Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Ιανουαρίου 28, 2024

ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΡΑΣΕΛ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ.

Εικόνα
 Α.  Ὁ λόρδος  Ράσελ (RUSSELL) σπουδαῖος μαθηματικὸς καὶ φιλόσοφος  ἔχει  ἐκθέσει  ὡς γνωστόν,  τὶς ἀντιλήψεις του περὶ Χριστιανισμοῦ στὸ πασίγνωστο δοκίμιο του  "Γιατί δὲν εἶμαι χριστιανός"   {τὸ ὁποῖο προέρχεται ἀπὸ μία σχετικὴ ὁμιλία του τὸ 1927 ποὺ πρωτοεκδόθηκε γερμανικὰ τὸ 1932 καὶ  ἀγγλικὰ τὸ 1957). Ἐκεῖ ὑποστηρίζει, ἐν συνόψει, τὰ ἑξῆς περίπου·: 1) ἂν γιὰ κάθε τι ὑπάρχει ἕνα αἴτιο, τότε τί χρειαζεται ὁ θεός; Δὲν θὰ μποροῦσε τὸ Πρῶτο Αἴτιο νὰ εἶναι τὸ ΑΤΕΡΜΟΝ (χωρὶς ἀρχὴ)  Σύμπαν, δεδομένου ὅτι, ἀφοῦ ἰσχύει ὁ νόμος τῆς ἀφθαρσίας τῆς ὑλοενέργειας,  τὸ πιθανώτερο εἶναι τὸ Σύμπαν νὰ μὴν ἔχει ἀρχή ;  Γράφει ὁ Ράσελ : < Ἂν καθετί πρέπει νὰ ἔχει μιὰν αἰτία, τότε κι ὁ Θεὸς πρέπει νὰ ἔχει μιὰν αἰτία. Ἂν μπορεῖ νὰ ὑπάρχει κάτι χωρὶς καμμιὰ αἰτία, θὰ μποροῦσε κάλλιστα νὰ εἶναι ὁ κόσμος—θεός.....Δὲν ὑπάρχει λόγος γιὰ τὸν ὁποῖο θὰ πρέπει νὰ ὑποθέσουμε ὅτι ὁ κόσμος εἶχε μιὰν ἀπαρχή. Ἡ ἰδέα ὅτι τὰ πράγματα θὰ πρέπει νὰ ἔχ...

ΤΟ ΚΡΥΜΜΕΝΟ ΝΟΗΜΑ ΑΙΝΙΓΜΑΤΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ

Εικόνα
1.  " ΟΙ ΔΕΣΠΟΙΝΙΔΕΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ"  (Las Meninas) τοῦ ΒΕΛΑΣΚΕΘ (1656). ΤΙ ΚΟΙΤΑΖΕΙ  ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙ Ο ΒΕΛΑΣΚΕΘ ; Σὲ αὐτὸν τὸν πίνακα   ποὺ ἀποκαλεῖται  "ἡ θεολογία τῆς ζωγραφικῆς", ἀπεικονίζεται ὁ ἴδιος ὁ ζωγράφος ἐπὶ τὸ ἔργον.  Πίσω στὸν καθρέπτη φαίνεται τὸ Βασιλικὸ ζεῦγος τῆς Ἱσπανίας, ὅμως προκύπτει  τὸ  ἐρώτημα:  ΤΙ κοιτᾶ καὶ  ζωγραφίζει ὁ Βελάσκεθ ;  Τὸ Βασιλικὸ ζεῦγος εἶναι ὄντως τὸ μοντέλο τοῦ Πίνακα (ποὺ στέκεται στὴ θέση μας ὡς θεατῶν) ὅπως φαίνεται στον ΚΑΘΡΕΠΤΗ  ; Ἂν ὅμως ἦταν τὸ βασιλικὸ ζεῦγος τὸ μοντέλο τοῦ Βελάσκεθ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ...   Μήπως ὁ Βελάσκεθ  κοιτάζει—καὶ ζωγραφίζει—ΕΜΑΣ  τούς—ἑκάστοτε— θεατές ; ______ 2."Ο  ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΑΡΝΟΛΦΙΝΙ "  τοῦ ΓΙΟΧΑΝΕΣ  ΒΑΝ ΑΫΚ (1434) , Τὸ πρῶτο τέχνασμα  στὴν ἱστορία τῆς Ζωγραφικῆς μὲ τὸν καθρέφτη στὸ πάνω μέρος  ὁπου ἀντικατοπτρίζεται  ὁ τελῶν τὸν Γάμο καθώς κι ἡ ἐπιβεβαιώνουσα τὸ γεγονὸς  ἐπιγραφὴ στὰ Λα...

Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ, <Ἐπέστρεφε>. Tὸ ἐσκεμμένο γραμματικὸ λάθος τοῦ Ἀλεξανδρινοῦ ποιητῆ.

