Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Δεκεμβρίου 25, 2022

Πάπας Βενέδικτος : ἕνας λάτρης τοῦ ἑλληνικοῦ πνεύματος.

Εικόνα
ΑΙΩΝΙΑ ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕ  ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Ἀπὸ τοὺς  πιὸ μεγάλους θεολόγους ὁ Βενέδικτος μὲ κρυστάλλινη καὶ βαθιὰ  σκέψη.  Θυμᾶμαι σὲ μιὰν διάλεξη του στὴν Βόννη* (τὴν  εἶχα σχολιάσει στὴν ἐνοριακὴ ἐφημερίδα τὸ 2007-βλ.φωτο) σὲ ἐρώτηση κάποιου, ἄν πρἐπει ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΣΤΟΝ...ΓΝΗΣΙΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ , ἀπἀντησε ὅτι ΗΔΗ    Ο ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΕΙΧΕ ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΤΕΙ ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΥΙΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ  ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΩΣ ΛΟΓΟΣ. Καὶ ἔπεσε σιγὴ στὴν ἐκλεκτὴ ὁμήγυρι... ______ ΥΓ .τὸ πρόβλημα τῶν σχέσεων ἑλληνισμοῦ (ἑλληνικῆς φιλοσοφίας) καὶ χριστιανισμοῦ εἶναι τεράστιο καὶ κρίσιμο. Φυσικὰ καὶ ὑπάρχουν διαφορὲς μεταξὺ ἑλληνικῆς καὶ βιβλικῆς Σκέψης (πχ κοσμολογία, ἀνθρωπολογία κλπ). Ὡστόσο ἄνευ τῆς ἑλληνικῆς φιλοσοφίας δὲν ὑπάρχει τριαδικὸ δόγμα δηλ. ὁ ἱστορικὸς χριστιανισμὸς ὅπως τὸν ξέρουμε. Καὶ ὁ Βενέδικτος βαθὺς θεολόγος καὶ μέγας ἑλληνιστὴς εἶχε μὲ ὀξύνοια συλλάβει τὴν ἀκόλουθη ἀλήθεια : ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΖΗΤΕΙ ΤΟΝ ΑΦΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΚΥΝΗΓΑ Χ

Πελέ: ὁ μεγαλύτερος ὅλων. ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΣΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ..

Εικόνα
 Ὅσοι—ὅπως ἡ γενιά μου—πρόλαβαν καὶ εἶδαν τὸν ΠΕΛΕ νὰ μαγεύει στὰ γήπεδα δὲν ἔχουν ἀμφιβολία γιὰ τὸ ποιὸς ὑπῆρξε ὁ μεγαλύτερος ποδοσφαιριστὴς ὅλων τῶν ἐποχῶν καὶ τοῦτο διότι διέπρεψε καὶ ἐστέφθη παγκόσμιος πρωταθλητὴς σὲ τρία παγκόσμια κύπελλα μέσα σέ 18 χρόνια, ἀπὸ τὸ 1958 στὴν Σουηδία ( τελικός ΒΡΑΖΙΛΙΑ—ΣΟΥΗΔΙΑ 5‒2) ὣς τὸ 1962 (τελικός ΒΡΑΖΙΛΙΑ—ΤΣΕΧΟΣΛΟΒΑΚΙΑ 3‒1)  καὶ τὸ 1970 (τελικὸς ΒΡΑΖΙΛΙΑ—ΙΤΑΛΙΑ 4‒1) . [ Τὸ 1966 ποὺ τραυματίστηκε καὶ ἀποχώρησε ὁ Πελέ ἀπὸ τὸ Μουντιάλ τῆς Ἀγγλίας, κατέρρευσε καὶ ἡ ἐθνικὴ Βραζιλίας]. Καὶ τὸ σπουδαιότερο· τὸν ἀναγνώρισαν οἱ ΤΙΤΑΝΕΣ συμπαῖκτες ποὺ εἶχε δίπλα του (ἀπό τὸν ΓΚΑΡΙΝΤΣΑ καὶ τὸν ΒΑΒΑ  τό 1958 ὣς τὸν ΤΟΣΤΑΟ καὶ τὸν ΖΑΪΡΖΙΝΙΟ τό 1970 )  καθώς καὶ οἱ παιχταράδες τῶν ἀντιπάλων ὁμάδων ποὺ τὸν ἀντιμετώπισαν (ἀπὸ τὸν ΧΑΡΣΤ καὶ τὸν ΝΕΤΣΕΡ ἕως τὸν ΜΑΤΣΟΛΑ, τὸν ΡΙΒΑ,τὸν ΦΑΚΕΤΤΙ καὶ τὸν ΜΠΟΝΙΣΕΝΙΑ...) ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΟΥΣ ,ΣΥΜΠΑΙΚΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΥΣ , ΕΛΑΜΨΕ ΥΠΕΡ-ΗΛΙΟΣ Ο ΙΔΙΟΣ .. ΤΟ 3ο ΓΚΟΛ ΤΟΥ 17χρονου ΠΕΛΕ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΤΟΥ 1958 ΥΓ. ἀπὸ ὁλες τὶς φάσεις π

