Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Σεπτεμβρίου 27, 2020

ΤΟ "ΥΠΟΓΕΙΟ" ΤΟΥ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ.

Εικόνα
 Τὸ "ΥΠΟΓΕΙΟ" —ὁ πλήρης τίτλος εἶναι "Σημειώσεις ἀπὸ τὸ Ὑπόγειο"·ἐννοεῖ :"ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ"—εἶναι οἱ "ἐξομολογήσεις" τοῦ Ντοστογιέφσκι, οἱ φιλοσοφικὲς του ἀντιλήψεις καὶ ἐκδόθηκε τὸ 1864 . Στὸ "Ὑπόγειο" ,πέραν τοῦ ὀτι παρελαύνει σύμπασα ἡ εὐρωπαϊκὴ σκέψη καὶ "ἀποκαλύπτονται" οἱ χαρακτῆρες τῶν ἡρώων τῶν μελλοντικῶν μυθιστορημάτων  ποὺ ἐπρόκειτο νὰ γράψει ὁ Ντοστογιέφσκι, ἀσκεῖται ἡ  πιὸ ὀξεῖα κριτικὴ στόν ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ τοῦ εὐρωπαϊκοῦ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ, ἀπὸ τὸν Βολταῖρο καὶ τὸν Ρουσσὼ μέχρι τὸν Κάντ καὶ τὸν Χέγκελ, καὶ ὅλα αὐτὰ , δυὸ δεκαετίες  πρὶν γράψει  παρόμοια  στό "ΛΥΚΟΦΩΣ ΤΩΝ ΕΙΔΩΛΩΝ" (1889)  ὁ ΝΙΤΣΕ.  Ὅπως καὶ ὁ μεγάλος Γερμανὸς φιλόσοφος , μερικὰ χρόνια ἀργότερα, ἔτσι καὶ ὁ μἐγιστος Ρῶσος μυθιστορηματογράφος ἀποκαλύπτει τὸ ΣΑΘΡΟ θεμέλιο τῆς εὐρωπαϊκῆς ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑΣ τῆς ἑδραζομένης ΜΟΝΟ στὸν ὀρθολογισμό (ΛΟΓΟΚΡΑΤΙΑ) παραβλέποντας τὴν ΜΗ ΛΟΓΙΚΗ φύση τοῦ Εἶναι. [ ΠΑΡΕΚΒΑΣΗ : ὁ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ Ὀρθολογισμὸς ΔΙΑΦΕΡΕΙ ἀπὸ τὸν ΔΥ

Ὑγρὸ πῦρ : ΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΟΠΛΟ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.

Εικόνα
 Ὑπάρχει τέτοια πληθώρα περιγραφῶν γιὰ τὸ .."ἀτομικό" ὅπλο τῶν βυζαντινῶν ἀπὸ πηγὲς τῆς ἐποχῆς ,ὥστε νὰ ἐπικρατεῖ μεγάλη ἀσάφεια  καὶ σύγχυση γιὰ τὸ τὶ ΑΚΡΙΒΩΣ ἦταν τὸ περίφημο ΥΓΡΟ ΠΥΡ ποὺ ἔσωσε την Κωνσταντινούπολη καὶ τὴν ΕΥΡΩΠΗ ἀπὸ τὴν ΑΡΑΒΙΚΗ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ καὶ στὶς δύο πολιορκίες , τὴν πρώτη ἐπὶ ΚΩΝ/ΝΟΥ Δ' ΠΩΓΩΝΑΤΟΥ τὸ 674μΧ καὶ τὴν δεύτερη ἐπὶ ΛΕΟΝΤΟΣ Γ ' ΙΣΑΥΡΟΥ τὸ 717μΧ (διαφορετικὰ θὰ μιλούσαμε ἀραβικὰ σήμερα στὸ ..Εὐρωπαϊστάν...). Οἱ περιγραφὲς εἶναι ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΕΣ ·  ἄλλοτε φαίνεται ὅτι ἦταν ΕΜΠΡΗΣΤΙΚΟ ὅπλο βασισμένο στὴ ΝΑΦΘΑ —πετρέλαιο—γνωστὸ ὅπλο ἤδη  ἀπό τὴν ἀρχαιότητα, τὸ ὁποῖο ἔκαιγε καὶ μέσα στὸ νερό,   ἄλλοτε περιγράφεται ὡς ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ ΥΛΗ κάτι σάν τὴν ΠΥΡΙΤΙΔΑ , βασισμένο στὸ ΝΙΤΡΟ.   Ἡ ἀνακάλυψη ἀποδίδεται  ἀπὸ τὶς πηγὲς  τῆς ἐποχῆς στὸν ΚΑΛΛΙΝΙΚΟ ἀπὸ τὴν Συρία τὸ 672 μΧ  (Θεοφάνης ,Χρονογραφία,354) ,  ἐνῶ ἐθεωρεῖτο ΚΡΑΤΙΚΟ ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ κατασκευαζόμενο ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΚΩΝ/ΠΟΛΗ καὶ  ὁπως γράφει ὁ Κων.Πορφυρογέννητος : "μήτε εἰς ἕτερον ἔθνος παραπέ

ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ : ἡ ἰστορικὴ ἀλήθεια.

