Ο ΝΙΤΣΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ.
Ἡ κεντρικὴ κατηγορία τοῦ Νίτσε κατὰ τοῦ χριστιανισμοῦ ἔγκειται στὸ ὅτι ἀποτελεῖ ἐναν ΛΑΪΚΟ ΠΛΑΤΩΝΙΣΜΟ προσπαθῶντας νὰ ἐπιβάλλει μιὰ ΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ στὴ ΖΩΗ. Πρῶτος ὁ ΣΩΚΡΑΤΗΣ—λέει ὁ Νίτσε—κήρυξε τὴν ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΛΑΝΗ ὅτι ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ μὲ τὴν ΛΟΓΙΚΗ του νὰ φτάσει στὴν Ἀλήθεια. Αὐτὴν τὴν ΠΛΑΝΗ ἔκανε φιλοσοφικὸ σύστημα ὁ ΠΛΑΤΩΝ δημιουργῶντας ἕνα ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΙΔΕΑΤΟ ΚΟΣΜΟ καὶ αὐτὴν τὴν ἀντίληψη ΕΚΑΜΕ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ. Ὅμως ὁ Νίτσε πουθένὰ δέν κατηγορεῖ τὸν ΙΔΙΟ τὸν Ἰησοῦ, τόν "ΑΓΙΟ ΑΝΑΡΧΙΚΟ" ὅπως τὸν ἀποκαλεῖ κατὰ Ρενάν, γιατὶ θεωρεῖ τὸν ΠΑΥΛΟ θεμελιωτὴ τοῦ χριστιανισμοῦ ὡς θρησκείας τοῦ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ καὶ τὸν ἐγκαλεῖ ἐπειδὴ θεολογικοποίησε τὴν Ἱστορία μὲ βἀση τὸ νομικὸ ἱερατικό, ἑβραϊκὸ πνεῦμα τῆς θείας Ἀνταπόδοσης (do ut des) ἐνῶ γιὰ τὸν ΙΗΣΟΥ γράφει τὰ ἀκόλουθα : — Τοῦτος ὁ Ἅγιος Ἀναρχικός {=ΙΗΣΟΥΣ} ποὺ καλοῦσε τὸν κατώτερο λαό, τοὺς καταφρονεμένους καὶ τοὺς ἁμαρτωλούς, τοὺς Τσάνταλα {=κατώτερη κάστα ἰ...