ΤΑ ΝΥΧΤΕΡΙΝΑ ΚΕΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ '60-'70

Η "ΤΡΙΑΝΑ" ΤΟΥ ΧΕΙΛΑ
Συγγροῦ 170


______



ΚΑΖΑΝΤΖΊΔΗΣ -ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ
Κέντρο ΚΟΥΛΟΥΡΙΩΤΗ
ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΟΣΧΑΤΟΥ


Κέντρο "ΚΟΥΛΟΥΡΙΩΤΗ"
Παραλία Μοσχάτου
ΒΑΣ.ΓΕΒΡΓΙΟΥ Β' (=Μακρυγιάννη) 
& Λεωφ.ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ


_________

Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ





__________
 
ΖΑΜΠΕΤΑΣ : Ο ΑΡΑΠΗΣ
(Κέντρον "ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ" 
τέρμα Πατησίων-1965)


_________

ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ—ΜΑΡΙΜΕΛΛΑ
(1962)
Κέντρο "ΤΡΙΑΝΑ"
Λεωφ.ΣΥΓΓΡΟΥ 170  ἀπέναντι ἀπὸ τὸν ΑΓ.ΣΩΣΤΗ
("Φεύγω μέ πίκρα στά ξένα")




Σ.ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ : " Νά φύγω, νά φύγω"(1965)









ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ-ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ-ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ
("ΠΟΙΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟΣ")

____


"ΛΟΥΖΙΤΑΝΙΑ"‒Συγγροῦ 127 
Ἁγ.Σώστης (1953)
Μ.Χιώτης & Γ.Τατασόπουλος ("Ντίλιγκερ")



______________



_____________________


________________


___________________





Ο ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΤΟ 1971








                                      ________

ΠΑΛΙΑ ΔΕΙΛΙΝΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ‒1985
(=τὰ  θερινὰ "ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ" 
τοῦ Ζαμπέτα) 
ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ-ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ-ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ-ΜΗΤΣΙΑΣ
__________________________






  Ἀντιγράφω - δίκην προλόγου- ἀπὸ τήν "ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ" τοῦ ΖΑΜΠΕΤΑ 
(ὁ ὁποῖος ξεκίνησε  τὴν καριέρα του ,
τὸ 1950 , στὸ "ΦΑΛΗΡΙΚΟΝ" στὶς Τζιτζιφιές, καὶ κατόπιν, στὸ κέντρο  "ΒΛΑΧΟΣ" στὴν Ἱερὰ Ὁδὸ 205‒τοῦ Ἀντ.Βλάχου ,ἰδιοκτήτη προπολεμικὰ τοῦ "ΔΑΣΟΥΣ" στὸν Βοτανικό ,ὅπου ἔπαιζαν οἱ Ρεμπέτες, Βαμβακάρης,Μπάτης κλπ‒ὁ Ζαμπέτας κατοικοῦσε  ἐκεῖ κοντά, στὸ 306 τῆς Ἱερᾶς Ὁδοῦ) 
αντιγράφω λοιπόν,τὰ ἑξῆς γιὰ τὴ νυχτερινὴ Ἀθήνα τῆς δεκαετίας 50‒60  :

" τότε τὸ πρῶτο καὶ καλύτερο μαγαζὶ ἦταν ἡ "ΤΡΙΑΝΑ" τοῦ Βασ. ΧΕΙΛΑ (ΣΥΓΓΡΟΥ 170). Ἐκεῖ συνεχόμενος ἦταν ὁ Παπαϊωάννου καὶ μετὰ πῆρε τὴ θέση ὁΤσιτάνης μὲ τὴ Νίνου . 
Απἐναντιἀπὸ τοῦ Χειλᾶ  στὸν Ἁγ. Σώστη  ἤτανε ἡ "ΛΟΥΖΙΤΑΝΙΑ" (ΣΥΓΓΡΟΥ 127) ..ἐνῶ στὶς Τζιτζιφιὲς ἦταν τοῦ "ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΜΟΥ",  τὸ "ΦΑΛΗΡΙΚΟΝ" τοῦ ΜΑΡΓΩΜΕΝΟΥ καὶ στὸ ΜΟΣΧΑΤΟ τοῦ "ΚΟΥΛΟΥΡΙΩΤΗ" ὅπου μεγαλούργησε ὁ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ. 
 Διπλα τὸ "ΧΡΥΣΟΒΑΡΕΛΙ" τοῦ Μιχαηλίδη  (μετὰ τὸ 1966 ὀνομάστηκε "ΔΕΙΛΙΝΑ" ὄταν πῆγε ἐκεῖ ἡ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ)
Πρῶτο ἤτανε καὶ τοῦ "ΤΖΙΜΗ ΤΟΥ ΧΟΝΤΡΟΥ" στὴν Ἀχαρνῶν 77 .Παπαϊωάννου καὶ Τσιτσάνης ἀλλάζανε αὐτὰ τὰ μαγαζιὰ καὶ ποῦ καὶ ποῦ ξεπεταγόταν κι ὁ Μητσάκης..."
(Γ.ΖΑΜΠΕΤΑΣ ,ΒΙΟΣ & ΠΟΛΙΤΕΙΑ, Α' τ.,σελ 145).