Εικόνα
    Η ΠΡΟΚΥΜΑΙΑ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ  ΣΗΜΕΡΑ        Η ΣΜΥΡΝΗ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ                              ___________ Η ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ ΑΠΟΒΙΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΗ ΣΜΥΡΝΗ 15-5-1919 ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ  TAHSIN (ἀπὸ τὴν τουρκικὴ τηλεοπτική σειρά: Vatanim Sensin= "ΕΙΣΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ")  _______________ Η ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ (13-ΣΕΠ-1922) ________________ Γιὰ τὴν Μικρασιατικὴ Ἐκστρατεία καὶ τὴν ἐπακολουθήσασα Καταστροφὴ ἔχουν γραφεῖ πολλὰ  καὶ ὁ τόπος πλήρωσε τὰ μέγιστα φθάνοντας στὸν "ψυχικό διχααμὸ " μεταξὺ βενιζελικῶν καὶ ἀντιβενιζελικῶν ποὺ κράτησε σὲ ὅλη τὴν διάρκεια τοῦ Μεσοπολέμου —καὶ ἐν πολλοῖς κρατεῖ λανθάνων ὡς τὶς μέρες μας.. Γι αὐτό,  ἡ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ἰστορικὴ ἁλήθεια γιὰ τὴν Μικρασιατικὴ Καταστροφὴ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΙΠΩΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ.  Ἐξηγῶ· σίγουρα τὴν Μικρασιατικὴ Καταστροφὴ χρεώνονται ΙΣΤΟΡΙΚΑ οἱ ἀντιβενιζελικὲς κυβερνήσεις ποὺ προέκυψαν μετὰ τὶς  Ἐκλογὲς τοῦ 1920, λόγῳ τῶν στρατιωτικῶν λαθῶν καὶ τῆς ἀβελτηρίας ποὺ ἐπέδειξαν.   Ἐρωτᾶται ὅμως, ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ Ν

ΘΕΜΕΛΙΟ ΚΑΘΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Η "ΚΑΤΗΓΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΓΗ" ΤΟΥ ΚΑΝΤ.

Εικόνα
 Ἡ Καντιανὴ Ἠθικὴ θεμελιώνεται στὴν περιλάλητη ΚΑΤΗΓΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΓΗ ἡ ὁποία ὁρίζει ὡς ΗΘΙΚΟ αὐτὸ ποὺ μπορεῖ νὰ ἰσχύει ΠΑΝΤΟΤΕ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ ὡς Ο̣ΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ. Γράφει ὁ ΚΑΝΤ· " πρᾶττε ἔτσι ὥστε ἡ πράξη σου μὰ γίνει καθολικὸς νόμος γιὰ ὅλους".  Αὐτὴ ὀμως ἡ ἀντίληψη περὶ ἠθικῆς τοῦ Κάντ εἶναι ποὺ —ἄν τὸ καλοσκεφτεῖ κανείς—ὁδήγησε  τὴν ΜΕΤΑΔΙΑΦΩΤΙΣΤΙΚΗ   Εὐρώπη στὰ  ΑΟΥΣΒΙΤΣ καὶ στὰ ΓΚΟΥΛΑΓΚ.. Τοῦτο  συνέβη διότι αὐτὴ ἡ ἠθικὴ μὲ τὴν ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΚΗ της —θἄλεγε κανεὶς "γερμανική"— ἀντίληψη ΜΑΖΟΠΟΙΕΙ τοὺς Ἀνθρώπους,μετατρέποντας τους σὲ ΜΗΧΑΝΕΣ , ΑΡΙΘΜΟΥΣ καὶ ΠΡΟΒΑΤΑ ἐπιτάσσοντας ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΟ ΙΔΙΟ , νὰ πράττουν ὅλοι ὁμοιόμορφα , νὰ μοιάζουν ὅλοι μεταξὺ τους ΩΣΑΝ ΑΓΕΛΑΙΑ ΖΩΑ σύμφωνα μὲ ὅ,τι ὁρίζει ὡς ἠθικὸ ἡ ΕΚΑΣΤΟΤΕ  ἐπικρατοῦσα φιλοσοφικὴ ἀλήθεια. Διερωτᾶται ἐπὶ τῶν ἀνωτέρω στὸ "ΥΠΟΓΕΙΟ"  ὁ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ κρίνοντας τόν ΚΑΝΤ: " τὶ γίνεται, ἄν  τὸ ἀνθρώπινο συμφέρον μερικὲς φορὲς , πρέπει νὰ ἐπιθυμεῖ  τὸ ΑΝΩΦΕΛΟ  ΚΙ ΟΧΙ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ,τὸ ὠφέλιμο. Ἄν  ἰσχύει