Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Σεπτεμβρίου 14, 2025

"Φαῖδρος" : ΠΩΣ  Ο ΠΛΑΤΩΝ ΚΑΝΕΙ ΠΛΑΚΑ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ..

Εικόνα
 Δὲν ὑπῆρξε μόνο ὁ μέγιστος τῶν φιλοσόφων ὁ Πλάτων,  ἀλλὰ καὶ δεινὸς λογοτέχνης, γι αύτὸ καὶ οὐδεὶς μπόρεσε  μετὰ ἀπὸ αύτὸν νὰ γράψει ἴδιας ἀξίας ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ (ἂν καὶ δύο, τρεῖς τὸ ἀποτὸλμησαν,  πχ Γαλιλαῖος).  Ἡ λογοτεχνικὴ μεγαλοφυία τοῦ Πλάτωνος φαίνεται καθαρὰ στόν "ΦΑΙΔΡΟ" ὅπου ἑκεῖ ὁ Φαῖδρος παρουσιάζει ἕνα λόγο τοῦ ΛΥΣΙΑ περὶ Ἔρωτος, ὁ ὁποῖος ΕΧΕΙ ΔΙΧΑΣΕΙ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ { 230e-234c }.   Οἱ μέν λἐνε ὅτι ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΓΝΗΣΙΟΥ, ΧΑΜΕΝΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΛΥΣΙΑ (μἀλιστα ὁ Hude —εἰδικὸς στὸν Λυσία— ἐξἐδωσε τὸ κείμενο αὐτὸ ἑκ τοῦ πλατωνικοῦ "Φαίδρου" στὸ corpus τοῦ Λυσία), Ἀντιθέτως ἄλλοι φιλόλογοι  ὑποστηρίζουν ὅτι ἐδῶ Ο ΠΛΑΤΩΝ ΜΙΜΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΛΥΣΙΑ ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ —ὁπότε ὁ  λόγος εἶναι ΠΛΑΣΤΟΣ. Πράγματι τὸ ὕφος εἶναι ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΟ, μὲ  παρατακτικὲς προτάσεις, λιτὸ λεξιλὸγιο, δικανικὸ στύλ, ὅμως ἐπειδὴ δέν ὑπάρχει ἐξωτερικὴ μαρτυρία γιὰ συγγραφὴ τέτοιου ἔργου "ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ" ἀπὸ τὸν Λυσία, σήμερα ἡ ἄποψη ποὺ ἐπικρατεῖ εἶναι ὅτι ὁ λόγος εἶναι τοῦ Πλά...