Ἄγραφα Δόγματα: ἡ μυστικὴ διδασκαλία τοῦ Πλάτωνος.
O ὅρος «ἀγραφα δόγματα» προῆλθε άπὸ ἕνα χωρίο τῶν <Φυσικῶν>, ὅπου ὁ Ἀριστοτέλης διακρίνει ὅσα λέει ὁ Πλάτων στόν <Tίμαιο> ἀπὸ ὅσα λέει «στὰ λεγόμενα ἄγραφα δόγματα» {= διὸ καὶ Πλάτων τὴν ὕλην καὶ τὴν χώραν ταὐτό φησιν εἶναι ἐν τῷ Τιμαίῳ· τὸ γὰρ μεταληπτικὸν καὶ τὴν χώραν ἓν καὶ ταὐτόν. ἄλλον δὲ τρόπον ἐκεῖ τε λέγων τὸ μεταληπτικὸν καὶ ἐν τοῖς λεγομένοις ἀγράφοις δόγμασιν, - ΑΡΙΣΤ . , ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΚΡΟΑΣΕΩΣ, Δ',2, 209b14-15}. Αὐτὴ ἡ ἀναφορα τοῦ Ἀριστοτέλη ὁδήγησε στὴν ὑπόθεση ὅτι ὁ Πλάτων κράτησε ΕΚΤΟΣ τῶν Διαλόγων του ἕνα μέρος, τὸ κεντρικό, τῆς προφορικῆς του διδασκαλίας ποὺ προοριζόταν μόνο γιὰ τὸν στενὸ κύκλο τῶν μυημένων Πλατωνικῶν, κατὰ τὸ πρότυπο τῶν μυστικῶν δογμάτων τῶν Πυθαγορείων . Τὰ παραπάνω ἐνισχύονται καὶ ἀπὸ τὰ γραφόμενα στήν <7η Ἐπιστολή> , ὅπου ὁ Πλάτων (ἢ κάποιος κοντινός του) δηλώνει ὅτι γιὰ τὴν ἴδια τὴν Οὐσία τῶν ὄντων, γιὰ τὸ αντικείμενο δηλ. τῆς πραγματικῆς φιλοσοφικῆς του ἔρευνας, δὲν ἔχει γράψει ποτὲ κανένα σύγγραμμα οὔτε πρόκειται να