Εικόνα
Βεβαίως τό <ἐπἐστρεφε> εἶναι γραμματικὸ λάθος (κοινόχρηστος σολοικισμός καθότι ἡ προστακτικὴ δέν λαμβάνει αὔξηση —τὸ σωστὸ εἶναι <ἐπίστρεφε> )  ἀλλὰ ὁ Καβἀφης ΕΠΙΤΗΔΕΣ τὸ ἔγραψε λανθασμένα γιὰ νὰ τονίσει τὴν ἐπαναληπτικότητα αὐτῆς τῆς <ἐπιστροφῆς> , τὴν ἀνἀγκη γιὰ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Ἀνθρώπινα Δικαιώματα κατὰ Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Εικόνα
Κάτι ποὺ λησμονοῦν—συχνὰ ΔΟΛΙΩΣ— ὅσοι ἐπικαλοῦνται τὰ Ἀνθρώπινα Δικαιώματα εἶναι  ὅτι αὐτὰ σὲ ἀρκετὲς περιπτώσεις ΑΝΤΙΦΑΣΚΟΥΝ μεταξύ τους, δηλ. τὸ (ἀνθρώπινο) δικαίωμα Α  ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ τοῦ (ἀνθρωπίνου) δικαιώματος Β.  Ἐξηγῶ μὲ δὺο χαρακτηριστικὰ παραδείγματα ΠΟΥ ΤΑ ΖΟΥΜΕ : α)  ὑπάρχει τὸ ΑΡΘΡΟ 3 τῆς Οἰκουμενικῆς Διακήρυξης τῶν Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων τοῦ ΟΗΕ (1948) σύμφωνα μέ τὸ ὁποῖο  < Κάθε ἄτομο ἔχει δικαίωμα στὴ ζωή, τὴν ἐλευθερία καὶ τὴν προσωπική του ἀσφάλεια > καὶ ταυτόχρονα τὸ ΑΡΘΡΟ 14 ὁρίζει ὅτι < κ άθε ἄτομο ποὺ καταδιώκεται ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ ζητᾶ ἄσυλο καὶ τοῦ παρέχεται ἄσυλο σὲ ἄλλες χῶρες> {ἐξαιρουμένων τῶν περιπτώσεων  δίωξης γιὰ πραγματικὸ ἀδίκημα τοῡ κοινοῦ ποινικοῦ δικαίου ἢ γιὰ ἐνέργειες ἀντίθετες πρὸς τοὺς σκοποὺς καὶ τὶς ἀρχὲς τοῦ ΟΗΕ.}.  Στὴν πράξη ὅμως  βλέπουμε μιὰ  πληθώρα ἀνθρώπων νὰ προσπαθοῦν νὰ εἰσέλθουν ἢ νὰ  εἰσέρχονται ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ σέ μία χώρα, ἐπικαλούμενοι ἀορίστως( ἢ καὶ ψευδῶς) τὸ ἄρθρο ...

Κάτι δὲν καταλάβατε σωστά, κύριοι...

Εικόνα
ΟΧΙ Κύριοι— ΔΥΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ  δὲν εἶναι οἱ γελοιότητες τῶν  διαφόρων  "gay pride/parade" οὔτε ἡ νομιμοποίηση τῆς ἀρσενοκοιτίας.   ΔΥΣΗ εἶναι ὁ Ὅμηρος, ὁ Βιργίλιος κι ὁ Δάντης, ὁ Αἰσχύλος, ὁ Σοφοκλῆς , ὁ Σαίξπηρ, ὁ Θερβάντες, ὁ Ντοστογιέφσκι, ὁ Κάφκα, ὀ Μπαλζάκ, ὁ Φειδίας κι ὁ Πραξιτελης ,ὁ Ντὰ Βίντσι, ὁ Μιχαὴλ Ἄγγελος, ὁ Μπετόβεν κι ὁ Μότσαρτ,  ὁ Πλάτων κι ὁ Νίτσε, ὁ Ἀριστοτέλης ,ὁ Μ.Βασίλειος, ὁ Αὐγουστῖνος, ὁ Θωμᾶς Ἀκινάτης, ὁ Εὐκλείδης, ὁ Ἀϊνστάιν, ὁ Θουκυδίδης, ὁ Κικέρων, ὁ Μοντεσκιέ, ὁ Ρουσσώ, ὁ Γκαῖτε, ὁ Τολστόι, ὁ Ἀριστοφάνης.... ΚΑΤΙ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΛΑΘΟΣ ἀγαπητοί.... youtube.com/ΔιαμαντήςΚούτουλας   ______ ΥΓ. γιὰ ἕνα minimum ἑλληνικῆς <ἀρχαιογνωσίας> προτείνω · —ΠΛΑΤΩΝΟΣ, ΣΥΜΠΟΣΙΟΝ —ΑΙΣΧΥΛΟΥ, ΟΡΕΣΤΕΙΑ —ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ —ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ, ΕΛΕΝΗ —ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΟΥΣ, ΙΠΠΗΣ —ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ, Δημηγορία Κλέωνος‒Διοδότου  (Γ ’βιβλ.)  καὶ Διάλογος Ἀθηναίων‒Μηλίων  (Ε’ βιβλ)