Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Σεπτεμβρίου 8, 2024

ΤΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ "ΣΧΟΛΗΣ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ".

Εικόνα
Πρὶν 25 περίπου χρόνια κάποιος συμμαθητὴς τοῦ Βασιλιᾶ Κωνσταντίνου ( ἀποφοίτου τῶν ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ)  μοῦ δώρισε* τὸ ἀναμνηστικὸ βιβλίο γιὰ τὰ 50χρονα τῆς  Σχολῆς (βλ.φωτό)  τὸ περιγράφον τὴν ἰστορία τῆς ΣΧΟΛΗΣ  ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ.  Πρὶν πῶ τί μοῦ ἔκανε ἰδιαίτερη ἐντύπωση θὰ ἀναφερθῶ ἐπ'ὀλίγων στὸ ἱστορικὸ τῆς Σχολῆς:  τὰ ΑΝΑΒΡΥΤΑ (Ἐθνικὸ Ἐκπαιδευτήριο Ἀναβρύτων) ἰδρύθηκαν τὸ 1949 ὠς Πειραματικὸ Γυμνάσιο μὲ οἰκότροφους μαθητὲς γιὰ τὴν δευτεροβάθμια ἐκπαίδευση τῶν βασιλοπαίδων  —καὶ εἰδικῶς τοῦ Διαδόχου Κωνσταντίνου—  μέ πρῶτον διευθυντὴ τὸν Τζ.ΓΙΑΓΚ ( Young ) κατ' ἀπομίμηση τοῦ ΠΛΑΤΩΝΙΚΟΥ  ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΖΑΛΕΜ ( SALEM- 1919 )   τοῦ ΚΟΥΡΤ ΧΑΝ ( Kurt HAHN )  ὁ ὁποῖος ἀκολουθοῦσε ἕνα πρωτοποριακὸ ἐκπαιδευτικὸ πρόγραμμα γιὰ τὴν ἐποχή ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ, ποὺ ἔδινε  βάση στὶς χειρονακτικὲς ἐργασίες , τὶς σωματικὲς ἀσκήσεις,τὴν ναυτικὴ καὶ ὀρειβατικὴ ἐκπαίδευση,θεατρικὴ παιδεία κλπ, μέ στόχο τὴν ἀνάπτυξη τῆς ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ,  μιὰ γεύση τοῦ ὁποίου θὰ λάβουμε παρακάτω ὅταν δοῦμε τὸ ἡμ

Πλάτων : Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΩΝ ΚΗΦΗΝΩΝ, ΑΚΕΝΤΡΩΝ & ΕΚΚΕΝΤΡΩΝ.

Εικόνα
Τὸ ἰδανικὸ Πολἰτευμα κατὰ Πλάτωνα θὰ μπορούσαμε νὰ τὸ χαρακτηρίσουμε ὡς μία "ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ".  Ὅμως καὶ γιὰ  αὐτὴν τὴν ἰδανικὴ Πολιτεία ἡ ΦΘΟΡΑ ἀποτελεῖ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ , διότι ΚΑΘΕ ΤΙ ΠΟΥ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΑΛΛΑ’ ΘΑ ΔΙΑΛΥΘΕΙ {= γενομένῳ παντὶ φθορὰ ἐστὶν, οὐδ’ ἡ τοιαύτη ξύστασις τὸν ἅπαντα μενεῖ χρόνον, ἀλλὰ λυθήσεται—ΠΟΛΙΤΕΙΑ, 8, 546 Α}.   Είδικῶς γιὰ τὴν ἰδανικὴ Πολιτεία τῶν ΑΡΙΣΤΩΝ  ὁ Πλάτων ἐξηγεῖ ὅτι ἡ φθορά της θὰ εἶναι ἡ ἑξῆς {= λὺσις δὲ ἥδε }:  οἱ ΑΡΙΣΤΟΙ θὰ ἔλθουν  σὲ σεξουαλικὴ ἐπαφὴ καὶ θὰ γεννοβολοῦν " ΠΑΡΑ   ΚΑΙΡΟΝ " δηλ. σὲ ἐποχὲς ποὺ δέν θὰ πρἐπει—κι ἐδῶ ὁ Πλάτων κάνει λόγο γιὰ τὸν περίφημο καὶ μυστηριώδη  " ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ "  ὁ ὁποῖος ρυθμίζει τὶς γεννήσεις τῶν γήινων ὄντων, τὸ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΙΝΙΓΜΑ τῶν πλατωνικῶν διαλόγων ,γιά τὸν ὁποῖο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΙΝΑ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ (κάποιοι ὑποστηρίζουν ὅτι πρόκειται γιὰ τὸ ἄθροισμα τῶν κύβων τῆς πυθαγόρειας τριάδας 3,4,5 ποὺ ἰσοῦται μὲ τὶς 216 ἡμέρες τῆς κύησης —ΠΟΛ. 546

Ὁ Διανοητικισμὸς τῆς Χριστιανικῆς Θεολογίας.