Κέντρο "ΤΖΙΜΗΣ Ο ΧΟΝΤΡΟΣ"
(ΑΧΑΡΝΩΝ 77)


Ἡ νυχτερινὴ διασκέδαση στὴν ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ Ἀθήνα ἀκολούθησε ἐν πολλοῖς τὴν ..παραλιακὴ ὁδὸ —τῆς σημ.Λεωφόρου Ποσειδῶνος—ἀπὸ τὴν παραλία ΜΟΣΧΑΤΟΥ μέχρι τὴν ΓΛΥΦΑΔΑ (καὶ κατόπιν τὴν ΒΑΡΚΙΖΑ) .

Προπολεμικῶς, τὰ Κέντρα τῆς νυχτερινῆς Ἀθήνας ἐντοπίζονταν στὸ ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ ,τὴν ἐξοχὴ τῶν ᾈθηναίων μὲ τὸ περίφημο ΑΚΤΑΙΟΝ (σημ. Metropolitan )καὶ τὴν ΤΑΡΑΝΤΕΛΑ (ὅπως ἔχω γράψει σὲ ἄλλη ἀνάρτηση γιὰ τὴν Παραλία Μοσχἀτου:https://diamantiskoutoulas.blogspot.com/2022/01/60.html)
Μεταπολεμικὰ , κυρίως λόγῳ τῆς μόλυνσης μὲ λύματα καὶ τῆς ΔΥΣΩΔΙΑΣ τοῦ Κηφισσοῦ, τὰ νυχτερινὰ κέντρα μετακόμισαν στὸ ΜΟΣΧΑΤΟ καὶ τὶς ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ (τὰ νότια προάστια ,πέρα ἀπὸ τὸ ἀεροδρόμιο, ἦταν  τότε, ἐξοχή..)

Τὴν δεκαετία '60 4 νυχτερινὰ κέντρα δέσποζαν στὴν περιοχὴ :

