Ὁ Διανοητικισμὸς τῆς Χριστιανικῆς Θεολογίας.

Ἐπὶ σειρὰ ΑΙΩΝΩΝ, ἀπὸ τὴν Α’ Οἰκουμενικὴ Συνοδο τοῦ 325μΧ ὣς τὴν ΣΤ’ Οἰκουμενικὴ τοῦ 681μΧ, οἱ χριστιανοί διαπληκτίζονταν, ἐντὸς κι ἐκτὸς Συνόδων,  ἀσχολούμενοι μὲ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΑ ἐρωτὴματα τοῦ τύπου:
  —ἡ Φύση ταυτίζεται μὲ τὴν Οὐσία ἢ ὄχι;
— ὀ Χριστὸς  ταυτίζεται μὲ τὸν Λόγο ἢ ὂχι;
—ὁ Υιὸς ἔχει δύο Φύσεις ἢ δύο Πρόσωπα;
 —ἡ Φύση  ταυτίζεται μὲ τὸ Πρόσωπο ἢ ὄχι;
—Πόσες θελήσεις ἢ ἐνέργειες ὑπάρχουν στὸν Χριστό;
 — σὲ τί διαφέρει ἡ Οὐσία ἀπὸ τὴν Ὑπόσταση ;
σὲ τί διαφέρει ἠ Φύση ἀπὸ τὴν Ὑπόσταση;
κλπ κλπ κλπ.

Καὶ σὲ αύτὲς τὶς ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ, οἱ μισοὶ χριστιανοὶ ἀπαντοῦσαν μέ βάση τὸν ΠΛΑΤΩΝΑ καὶ οἱ ἄλλοι μισοὶ μὲ βάση τὸν  ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ...

Εἰναι ἀστεῖο λοιπὸν μετὰ ἀπὸ ὅλην αύτὴν τὴν ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΝΟΗΣΙΑΡΧΙΑ νὰ κατηγορεῖται ὁ Harnack  ἀπὸ μερικούς στρουθοκαμηλίζοντες, ἐπειδὴ εἶχε τὸ σθενος ,αύτὸν τὸν ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΙΣΜΟ τοῦ χριστιανισμοῦ νὰ τὸν χαρακτηρίσει ὡς δεῖγμα τοῦ  ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ του.

 Ἐντάξει ; 
 

_____
ΥΓ. ἦταν ἀναμενόμενος βεβαίως ὅλος αύτὸς ὁ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΙΣΜΟΣ τοῦ χριστιανισμοῦ,  διότι ἔπρεπε νὰ ἀπαντηθεῖ τὸ ΚΕΝΤΡΙΚΟ του ΠΡΟΒΛΗΜΑ  ποὺ συνίσταται στὸ ἐρώτημα:
<πῶς ὁ  θεὸς εἶναι Ἕνας καὶ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ὁ Χριστὸς εἶναι Σωτήρας δηλ. θεός;> 
Καὶ ὁ μόνος τρόπος νὰ δοθεῖ ἀπάντηση στὸ θεμελιακὸ  πρόβλημα αύτό,  ἦταν μέσῳ τῆς  ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ, ἄνευ τῆς ὁποίας τελικὰ δὲν θὰ ἦταν δυνατὸν νὰ  ὑπάρξει  χριστιανικὸ δόγμα, τριαδολογικὸ καὶ χριστολογικό.

 ΥΓ2. Ὅλα τὰ παραπἀνω περὶ τοῦ διανοητικισμοῦ τῆς χριστιανικῆς δογματικῆς διακρίνονται κατ’ ἰδιαιτέρως εὐκρινῆ τρόπο, σὲ κάποιον ποὺ θὰ προβεῖ σὲ σύγκριση τῆς χριστιανικῆς θεολογίας μὲ τὴν ἀντίστοιχη ἑβραϊκὴ καὶ μουσουλμανική.
Ἂν ρωτήσεις ἕναν Ἑβραῖο νὰ σοῦ πεῖ τί πιστεύει θὰ σοῦ ἀπαγγείλει τὸ Shema σὲ λιγώτερο ἀπὸ 1' λεπτό {=ἄκουε Ἰσραὴλ Κύριος ὁ θεὸς ἡμῶν Κύριος Εἷς ἐστίν}, παρομοίως κι ὁ Μουσουλμᾶνος {=Allahu ackbar...mohamandu rasul Allah κλπ} . Ὁ Χριστιανὸς στὴν ἴδια ἐρώτηση θὰ κἀνει 20' λεπτὰ νά σοῦ ἀπαντήσει ἁπαγγἐλλοντας τὸ Πιστεύω, τὸ ὁποῖο εἶναι ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ δοκίμιο ἀπὸ τὸ ὁποῖο δὲν μπορεῖς νὰ ἀλλἀξεις οὔτε ἕνα κόμμα {ΑΛΛΟ τό "γεννηθέντα, οὐ ποιηθέντα ΚΑΙ ΑΛΛΟ τό "γεννηθέντα οὐ, ποιηθέντα" }

ΥΓ3. στὴν φωτό. ἡ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ στὴν ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ (σημ. Antakya τῆς Τουρκίας)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.