Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Ιουνίου 22, 2025

Οἱ "ἀντιφάσεις" τοῦ Πλάτωνος.

Εικόνα
 Ἐν συνόψει· 1) ἐνῶ στόν "Τίμαιο" ὁ Αἰσθητὸς Κόσμος εἶναι άγαθὸς ὡς ΑΝΤΙΤΥΠΟ τοῦ Ἀγαθοῦ (κλπ Ἰδεῶν) , στόν "Φαίδωνα" τὸ σῶμα παρουσιάζεται ὡς ἔχον ὀλέθριες ἐπιδράσεις ἐπὶ τῆς Ψυχῆς , 2) κατὰ συνἐπειαν, ἐνῶ ἡ Ψυχὴ στόν "Τίμαιο" ἐπιτελεῖ θεϊκὴ ἀποστολὴ στὴν δημιουργία τοῦ κόσμου , στόν "Φαίδωνα"  παρουσιάζεται ἡ Ψυχὴ ὡς ΠΕΠΤΩΚΥΙΑ στὴν Ὕλη. Τελικά, ὁ Αἰσθητὸς κόσμος καὶ ἡ Ψυχὴ ἔχουν θετικὸ ἢ ἀρνητικὸ πρόσημο στὴν πλατωνικὴ σκέψη ; youtube.com/ΔιαμαντήςΚούτουλας   ____ ΥΓ. ἔβαλα εἰσαγωγικὰ στὴν λἐξη "ἀντιφάσεις" διότι στὴν πραγματικότητα  ΔΕΝ ἀντιφάσκει ὁ Πλάτων, ἀλλὰ ἡ ΑΜΦΙΣΗΜΙΑ τῶν Αἰσθητῶν καὶ τῆς Ψυχῆς ἐξηγεῖται ἀπὸ τὸ γεγονὸς  ὅτι παρουσιάζει ὁ Πλάτων τὰ ἐν λόγῳ θέματα ἀπὸ διαφορετικὲς ἀπόψεις καὶ πλευρές ἑκάστοτε (θὰ τὸ ἐξηγήσω ἄλλη φορὰ αύτό, ὅταν μιλήσω γιὰ τὸ τὶ ΔΕΝ εἶπε ὁ Πλάτων, ἀλλὰ θεωρήθηκε πλατωνικὸ ἀπὸ τοὺς μεταγενέστερους...)

Η ΚΡΥΜΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΤΖΙΚΕΡΤ (1071) ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΤΟΥΡΚΙΣΜΟ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ (1304‒1337)

Εικόνα
Ἐν συνόψει· 1. Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΤΖΙΚΕΡΤ. Τὸ Βυζάντιο κατέρρευσε ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ Μ.ΑΣΙΑ ,οὐσιαστικὰ τὸν 11ο αἰ. ἐξαιτίας τῆς παλαιᾶς σύγκρουσης μεταξὺ τῆς ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΚΗΣ  ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΚΩΝ/ΠΟΛΗΣ κατὰ  ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΩΝ ΤΩΝ   ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ ἡ ὁποία ἔλαβε μεγάλες διαστάσεις  μετὰ τὸν θάνατο τοῦ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Β’ ΒΟΥΛΓΑΡΟΚΤΟΝΟΥ (1025)  κυρίως μὲ τὴν ἄνοδο στὸν θρόνο τοῦ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Ι' ΔΟΥΚΑ τὸ 1059, ὁ ὁποῖος προσπάθησε νά ΑΠΟΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙ ἐντελως ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ , μέσῳ τῆς λήψης διαφὀρων μέτρων  (πχ. λαμβάνοντας μισθοφόρους καὶ φορολογῶντας ἀγρίως τοὺς στρατιῶτες‒καλλιεργητὲς τῶν θεμάτων, ὅπως εἶχε πράξει πρῶτος ὁ ΚΩΝ/ΝΟΣ Θ’ ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ, ὁ ὁποῖος εἶχε φέρει καὶ νὸμο ποὺ ἐπἐτρεπε τὴν ἐξαγορὰ τῆς στρατιωτικῆς θητείας.  Ἐπίσης τὸ Βυζάντιο ἔχασε τὶς ἀνατολικὲς καὶ νοτιοανατολικὲς ἐπαρχίες ἐξαιτίας τῶν ΔΙΩΓΜΩΝ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΩΝ ΑΡΜΕΝΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΡΩΝ).  Ἡ ἀνωτέρω σύγκρουση μεταξὺ τῶν Γραφειοκρατῶν τῆς Κων/πολης καὶ τῶν Στρατηγῶν τῶν ἐπαρχιῶν,ἀπε...

Ὁ Διάλογος Ἀθηναίων‒Μηλίων: ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΝ ΤΟΥ ΙΣΧΥΡΟΥ (Θουκυδὶδης, 5ο βιβλ).

Εικόνα
 Ἡ Μῆλος ἐπέμενε νὰ μείνει οὐδέτερη στὸν Πελοποννησιακὸ Πόλεμο, ὡς ΦΙΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΩΝ, ἀλλὰ οἱ Ἀθηναῖοι τὸν Μάρτιο τοῦ 416πΧ ἀπἀντησαν ὠς ἑξῆς στὸ αἴτημα αύτὸ τῶν Μηλίων :  < οὐ γάρ τοσοῦτον ἡμᾶς βλάπτει ἡ ἔχθρα ὑμῶν ὅσον ἡ φιλία μὲν ἀσθενείας τὸ δὲ μῖσος δυνάμεως παράδειγμα τοῖς ἀρχομένοις δηλούμενον.."[ Ε,95 ]. [ Μετάφραση : Η ΑΓΑΠΗ ΣΑΣ ΜΑΣ ΒΛΑΠΤΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΧΘΡΑ ΣΑΣ, γιιατὶ στὰ μάτια τῶν ΥΠΗΚΟΩΝ μας ἡ ΑΓΑΠΗ ΣΑΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΔΕΙΓΜΑ ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ, ἐνῶ τὸ ΜΙΣΟΣ ΣΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΜΑΣ]. {Δηλ.μέ ἁπλᾶ λόγια·  ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΜΙΣΕΙΤΕ, ΟΧΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΓΑΠΑΤΕ, ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ !! } Στὴν ἀπάντηση τους οἱ Μηλιοι ἐπικαλέστηκαν τὴν ΘΕΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ἀλλὰ τότε οἱ Ἀθηναῖοι τοὺς ἀποστόμωσαν ἐπικαλούμενοι καὶ αὐτοὶ τὸ ΦΥΣΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ,λἐγοντας· < ἡγούμεθα γάρ τό τε θεῖον δόξῃ τὸ ἀνθρώπειόν τε σαφῶς διὰ παντὸς ὑπὸ φύσεως ἀναγκαίας οὗ κρατῇ ἄρχειν· καί ἡμεῖς οὒτε...