 στὴν ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΟΣΧΑΤΟΥ ,τὸ ΚΕΝΤΡΟΝ "ΚΟΥΛΟΥΡΙΩΤΗ"  ,στὴν ἔξοδο ἀριστερά, τῆς σημ. λεωφ.ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ (τότε ΒΑΣ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ Βʹ) —ὅπου διέπρεψε ὁ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ (1958‒1963)  μὲ μεροκάματο τὴν ..μισὴ εἴσπραξη  τοῦ μαγαζιοῦ κάθε βράδυ ,ἤτοι 30.000 δρχ., ὅταν ἡ Μοσχολιοῦ ἀμειβόταν μὲ 200 δρχ μεροκάματο καὶ ὁ Ζαμπέτας μὲ 400 δρχ (οἱ "κακὲς" γλῶσσες λένε , ὅτι ἔτσι κατέρρευσε οἰκονομικὰ ὁ  Γιάννης Κουλουριώτης , και τὸν ἔσωσε ἀπὸ τὴ φυλακὴ ὁ Ζαμπέτας , φίλος τοῦ γυιοῦ του ,Ἀποστόλη),δίπλα σχεδὸν  βρισκόταν τὸ κέντρον "ΧΡΥΣΟ ΒΑΡΕΛΙ" (ἰδιοκτησίας Μιχαηλίδη) ὅπου διέπρεψε μετὰ τὸ 1966 ἡ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ —τότε τὸ κέντρο μετονομάστηκε σέ "ΔΕΙΛΙΝΑ"— ἐπὶ τῆς παραλιακῆς λίγο πρὶν τὴν ΧΡΥΣ.ΣΜΥΡΝΗΣ ἐνῶ  στὶς ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ  δέσποζε τὸ κέντρον "ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΥ" ὅπου εγραψαν ἱστορία οἱ Βαμβακάρης, Μητσάκης , Παπαϊωάννου κλπ —ἀλλὰ πῆρε τὴν κάτω βόλτα μετὰ ἀπὸ τὸ γνωστὸ  ἔγκλημα ποὺ ἔγινε ἐκεῖ τὸ 51 ,ὅταν ὁ ἀστυνμικὸς  Θ. ΡΙΓΚΑΣ  σκότωσε ,μᾶλλον γιὰ λόγους ἐρωτικῆς ἀντιζηλίας τὸν ἰδιοκτήτη Β.Καλαματιανό —
καὶ βεβαίως τὸ κέντρο "ΦΑΛΗΡΙΚΟΝ" στὴ γωνία τῆς  σημ .λεφ.Θησέως μὲ τὴν παραλιακὴ , ὅπου δέπρεψε ὁ Παπαϊωάννου κλπ μεγάλοι,  πχ Τσιτσάνης ,ἰδιοκτησίας ΜΑΡΓΩΜΕΝΟΥ 
 (ἄς σημειωθεῖ ὅτι τὴν δεκαετία '60 ὑπῆρχε ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ τῆς παραλιακῆς λεωφόρου  στὸ ΜΟΣΧΑΤΟ & ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ καὶ πολλοὶ ἔκαναν μπάνιο ἤ ψἀρευαν ΜΑΡΙΔΕΣ ΦΑΛΗΡΟΥ ἀπέναντι ἀπὸ τὰ νυχτερινὰ κέντρα..)




Κέντρο ΦΑΛΗΡΙΚΟΝ
Τζιτζιφιές
ΘΗΣΕΩΣ & Λεωφ.ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ



ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΟΣΧΑΤΟΥ
ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ '60





ΠΑΡΑΛΙΑ ΝΕΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ
ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ '60
Ταραντέλλα




Τὴν ἴδια ἐποχὴ διέπρεπαν ,γιὰ τὴν χειμερινὴ σεζόν, νυχτερινὰ κέντρα ἐντὸς τοῦ ἀθηναϊκοῦ ἄστεως ,τὸ ὁποῖο βεβαίως δὲν ἦταν ὑποβαθμισμένο ὅπως σήμερα· 
γνωστὸ νυχτερινὸ κέντρο ὅπου μεγαλούργησε ὁ Τσιτσάνης μὲ τὴν Μαρίκα Νίνου ἦταν  ,ὅπως προαναφέραμε,τὸ περίφημο "ΤΖΙΜΗ ΤΟΥ ΧΟΝΤΡΟΥ" (Ἀχαρνῶν 77, ἰδιοκτησίας Δ.Μάρκου) ἀπ'ὅπου πέρασαν ὅλοι οἱ μεγάλοι τῆς δεκαετίας '50ἐνῶ ατά τήν δεκαετία '60‒'70 μεγαλούργησαν 
τρία κυρίως, νυχτερινά Κέντρα : "ΔΕΙΛΙΝΑ-ΦΑΝΤΑΣΙΑ-ΝΕΡΑΪΔΑ .

 Τέρμα Πατησίων , ἐκεῑ ποὺ εἶναι σήμερα ἡ Ἐθνικὴ Τρἀπεζα, νοικιάζει ὁ ΖΑΜΠΕΤΑΣ , τὸ 1964, μαζὶ μὲ τὸν υἱὸ Κουλουριώτη , τόν Ἀπόστολο,τὸ κέντρον τοῦ "Βασιλάκη" μετονομάζοντας το σὲ "ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ" , 
ὅπου ἐκεῖ ἔγραψε ἱστορία μαζὶ μὲ τὴν ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ καὶ φυσικὰ τὴν ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ (κατὰ κόσμον  Αἰκατερίη  Μπότση), ἐνῶ ἕνα χρὸνο μετὰ ,τὸ 1965, πάλι Ζαμπέτας καὶ ὑιὸς Κουλουριώτης νοικιάζουν 
τὸ κέντρον "IGLOO" στὴν ΓΛΥΦΑΔΑ μετονομάζοντας το σὲ (θερινὰ ) "ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ"—εἶναι τὰ γνωστὰ  μετέπειτα
"ΠΑΛΙΑ ΔΕΙΛΙΝΑ" —ὅπου γράφτηκε ἡ μουσικὴ ἱστορία τῆς νυχτερινῆς Ἀθήνας τοῦ 60 ,καθόσον ἐκεῖ γλέντησαν ὁ ΩΝΑΣΗΣ, ὁ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ,πολλοὶ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ κλπ διεθνεῖς καὶ ἡμεδαποὶ διάσημοι 
( εἶχαν  γίνει πιὰ ..τουριστικὸς προορισμὸς τὰ "ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ" ΤΗΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ τοῦ ΖΑΜΠΕΤΑ, 
ὅπως καὶ ἡ  "ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ" στὴν Καστέλλα ποὺ μεγαλουργοῦσε ὁ ΧΙΩΤΗΣ)

