν μὲ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΝΟΥ: τὸ Σύμπαν. Δὲν θά ἀναφερθῶ στὰ περὶ ΑΤΛΑΝΤΙΔΑΣ ποὺ τὰ ξέρουν ὅλοι (ΤΑ ΜΟΝΑ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΛΛΩΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΤΙΜΑΙΟ"...) ἀλλὰ θὰ κωδικοποιήσω τὰ ἑξῆς ΑΠΟΜΥΘΕΥΤΙΚΑ συμπεράσματα γιὰ τὸ νόημα τοῦ ἐν λόγῳ κειμένου: 1) ἐπιδίωξη τοῦ Πλάτωνα εἶναι νὰ δείξει ὅτι ὑπάρχει ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΔΟΜΗ (ἄρα ΝΟΗΜΑ) στὸ Σύμπαν καὶ συνεπῶς ὁ κόσμος δὲν λειτουργεῖ βάσει μόνον μηχανιστικῶν αἰτίων {= "ΑΝΑΓΚΗ" ΤΩΝ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ} δηλ. χωρὶς σκοπό (ΤΥΧΗ). Τὴν ὕπαρξη μαθημα...