Ποιὸς θυμᾶται τὸν Ποπιελοῦσκο ;

Εικόνα
Ὁ Ποπιελοῦσκο (Jerzy POPIELUSZKO)  ἦταν καθολικὸς ἱερέας στὴν Πολωνία καὶ  ὑπῆρξε ἕνας ἀπὸ τοὺς πρωτοπόρους τοῦ ἀντικαθεστωτικοῦ ἀγῶνα τῶν Πολωνῶν ἐργατῶν {συνδικᾶτο "ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ"} κατὰ τοῦ κομμουνιστικοῦ καθεστῶτος.  [ΠΑΡΕΚΒΑΣΗ : στὴν Πολωνία τὴν δεκαετία '80, ,ὀπως  καὶ τὸ 1956 , εἶχαν λάβει χώρα μεγάλες λαϊκὲς ἐξεγέρσεις κατὰ τοῦ καθεστῶτος καὶ ὀλες κατεπνίγηκαν ἀπὸ τὸν στρατό· στὴν ΟΥΓΓΑΡΙΑ τὸ 1956 ἢ τὴν ΤΣΕΧΟΣΛΟΒΑΚΙΑ τὸ 1968 παρόμοιες ἐξεγέρσεις  κατεπνίγησαν στὸ αἷμα ἀπὸ τὰ σοβιετικὰ τὰνκς ] Τὸ 1981  ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ & ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΕΙΑ  ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ κηρύχτηκε στὴν Πολωνία στρατιωτικὸς νόμος ἀπὸ τὸν τότε πρόεδρο Γιαρουζέλσκι ἀλλὰ οἱ διαδηλώσεις ΔΕΝ ΚΟΠΑΣΑΝ ἰδιαίτερα   ὁταν ἐξελέγη Πάπας ὁ Πολωνὸς Κάρολος  ΒΟΪΤΙΛΑ {=Ἰωάννης Παῦλος Β'} .  Στὴν Μόσχα ὁ Μπρέζνιεφ ὀργὰνωσε μἐσῳ  τῆς KGB τὴν δολοφονία τοῦ Πάπα στὴν πλατεία τοῦ Ἁγ.Πέτρου (ἡ ὁποία ὡς γνωστόν, ἀπέτυχε) καὶ στὴν Πολωνία αὐξήθηκαν οἱ διώξεις τῶν ἀντιφρονούντων.

Ἀγάλματα στὸ πηγάδι : Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΏΝ (529μΧ)

Εικόνα
  Ἡ  Ἀθήνα κατὰ  τὴν ΠΡΩΤΟΒΥΑΝΤΙΝΗ περίοδο (5ος‒6ος αἰ.μΧ) εἶχε γνωρίσει μιὰν ἀλματώδη  πνευματικὴ ἀκμὴ μὲ τὴν ἵδρυση πληθώρας ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ  στεγαζομένων σὲ πολυτελεῖς ΕΠΑΥΛΕΙΣ μὲ σπουδαστήρια καὶ κεντρικὸ ἀμφιθέατρο (καθὼς καὶ μὲ πολυθεϊστικὰ ἱερά). Ἡ ἀρχαιολογικὴ σκαπάνη ἔχει φέρει στὸ φῶς καμμιὰ δεκαριὰ τέτοιες ἐπαύλεις  ἐκ τῶν ὁποίων περὶ τὶς πέντε  ἔχουν ἀφιθέατρα δηλ κεντρικὴ μακρόστενη  αἴθουσα  μὲ ἁψιδωτὴ κόγχη στὴν μία ἄκρη {= Γυμνάσιο γιγάντων στὴν ἀρχαία ἀγορά,  Σχολὴ Πρόκλου ἀπέναντι ἀπὸ τὸ Ἡρώδειο,  Σχολὴ Δαμάσκιου βορείως τοῦ Ἀρείου Πάγου , ἒπαυλη-σχολή στὴν ὁδὸ Μακρυγιάννη 19‒27  καθώς καὶ  ἄλλη μία ἔπαυλη -σχολὴ συμβολὴ τῶν ὁδῶν Ἡρώδου Ἀττικοῦ μὲ Β.Σοφίας   καθὼς ἐπίσης καὶ ἔπαυλη κάτω ἀπὸ τὸ ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ—κτήρια Ζ καὶ Ε (βλ.παρακάτω) Συγκεκριμένα, στὴν περιοχὴ τοῦ Νἐου Μουσείου Ἀκροπόλεως ἡ κατοίκηση ἔχει ξεκινήσει   περὶ τὸ  3.500 π.Χ.καὶ μέχρι τὶς ἀρχὲς τοῦ 5ου αἰῶνα π.Χ. ἡ συνοικία βρίσκεται στὶς παρυφὲς τῆς πόλης, ἔξω ἀπὸ τὰ τείχη. Στὰ τέλη τοῦ 5ου α