Τὸ 1966 ἔγινε ἕνα γεγονὸς τὸ ὁποῖο ὑπῆρξε ,τρόπον τινα, σημαδιακὸ γιὰ τὴ νυχτερινὴ Ἀθήνα :Η "ΦΥΓΗ" ΤΗΣ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΖΑΜΠΕΤΑ. Σεπτέμβρη τοῦ 1966 ,ἡ Μοσχολιοῦ "ἐγκαταλείπει" τὸν Ζαμπέτα καὶ πηγαίνει πίσω ,στὴν παραλία Μοσχάτου στὸ κέντρο τοῦ Μιχαηλίδη —γνήσιου καὶ σκληροῦ νταῆ τῆς ἐποχῆς—τὸ "ΧΡΥΣΟ ΒΑΡΕΛΙ" , τὸ ὁποῖο, σὲ ἀντίστιξη μὲ τὰ "Ξημερώματα" τοῦ Ζαμπέτα , μετονομάστηκε,τότε, σὲ "ΔΕΙΛΙΝΑ" · 
ἡ μεγάλη ἐποχὴ τῆς Μοσχολιοῦ  στὴν νυχτερινὴ Ἀθήνα ἔχει φτάσει  πιὰ στὸ ζενίθ 
( τὰ χειμερινά "ΔΕΙΛΙΝΑ" βρίσκονταν στὴν Πλατεία Κολιάτσου, Κέας καὶ Ταϋγέτου).
Στὸ "ΧΡΥΣΟ ΒΑΡΕΛΙ" κατόπιν μεγαλούργησε ὁ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ .

ΧΡΥΣΟ ΒΑΡΕΛΙ (δεκαετία '80‒'90)
(="ΔΕΙΛΙΝΑ"-1966)
Παραλία Μοσχάτου
Λεωφ.ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ 
& ΧΡΥΣ.ΣΜΥΡΝΗΣ




Τὴν ἴδια ἐποχή, 66‒67 , ὁ ΧΕΙΛΑΣ, ἐπειδὴ τὸ κέντρο του στὴ ΣΥΓΓΡΟΥ 170, ἀπέναντι ἀπὸ τὸν Ἁγ.Σώστη, ἡ πασίγνωστη ΤΡΙΑΝΑ ,ἐπρόκειτο νὰ γίνει..πολυκατοικία,παίρνει τὸ κέντρον "Παγκόσμιο" (τοῦ ΕΟΤ) στὸν Αγ.Κοσμᾶ, τὴν μετέπειτα "ΦΑΝΤΑΣΙΑ", ὅπου ἀργότερα  διέπρεψε ὑπὸ τὸν ΜΕΝΙΔΙΑΤΗ—καὶ τὸν Κοσμᾶ Καλογράνη τὸν ἀδελφὸ του— καὶ ὀλα τὰ μεγάλα ὀνόματα τοῦ λαϊκοῦ τραγουδιοῦ τῆς δεκαετίας 70
 (Ζαμπέτας, Κόκκοτας, Διαμάντη κλπ καὶ φυσικὰ ,Μενιδιάτης)καὶ μὲ ρεκὸρ στὸ ..σπάσιμο πιάτων.

