Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Σεπτεμβρίου 20, 2020

"Δὲν παραδίδομαι γιατὶ εἶμαι ὁ τελευταῖος": Ο "ΡΙΝΟΚΕΡΩΣ" ΤΟΥ IONESCO.

Εικόνα
Πασίγνωστο τὸ ἁριστούργημα αὐτὸ τοῦ Ἰονέσκο καὶ πάντοτε ἐπίκαιρο [ εἶχα τὴν τύχη νὰ  δῶ  τό 1997  τὴν παράσταση τοῦ Ἐθνικοῦ Θεάτρου μὲ Μιχαλακόπουλο καὶ Μοσχίδη -βλ.βίντεο παρακάτω * ] μὲ συγκλονιστικὸ τέλος. Θυμίζω ἐν συνόψει· σὲ μιὰ γαλλικὴ πόλη ὅλοι οἱ κάτοικοι ἀρχίζουν  ,ΣΙΓΑ—ΣΙΓΑ, νὰ  μεταμορφώνονται σὲ ΡΙΝΟΚΕΡΟΥΣ.  Σὲ αὐτὴν τὴν μεταμόρφωση τῶν ἀνθρώπων σὲ ..ρινόκερους,,ἀντιδρᾶ ἔντονα ἐξαρχῆς ὁ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ Ντιντὰρ , ἐνῶ  ὁ ....γλεντζὲς Μπερανζέ ἀδιαφορεῖ, ὥσπου στὸ τέλος ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΘΕΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ  ΣΕ ΡΙΝΟΚΕΡΟΥΣ  —πλὴν αὐτῶν  τῶν δύο, τοῦ καρτεσιανοῦ φιλοσόφου ΝΤΙΝΤΑΡ  καὶ τοῦ ξέγνοιαστου καὶ ἀδιάφορου  γλεντζὲ ΜΠΕΡΑΝΖΕ.  Στὸ τέλος , ὁ πρῶτος,ὁ φιλόσοφος Ντιντάρ, μὲ βάση ΛΟΓΙΚΑ ἐπιχειρήματα, ΣΥΜΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ  μὲ τὴν μᾶζα  καὶ ΕΚΟΥΣΙΩΣ ἀκολουθεῖ τοὺς παρελαύνοντες ρινόκερους , γενόμενος κι ὁ ἴδιος ρινόκερως , ΦΟΒΟΥΜΕΝΟΣ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΜΟΝΟΣ καὶ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ , ὅταν γύρω του ὅλοι ἔχουν μεταμορφωθεῖ σὲ ρινόκερους.  Ἀντίθετα, ὁ ἀδιάφορος ΜΠΕΡΑΝΖΕ , χωρὶς καμμία λογική νά τὸ ὑπαγορεύει ,

ΣΥΓΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ: Οἱ παράξενες συμπτώσεις καὶ ἡ ἐξήγηση τους ἀπὸ τὸν Jung.

Εικόνα
Ὁ JUNG ὀνομάζει ΣΥΓΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ-Synchronicity (1952) τὴν ἐμφάνιση γεγονότων ποὺ συνδέονται ΝΟΗΤΙΚΑ άπὸ τὸν παρατηρητὴ ἀλλὰ ὄχι καὶ αἰτιακά,θεωρούμενα ὡς Περίεργες ΣΥΜΠΤΩΣΕΙΣ. Ὡς ξεχωριστὸ παράδειγμα ἀναφέρει τὸ γνωστὸ συμβὰν τοῦ Σκαραβαίου. Μιὰ ἀσθενής του περιέγραψε ἕνα ὄνειρο της στὸ ὁποῖο εἶδε ἕναν χρυσὸ σκαραβαῖο. Ενῶ ἀφηγεῖτο τὸ ὄνειρο στὸν Jung ἐμφανίστηκε ἀπροσδόκητα ἕνας σκαραβαῖος στο παράθυρο πίσω ἀπὸ τὸν Jung κι ὅπως ἀναφέρει ὁ ἴδιος τὸ ἔντομο κτυποῦσε τὸ παράθυρο ἀπ ἔξω σὰν νὰ ἤθελε νὰ εἰσέλθει στὸ δωμάτιο...  Στὸ βιβλίο "The Structure and Dynamics of Psyche"  ἀναφέρει παρόμοιες περίεργες συμπτώσεις τὶς ὁποῖες ἑρμήνευσε μὲ τὴν θεωρία τῆς "Συγχρονικότητας".  Ἡ ἐμφάνιση τέτοιου εἴδους "νοηματικῶν" ,τρόπον τινα, συμπτώσεων τείνει νὰ αὐξάνεται προϊόντος τοῦ Χρόνου. Σὲ μιὰ σειρὰ ἄλλων παρόμοιων παραδειγμάτων, συγκεκριμένοι ἄνθρωποι ἐμφανίζονται σὲ συγκεκριμένες περιστάσεις συνδεόμενες νοηματικὰ ἀλλὰ ὄχι αἰτιακά, καὶ μάλιστα κάποιες φορὲς κατά ..λάθος

ΤΑ ΝΥΧΤΕΡΙΝΑ ΚΕΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ '60-'70

Εικόνα
Η "ΤΡΙΑΝΑ" ΤΟΥ ΧΕΙΛΑ Συγγροῦ 170 ______ ΚΑΖΑΝΤΖΊΔΗΣ -ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ Κέντρο ΚΟΥΛΟΥΡΙΩΤΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΟΣΧΑΤΟΥ Κέντρο "ΚΟΥΛΟΥΡΙΩΤΗ" Παραλία Μοσχάτου ΒΑΣ.ΓΕΒΡΓΙΟΥ Β' (=Μακρυγιάννη)  & Λεωφ.ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ _________ Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ __________   ΖΑΜΠΕΤΑΣ : Ο ΑΡΑΠΗΣ ( Κέντρον "ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ"  τέρμα Πατησίων-1965) _________ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ—ΜΑΡΙΜΕΛΛΑ (1962) Κέντρο "ΤΡΙΑΝΑ" Λεωφ.ΣΥΓΓΡΟΥ 170  ἀπέναντι ἀπὸ τὸν ΑΓ.ΣΩΣΤΗ ("Φεύγω μέ πίκρα στά ξένα") Σ.ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ : " Νά φύγω, νά φύγω"(1965) ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ-ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ-ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ ("ΠΟΙΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟΣ") ____ " ΛΟΥΖΙΤΑΝΙΑ"‒Συγγροῦ 127  Ἁγ.Σώστης (1953) Μ.Χιώτης & Γ.Τατασόπουλος ("Ντίλιγκερ") ______________ _____________________ ________________ ___________________ Ο ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΤΟ 1971                                       ________ ΠΑΛΙΑ ΔΕΙΛΙΝΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ‒1985 (=τὰ  θερινὰ "ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ"  τοῦ Ζαμπέτα)  ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ-ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ-ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ-ΜΗΤΣΙΑΣ __________________