Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Φεβρουαρίου 23, 2025

Ποιὸς πρότεινε τὸν ὅρο "ΟΜΟΟΥΣΙΟΣ" στὴν Α’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο τῆς Νικαίας (325μΧ)

Εικόνα
Δυστυχῶς ΠΡΑΚΤΙΚΑ τῆς Α’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ εἴτε διότι (τὸ πιθανὠτερο) δέν κρατήθηκαν ,εἴτε διότι καταστράφηκαν ἀπὸ τὶς μεταγενἐστερες ἀρειανιζουσες Συνόδους... Γιὰ τοὺς μὴ εἰδικοὺς ἀναφέρω ὅτι ὁ ΑΡΕΙΟΣ, πρεσβύτερος τῆς Ἀλεξανδρείας ὑποστήριζε ὅτι ὁ ὅρος  "Πατήρ"  γιὰ τὸν θεὸ ὑπονοεῖ ὅτι ΚΑΠΟΤΕ  ἔγινε Πατέρας, ΠΡΙΝ δὲν ἦταν· ὁμοίως καὶ ὁ Υἰὸς "ΚΑΠΟΤΕ" ἔγινε Υἰος {=ΗΝ ΟΤΕ ΟΥΚ ΗΝ} ἄρα ὁ Ὑιὸς ἔχει ἀρχὴ , δὲν ὑπάρχει ἀπὸ πάντα..  Ὁπότε, ὁ Χριστὸς δὲν εἶναι φύσει θεὸς ἀλλὰ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ καὶ αὐτὸς ΕΝ ΧΡΟΝῼ —ἐξ οὗ καὶ ἡ  παράδοση τῆς Ἁγιογραφίας  τοῦ Ἀρειανισμοῦ ποὺ παρουσιάζει ΑΓΕΝΕΙΟ τὸν Χριστό (βλ.φωτό) Τὸ σκεπτικὸ τοῦ ΑΡΕΙΟΥ βασιζόταν στίς "ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ" τοῦ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ σύμφωνα μὲ τὶς ὁποῖες γιὰ τὶς ΠΡΩΤΕΣ ΟΥΣΙΕΣ (τὰ συγκεκριμένα,  ὄντα) δέν μπορεῖ νὰ ἰσχὺει τό "ΠΡΟΣ ΤΙ" {=μαζὶ μέ}.  [ΠΑΡΕΚΒΑΣΗ: Πρῶτες Οὐσίες κατὰ τὸν ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ  εἶναι τὰ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ὄντα, πχ. ὁ τάδε ἄνθρωπος, τὸ συγκρεκριμένο δένδρο ἢ τραπέζι κλπ.  Δεύτερες Οὐσίες ...

Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ.

Εικόνα
Κατὰ τὴν ἐποχὴ τοῦ Χαλκοῦ (3000‒1000πΧ) στὴν Μ. Ἀσία καὶ Ἐγγὺς Ἀνατολὴ τὰ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ μεταξὺ ἀνωτέρων καὶ κατωτέρων (καὶ γενικῶς μεταξὺ τῶν συμβαλλομἐνων μερῶν) ἀκολουθοῦσαν τὸ ἀκόλουθο Τυπικό:  1) ἀπαγγελία τῶν Ὅρων (τοῦ ἀνώτερου)  καὶ ἡ ἀνακοίνωση τῆς Συμφωνίας (ἀπὸ τὸν κατώτερο) 2) ἡ ἐπικύρωση  αύτῆς τῆς Συμφωνίας μἐσῳ ΘΥΣΙΑΣ.  Ἔτσι στὴν Βίβλο ἡ ΔΙΑΘΗΚΗ τοῦ ΣΙΝΑ ἀκολούθησε τὸ ἴδιο ἀκριβῶς Τυπικό :  1) ὁ Θεὸς παρἐδωσε τὶς Ἐντολες Του {= καὶ ἐλάλησεν ὁ Κύριος πάντας τοὺς λόγου ς —ΕΞ.20,1} καὶ ὁ Λαὸς συμφώνησε {= ἀπεκρίθη δὲ πᾶς ὁ λαὸς φωνῇ μιᾷ λέγοντες· Πάντας τοὺς λόγους οὓς ἐλάλησεν  Κύριος ποιήσωμεν καὶ ἀκουσόμεθα —ΕΞ.24,3} } 2) τέλος ἡ ΔΙΑΘΗΚΗ ἐπικυρώθηκε μἐσῳ τῆς ΘΥΣΙΑΣ ζώων  καὶ τοῦ ΡΑΝΤΙΣΜΑΤΟΣ τῆς ὁμήγυρης μὲ τὸ ΑΙΜΑ τῶν θυσιασθἐντων μόσχων {= λαβὼν  δὲ  Μυυσῆς  τὸ αἷμα κατεσκέδασεν τοῦ λαοῦ καὶ εἶπεν· Ἰδοὺ τὸ αἷμα τῆς διαθήκης ἧς διέθετο Κύριος πρὸς ὑμᾶς περὶ πάντων τῶν λόγων τούτων —ΕΞ.24,8} Κατ' άναλογίαν ἡ χριστιανικὴ Θεία Λειτ...