 Τὰ θερινὰ "Ξημερώματα" ,ὅπου ἔγραψε ἱστορία ὁ Ζαμπέτας ,τὰ νοίκιασε, τὸ καλοκαίρι τοῦ 1967 
( οἱ Ζαμπέτας‒Κουλουριώτης ἔδιναν ἐνοίκιο τότε γιὰ τὰ θερινὰ "Ξημερώματα" τῆς Γλυφάδας, γύρω στὶς 200.000) καὶ αὐτὰ ὁ Μιχαηλίδης ,ποὺ εἶχε τὸ "Χρυσὸ Βαρέλι" στὴν παραλία Μοσχάτου καὶ τὰ ὀνόμασε καὶ αὐτὰ "ΔΕΙΛΙΝΑ" (τότε τραγουδοῦσαν ἐκεῖ Κόκκοτας,Μοσχολιοῦ,Μπιθικώτσης)·
πρόκειται γιὰ τὰ , μετέπειτα, "ΠΑΛΙΑ ΔΕΙΛΙΝΑ" 
ὅπου   μεσουράνησε ἐκεῖ ὁ Στράτος Διονυσίου.

Ἀπέναντι ἀπὸ τὸ ΣΥΜΜΑΧΙΚΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ,στὸν Ἄλιμο, ὑπῆρχε τὸ Κέντρο "ΝΕΡΑΪΔΑ" —ἰδιοκτησίας τῆς  τραγουδίστριας ξένων τραγουδιῶν ΛΕΝΑΣ ΠΑΜΕΛΑΣ, γνωστῆς στοὺς κοσμικοὺς κύκλους τῆς ἐποχῆς καὶ κουμπάρας τοῦ ΚΑΡΑΜΑΜΛΗ—ὅπου κι ἀπὸ ἐκεῖ παρήλασαν μεγάλα ὀνόματα τοῦ λαϊκοῦ τραγουδιοῦ · 
ἐκεῖ ἔκανε τὰ πρῶτα του βήματα ὁ Γ. ΠΑΡΙΟΣ.
Κατὰ τὸν ἀστικὸ μῦθο , στὴ "ΝΕΡΑΪΔΑ",
ὁ δικτάτορας Παπαδόπουλος, ἐνοχληθεὶς ἀπὸ τὸ σπάσιμο πιάτων ἀποφάσισε τὴν ἀπαγόρευση τους.


Δἰπλα στὰ μεγάλα αὐτὰ  καὶ πασίγνωστα νυχτερινὰ κέντρα διασκεδάσεως ὑπῆρχαν καὶ ἄλλα ποὺ μάλιστα ταυτίστηκαν μὲ μεγάλα ὀνόματα τοῦ λαϊκοῦ τραγουδιοῦ, ὅπως τὸ ΣΤΟΡΚ μὲ τὴν Μαρινέλλα.
 Ὅμως δὲν εἶναι δυνατὸ , οὔτε ἔχω τὴν πρόθεση στὸν περιορισμένο χῶρο μιᾶς ἀνάρτησης, νὰ εξιστορήσω τὴν ἱστορία τῆς νυχτερινῆς Ἀθήνας τοῦ 60 και τοῦ 70 · 
ἁπλῶς μιὰν μικρή ..δειγματοληψία ἔκανα γιὰ τὰ μεγάλα νυχτερινὰ κέντρα τῆς ἐποχῆς ὅπου γράφτηκε ἡ ἱστορία τοῦ λαϊκοῦ τραγουδιοῦ ,
 και τοῦτο διότι τό ρεμπέτικο καὶ λαϊκὸ τραγούδι
—ἀπό τὸ 1932 ΠΟΥ ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ὥς τουλάχιστον τὰ τέλη τῆς δεκετίας 80, ποὺ "ἐκμοντερνίστηκε"  ἡ λαϊκὴ μουσικὴ μὲ τὸν ..ΠΑΡΑΓΚΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΟΥ  — ἀποτελεῖ, θεωρῶ,  σημαντικὸ μέρος τοῦ Νεοελληνικοῦ  μας Πολιτισμοῦ.






Σ.ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ: 
"ΜΕΣ ΣΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΜΑΣ ΤΟ ΤΖΑΚΙ" (1965)




Γ.ΖΑΜΠΕΤΑΣ : ΕΙΜΑΙ ΦΙΝΟ ΦΑΝΤΑΡΑΚΙ
(1969)

_______________





"Χάραμα" (ΣΚΟΠΕΥΤΗΡΙΟ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ)
ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ-ΜΠΕΛΛΟΥ (1976)






_________________________________________________



Club BP 
 ΛΕΩΦ. ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ & ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ

Club BP (1963)






Club " ΑΡΓΩ"
(1963)






Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.