ΟΙ ΔΥΟ ΜΕΣΣΙΕΣ ΤΟΥ ΡΑΒΒΙΝΙΚΟΥ ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΥ.
Ἡ ἑβραϊκὴ παράδοση περὶ ΔΥΟ ΜΕΣΣΙΩΝ ἀνἀγεται στὴν ΠΡΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ διότι ἀναφέρεται στὰ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΤΩΝ ΕΣΣΑΙΩΝ καὶ στὸν ΠΡΟΦΗΤΗ ΖΑΧΑΡΙΑ.Τὰ πρῶτα μιλοῦν γιὰ τόν < ΜΕΣΣΙΑ ΤΟΥ ΑΑΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ> {Χειρ.Δαμασκοῦ, ΧΧ,1 }ἐνῶ ὁ ΖΑΧΑΡΙΑΣ μιλᾶ γιὰ τὸ Ὅραμα τῆς ΧΡΥΣΗΣ ΛΥΧΝΙΑΣ μὲ τὰ δύο ΕΛΑΙΟΔΕΝΔΡΑ {= ἐλαῖαι } ἑκατέρωθεν, ἐξηγῶντας < οὗτοι οἱ δύο υἱοὶ τῆς πιότητος {=εὐλογίας} παρεστήκασι τῷ Κυρίῳ πάσης τῆς γῆς>{ΖΑΧ.4,14}. Ὡστόσο, ὁ ΜΕΤΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ραββινικὸς Ἰουδαϊσμὸς ποὺ μιλᾶ γιὰ ΔΥΟ ΜΕΣΣΙΕΣ, ἕναν τρόπον τινα, Πρόδρομο, τὸν ΜΕΣΣΙΑ ΜΠΕΝ ΓΙΟΣΕΦ {=υἱὸ Ἰωσήφ/ Massiah ben Joseph} καὶ τὸν δεύτερο καὶ "ΟΡΙΣΤΙΚΟ" Μεσσία ποὺ θὰ ἐγκαινιάσει τὴν ΜΕΣΣΙΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ τῆς Παγκόσμιας Εἰρήνης , τὸν ΜΕΣΣΙΑ ΜΠΕΝ ΔΑΒΙΔ {=υἱὸ Δαβίδ/ Massiah ben David}, τὴν ἰδέα αὐτὴν τὴν παρἐλαβε, ὄχι τόσον ἀπὸ τὸν Προφήτη Ζαχαρία (ἢ τοὺς ΕΣΣΑΙΟΥΣ) ἀλλὰ ἀπὸ ἕνα ἱστορικὸ γεγονὸς ποὺ ἔλαβε χώρα στὴν Παλαιστίνη στὰ χρόνια τοῦ βυζαντινοῦ αύτοκράτορα ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ. Συγκεκριμένα, ὅταν ὁ βασιλιᾶς τῶν ΠΕΡΣΩΝ ,