Εικόνα
Ἐπὶ σειρὰ ΑΙΩΝΩΝ, ἀπὸ τὴν Α’ Οἰκουμενικὴ Συνοδο τοῦ 325μΧ ὣς τὴν ΣΤ’ Οἰκουμενικὴ τοῦ 681μΧ , οἱ χριστιανοί διαπληκτίζονταν, ἐντὸς κι ἐκτὸς Συνόδων,  ἀσχολούμενοι μὲ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΑ ἐρωτὴματα τοῦ τύπου:   —ἡ Φύση ταυτίζεται μὲ τὴν Οὐσία ἢ ὄχι; — ὀ Χριστὸς  ταυτίζεται μὲ τὸν Λόγο ἢ ὂχι; —ὁ Υιὸς ἔχει δύο Φύσεις ἢ δύο Πρόσωπα;  —ἡ Φύση  ταυτίζεται μὲ τὸ Πρόσωπο ἢ ὄχι; —Πόσες θελήσεις ἢ ἐνέργειες ὑπάρχουν στὸν Χριστό;  — σὲ τί διαφέρει ἡ Οὐσία ἀπὸ τὴν Ὑπόσταση ; — σὲ τί διαφέρει ἠ Φύση ἀπὸ τὴν Ὑπόσταση; κλπ κλπ κλπ. Καὶ σὲ αύτὲς τὶς ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ, οἱ μισοὶ χριστιανοὶ ἀπαντοῦσαν μέ βάση τὸν ΠΛΑΤΩΝΑ καὶ οἱ ἄλλοι μισοὶ μὲ βάση τὸν  ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ... Εἰναι ἀστεῖο λοιπὸν μετὰ ἀπὸ ὅλην αύτὴν τὴν ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΝΟΗΣΙΑΡΧΙΑ νὰ κατηγορεῖται ὁ Harnack  ἀπὸ μερικούς στρουθοκαμηλίζοντες, ἐπειδὴ εἶχε τὸ σθενος ,αύτὸν τὸν ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΙΣΜΟ τοῦ χριστιανισμοῦ νὰ τὸν χαρακτηρίσει ὡς δεῖγμα τοῦ  ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ του.  Ἐντάξει ;    _____ ΥΓ. ἦταν ἀναμενόμενος βεβαίως ὅλος αύτὸς ὁ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΙΣΜΟΣ τοῦ χριστιανισμοῦ,  διότι

Ἡ ἐπιστολὴ Πλαστήρα τοῦ 1941 ἐναντίον τοῦ "ΟΧΙ" καὶ οἱ βενιζελικοὶ ἐμπνευστὲς τῶν Ταγμάτων Ἀσφαλείας, Πάγκαλος & Γονατᾶς..

Εικόνα
Τὸ 1945 ὄταν πρωθυπουργὸς τῆς χώρας ἦταν ὁ Στρατηγὸς Ν. Πλαστήρας—λίγους μῆνες  μετὰ τὰ "Δεκεμβριανά" & τὴν "Βάρκιζα"—ἡ ἐφημερίδα "ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΑΙΜΑ" (5/4/1945) δημοσίευσε Ἐπιστολὴ  τῆς  16ης ΙΟΥΛΙΟΥ 1941 τοῦ "Μαύρου Καβαλλάρη" ἀπὸ τὴν  Νίκαια τῆς  Γαλλίας( ὅπου βρισκόταν αὐτοεξόριστος καὶ  φυγόδικος λόγῳ τοῦ Κινήματος τοῦ 1935) πρὸς τὸν Π.Μεταξᾶ ΠΡΕΣΒΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΟ ΒΙΣΥ (ὅπου εἶχε τὴν ἕδρα της ἡ φιλοναζιστικὴ γαλλικὴ κυβέρνηση τοῦ Πεταίν) στὴν ὁποία,  μεταξύ ἄλλων,  ὁ στρατηγὸς  ΠΛΑΣΤΗΡΑΣ ἔγραφε  τὰ ἀκόλουθα : < Ο ΑΝΙΣΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕ ΜΙΑΝ ΜΕΓΑΛΗΝ ΔΥΝΑΜΙΝ ΟΠΩΣ Η ΙΤΑΛΙΑ ΠΡΟΕΚΛΗΘΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΤΗΣ 4ης ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ. ΠΑΡΑ ΤΑΣ ΤΟΠΙΚΑΣ ΝΙΚΑΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑΝ ΠΡΟΗΣΘΑΝΟΜΗΝ ΤΑΣ ΟΛΕΘΡΙΑΣ ΣΥΝΕΠΕΙΑΣ ΜΙΑΣ ΑΣΤΟΧΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟ ΠΑΝΤΟΣ ΕΚ ΤΗΣ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑΣ ΙΚΑΝΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΣ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ. ΠΕΡΙ ΤΑ ΤΕΛΗ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1940 ΕΙΧΟΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΕΙ  ΟΤΙ ΥΠΗΡΧΕΝ ΕΔΑΦΟΣ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΕΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΣΟΛΑΒΗ

Η ΚΡΥΜΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΝΑΧΙΚΗΣ ΠΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΡΟΥΝΤΟΛΦ ΕΣ ΣΤΗΝ ΣΚΩΤΙΑ ΤΟ 1941.

