Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Σεπτεμβρίου 27, 2020

ΤΟ "ΥΠΟΓΕΙΟ" ΤΟΥ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ.

Εικόνα
 Τὸ "ΥΠΟΓΕΙΟ" —ὁ πλήρης τίτλος εἶναι "Σημειώσεις ἀπὸ τὸ Ὑπόγειο"·ἐννοεῖ :"ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ"—εἶναι οἱ "ἐξομολογήσεις" τοῦ Ντοστογιέφσκι, οἱ φιλοσοφικὲς του ἀντιλήψεις καὶ ἐκδόθηκε τὸ 1864 . Στὸ "Ὑπόγειο" ,πέραν τοῦ ὀτι παρελαύνει σύμπασα ἡ εὐρωπαϊκὴ σκέψη καὶ "ἀποκαλύπτονται" οἱ χαρακτῆρες τῶν ἡρώων τῶν μελλοντικῶν μυθιστορημάτων  ποὺ ἐπρόκειτο νὰ γράψει ὁ Ντοστογιέφσκι, ἀσκεῖται ἡ  πιὸ ὀξεῖα κριτικὴ στόν ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ τοῦ εὐρωπαϊκοῦ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ, ἀπὸ τὸν Βολταῖρο καὶ τὸν Ρουσσὼ μέχρι τὸν Κάντ καὶ τὸν Χέγκελ, καὶ ὅλα αὐτὰ , δυὸ δεκαετίες  πρὶν γράψει  παρόμοια  στό "ΛΥΚΟΦΩΣ ΤΩΝ ΕΙΔΩΛΩΝ" (1889)  ὁ ΝΙΤΣΕ.  Ὅπως καὶ ὁ μεγάλος Γερμανὸς φιλόσοφος , μερικὰ χρόνια ἀργότερα, ἔτσι καὶ ὁ μἐγιστος Ρῶσος μυθιστορηματογράφος ἀποκαλύπτει τὸ ΣΑΘΡΟ θεμέλιο τῆς εὐρωπαϊκῆς ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑΣ τῆς ἑδραζομένης ΜΟΝΟ στὸν ὀρθολογισμό (ΛΟΓΟΚΡΑΤΙΑ) παραβλέποντας τὴν ΜΗ ΛΟΓΙΚΗ φύση τοῦ Εἶναι. [ ΠΑΡΕΚΒΑΣΗ : ὁ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ Ὀρθολογισμὸς ΔΙΑΦΕΡΕΙ ἀπὸ τὸν ΔΥ...

Ὑγρὸ πῦρ : ΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΟΠΛΟ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.

Εικόνα
 Ὑπάρχει τέτοια πληθώρα περιγραφῶν γιὰ τὸ .."ἀτομικό" ὅπλο τῶν βυζαντινῶν ἀπὸ πηγὲς τῆς ἐποχῆς ,ὥστε νὰ ἐπικρατεῖ μεγάλη ἀσάφεια  καὶ σύγχυση γιὰ τὸ τὶ ΑΚΡΙΒΩΣ ἦταν τὸ περίφημο ΥΓΡΟ ΠΥΡ ποὺ ἔσωσε την Κωνσταντινούπολη καὶ τὴν ΕΥΡΩΠΗ ἀπὸ τὴν ΑΡΑΒΙΚΗ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ καὶ στὶς δύο πολιορκίες , τὴν πρώτη ἐπὶ ΚΩΝ/ΝΟΥ Δ' ΠΩΓΩΝΑΤΟΥ τὸ 674μΧ καὶ τὴν δεύτερη ἐπὶ ΛΕΟΝΤΟΣ Γ ' ΙΣΑΥΡΟΥ τὸ 717μΧ (διαφορετικὰ θὰ μιλούσαμε ἀραβικὰ σήμερα στὸ ..Εὐρωπαϊστάν...). Οἱ περιγραφὲς εἶναι ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΕΣ ·  ἄλλοτε φαίνεται ὅτι ἦταν ΕΜΠΡΗΣΤΙΚΟ ὅπλο βασισμένο στὴ ΝΑΦΘΑ —πετρέλαιο—γνωστὸ ὅπλο ἤδη  ἀπό τὴν ἀρχαιότητα, τὸ ὁποῖο ἔκαιγε καὶ μέσα στὸ νερό,   ἄλλοτε περιγράφεται ὡς ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ ΥΛΗ κάτι σάν τὴν ΠΥΡΙΤΙΔΑ , βασισμένο στὸ ΝΙΤΡΟ.   Ἡ ἀνακάλυψη ἀποδίδεται  ἀπὸ τὶς πηγὲς  τῆς ἐποχῆς στὸν ΚΑΛΛΙΝΙΚΟ ἀπὸ τὴν Συρία τὸ 672 μΧ  (Θεοφάνης ,Χρονογραφία,354) ,  ἐνῶ ἐθεωρεῖτο ΚΡΑΤΙΚΟ ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ κατασκευαζόμενο ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΚΩΝ/ΠΟΛΗ καὶ  ὁπως γράφει ὁ Κων.Πορφυρ...

ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ : ἡ ἰστορικὴ ἀλήθεια.

Εικόνα
    Η ΠΡΟΚΥΜΑΙΑ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ  ΣΗΜΕΡΑ        Η ΣΜΥΡΝΗ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ                              ___________ Η ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ ΑΠΟΒΙΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΗ ΣΜΥΡΝΗ 15-5-1919 ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ  TAHSIN (ἀπὸ τὴν τουρκικὴ τηλεοπτική σειρά: Vatanim Sensin= "ΕΙΣΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ")  _______________ Η ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ (13-ΣΕΠ-1922) ________________ Γιὰ τὴν Μικρασιατικὴ Ἐκστρατεία καὶ τὴν ἐπακολουθήσασα Καταστροφὴ ἔχουν γραφεῖ πολλὰ  καὶ ὁ τόπος πλήρωσε τὰ μέγιστα φθάνοντας στὸν "ψυχικό διχααμὸ " μεταξὺ βενιζελικῶν καὶ ἀντιβενιζελικῶν ποὺ κράτησε σὲ ὅλη τὴν διάρκεια τοῦ Μεσοπολέμου —καὶ ἐν πολλοῖς κρατεῖ λανθάνων ὡς τὶς μέρες μας.. Γι αὐτό,  ἡ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ἰστορικὴ ἁλήθεια γιὰ τὴν Μικρασιατικὴ Καταστροφὴ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΙΠΩΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ.  Ἐξηγῶ· σίγουρα τὴν Μικρασιατικὴ Καταστροφὴ χρεώνονται ΙΣΤΟΡΙΚΑ οἱ ἀντιβενιζελικὲς κυβερνήσεις ποὺ προέκυψαν μετὰ τὶς...

Κατηγορικὴ Προσταγὴ τοῦ Kant: Τὸ φιλοσοφικὸ θεμέλιο τοῦ Ὁλοκληρωτισμοῦ.

Εικόνα
   Ὁ Κant ἄλλαξε τὸ  ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ μὲ τὸ ὁποῖο ἀσχολήθηκαν ὁλοι οἱ πρὸ αύτοῦ φιλόσοφοι ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ : " ΤΙ πρἐπει νὰ πράττουμε ὥστε ἡ πράξη μας νὰ εἶναι ἠθικὰ ὀρθή;" Ὁ ΚΑΝΤ διερωτήθηκε:  " ΠΩΣ πρἐπει νὰ πράττω ὥστε νὰ ἔχει ἠθικὴ ἀξία ἡ πρἀξη μου; " .Καὶ ἀπάντησε με τὴν περίφημη ΚΑΤΗΓΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΓΗ τὴν ὁρίζουσα :  " πρᾶττε ἔτσι ὥστε ἡ πράξη σου νὰ γίνει καθολικὸς νόμος γιὰ ὅλους ".  Αύτὴ ὅμως ἡ θέση  ἐνέχει μιὰν ΑΝΤΙΦΑΣΗ,  διότι ἀναιρεῖ τὴν ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ποὺ πρἐπει νὰ χαρακτηρίζει τὴν ἠθική πράξη, ἐφόσον  ὀταν ὑπακούω ΣΕ ΜΙΑΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΡΥΘΜΙΖΟΥΣΑ ΑΡΧΗ δέν ἀποφασίζω ἐλεύθερα μὲ κριτήριο τὴν Συνείδηση μου ἀλλὰ βάσει μιᾶς ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ (δηλ. τῆς ἀπαίτησης ἡ πρἀξη μου νὰ μπορεῖ νὰ γίνει ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ) . Πέραν τῆς ΑΝΤΙΦΑΣΕΩΣ αὐτῆς ,ἡ  ΚΑΤΗΓΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΓΗ  τοῦ Kant  —ἄν τὸ καλοσκεφτεῖ κανείς—εἶχε καὶ μιὰν ἄλλη ΑΡΝΗΤΙΚΗ συνἐπεια : ὁδήγησε  τὴν ΜΕΤΑΔΙΑΦΩΤΙΣΤΙΚΗ  ...