ΟΙ ΘΕΜΕΛΙΑΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΝΟΠΤΙΚΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΩΝ & ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ.
 
Τὸ ὅτι ὑπάρχουν κραυγαλέες διαφορές μεταξὺ τῶν Εὐαγγελίων τὸ γνωρίζουμε ἀπὸ αἰώνων.  Βλ. γιὰ παράδειγμα τὶς ἐντελῶς διαφορετικὲς Γενεαλογίες τοῦ Ἰησοῦ  στὰ Εὐαγγέλια Κατὰ Ματθαῖον καί Κατὰ Λουκᾶν  ὅπου διαφέρει ἀκόμα καὶ τὸ ὄνομα τοῦ..παπποῦ τοῦ Ἰησοῦ (στὸν  Ματθαῖο ἀναφέρεται ὡς "Ἰακώβ" , ἐνῶ στὸν Λουκᾶ ὡς  "Ἠλί" —καὶ προκαλεῖ ἐντύπωση τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ γενεαλογίες αὐτὲς ἀναφέρονται  στὸν ΙΩΣΗΦ, ἂν καὶ δὲν θεωρεῖται ὠς ὁ πραγματικὸς πατέρας τοῦ Ἰησοῦ. Πιθανῶς  πρόκειται γιὰ ἰουδαιοχριστιανικὸ κατάλοιπο...)  ἢ τὴν διαφορὰ τῆς χρονολογίας  Γέννησης τοῦ Ἰησοῦ (κατὰ τὸν Ματθαῖο γεννήθηκε βασιλεύοντος τοῦ Μ.  Ἡρώδη, ὁ ὁποῖος πέθανε τὸ 4πΧ, ἐνῶ  κατὰ τὸν Λουκᾶ τὴν ἐποχὴ τῆς Ἀπογραφῆς Κυρήνιου, τὸ 6μΧ ὅταν ἡ Ρώμη πῆρε τὴν Ἰουδαία ἀπὸ τὸν γυιὸ τοῦ Μ.Ἡρώδη, τὸν Ἀρχέλαο καὶ τὴν προσάρτησε στὴν ἐπαρχία τῆς Συρίας) ἢ τὴν διαφορὰ στὴν παραγγελία τοῦ Ἀγγέλου στὶς Μυροφόρες μετὰ τὴν Ἀνάσταση (κατὰ τὸν Μᾶρκο—16,7— ὁ Ἄγγελος εἶπε "προάγει ὑμᾶς εἰς ...