Εικόνα
Πρὶν 25 περίπου χρόνια κυκλοφόρησε τὸ βιβλίο‒ντοκουμέντο τοῦ Ἄγγλου ἱστορικοῦ MARTIN ALLEN (βλ.φωτό)  βασισμένο σὲ ἔγγραφα τοῦ βρεττανικοῦ FOREIGN OFFICE τοῦ 1940‒1941, τὸ ὁποῖο ἁποκαλύπτει ἐν συνόψει τὰ ἑξῆς· 1 ) ὁ Χιτλερ στὶς 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1940 μἐσῳ τοῦ Νούντσιου τοῦ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ στὴν ΜΑΔΡΙΤΗ προσφέρει στὸν ἐκεῖ ΑΓΓΛΟ ΠΡΕΣΒΕΥΤΗ  "γῆ καὶ ὕδωρ".  Συγκεκριμένα  δέχεται:  ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΝΟΡΒΗΓΙΑ, ΚΑΤΩ ΧΩΡΕΣ, ΓΑΛΛΙΑ καὶ ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΟΛΩΝΙΑΣ ! 2) ὁ ΤΣΩΡΤΣΙΛ ὄχι μόνο ΔΕΝ  ἀποδέχεται τὶς προτάσεις εἰρήνης τοῦ Χίτλερ ,ἀλλά τὶς ΑΠΟΚΡΥΠΤΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ.   Προσποιεῖται ὅμως ὅτι τὶς συζητᾶ καὶ πείθει μέσῳ τῶν ἀγγλικῶν  μυστικῶν ὑπηρεσιῶν τὸν ΥΠΑΡΧΗΓΟ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ Rudolf Hess*  (μὲ τὸν ὁποῖο ἀλληλογραφοῦν Ἄγγλοι πρἀκτορες,   ἔχοντας ὑποκλἐψει ἐπιστολή του τῆς 23/9/1940 πρὸς τὸν Λόρδο Χάμιλτον,  ὑποκρινόμενοι ὅτι εἶναι ὁ συνομιλητὴς καὶ γνωστός του φιλογερμανὸς καὶ φιλειρηνιστὴς Λόρδος ποὺ ἀλληλογραφεῖ μαζί του)  ὅτι ἂν σταλεῖ κάποιος ὑψηλόβαθμος ναζιστὴς ΓΙΑ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ 

Rudyard KIPLING , " ΑΝ "

Εικόνα
ΑΝ μπορεῖς νὰ κρατιέσαι νηφάλιος Ὅταν γύρω σου οἱ πάντες τά 'χουν χαμένα Κι ἂν μπορεῖς νὰ πιστεύεις σὲ σένα Ὅταν οἱ πάντες πρός σὲ δυσπιστοῦν ΑΝ μπορεῖς τὰ πλούτη νὰ περιφρονεῖς Κι ἂν οἱ ἔπαινοι τῶν ἄλλων δὲν σοῦ πάρουν τὰ μυαλὰ ΑΝ μπορεῖς μ' ἁπλοχεριὰ ὅσα ἀπόκτησες νὰ δώσεις Κι ὅταν ἔρθει ἡ καταστροφὴ νέες λύσεις νά 'βρεῖς ΑΝ μπορεῖς μυαλό, καρδιά καὶ σῶμα νὰ κρατεῖς πειθαρχημένα κι ἂν μπορεῖς ὅταν σὲ ψέγουν νὰ σιωπᾶς μὲ περηφάνια ΑΝ μπορεῖς στὴν καταιγίδα νὰ κρατιέσαι ἀπ' τὴν ἐλπίδα κι ἂν μπορεῖς σὰν σ' ἀδικοῦνε ἐσὺ νὰ συνεχίζεις τ' ὄνειρό σου, κι ἀπ' τὸ ὄνειρο νὰ μὴν παραστρατίζεις ΑΝ μπορεῖς ν΄ ἀγαπᾶς ἀκόμα κι αὐτοὺς ποὺ σὲ μισοῦνε ΑΝ μπορεῖς ἴδιος νὰ μένεις στὴ χαρὰ μὰ καὶ στὴ λύπη, κι ἂν ἐκεῖνο ποὺ πιστεύεις τίποτα νὰ μὴ στὸ σβήνει ΑΝ μιλῶντας μὲ τὰ πλήθη δὲν παρασυρθεῖς σὲ λάθη, κι ἂν τὸ ξέρεις πὼς μιὰ μέρα θἄ 'ρθει ἡ ὥρα νὰ πεθάνεις χωρὶς ποτὲ νὰ σὲ μεθύσει τοῦ θριάμβου σου ἡ φήμη ΑΝ στὰ ψέματα τῶν ἄλλων ψέματα δὲ λὲς κι ἐσὺ ΑΝ μπορεῖς ν' ἀκο