Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Απριλίου 6, 2025

Ἰησοῦς ἢ Παῦλος; ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ.

Εικόνα
Θὰ ἔχετε ἀκούσει φαντάζομαι τὴν εὐρέως διαδεδομἐνη ἄποψη ὅτι ὁ Παῦλος ὑπῆρξε ὁ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ἱδρυτὴς τοῦ Χριστιανισμοῦ καὶ τοῦτο διότι:  1) ὁ Ἰησοῦς κήρυξε τὴν ταχεῖα ἔλευση τῆς ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ {= ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς εἰς τὴν Γαλιλαίαν κηρύσσων τὸ εὐαγγέλιον τῆς βασιλείας τοῦ θεοῦ καὶ λέγων ὅτι πεπλήρωται ὁ καιρὸς καὶ ἤγγικεν ἡ βασιλεία τοῦ θεοῦ —ΜΑΡΚ.1,14‒15}. [ Σημειῶστε ἐδῶ ὅτι τὰ ρήματα ΠΕΠΛΗΡΩΤΑΙ {=ἔχει συμπληρωθεῖ}  καὶ ΗΓΓΙΚΕΝ{=ἔχει φτάσει} εἶναι σὲ χρόνο ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟ. Δηλ. ὁ Ἰησοῦς κήρυξε τὴν ἐλευση τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ ΕΝΤΟΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ κι ὄχι σὲ ἕνα ΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟ, ΑΠΩΤΑΤΟ ΜΕΛΛΟΝ..]. 2) ἀντιθετως  ὁ Παῦλος δὲν κήρυττε κανέναν ἐρχομὸ καμμιᾶς Βασιλείας (ἂν καὶ ἀνἐμενε ΕΝΤΟΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΗΝ Β' ΠΑΡΟΥΣΙΑ)  ἀλλὰ τὸ ὅτι ὁ ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ  ΣΩΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ {= ὅτε ἦλθε τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου ἐξαπέστειλεν ὁ θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ...ἵνα τοὺς ὑπὸ νὸμον ἐξαγοράσῃ— ΓΑΛ.4,4} καὶ ὁ ὁποῖος πἐθανε γιὰ τὴν ΕΞΙΛΕΩΣΗ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΜΑΣ ἐνῶ  ὁ Θεὸ...

Η "ΘΕΟΛΟΓΙΖΟΥΣΑ" ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΤΟΥ HEGEL & H ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ  ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΥ. 

Εικόνα
Καταρχὰς νὰ σημειώσω ὅτι εἶναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ νὰ παρουσιαστεῖ σὲ μία ἀνάρτηση ὁλόκληρη ἡ Σκέψη τοῦ ἐμβληματικοῦ φιλοσόφου τοῦ γερμανικοῦ Ἰδεαλισμοῦ, τοῦ  ΓΕΟΡΓΚ ΒΙΛΧΕΜ ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΧΕΓΚΕΛ, τοῦ γνωστοῦ παρ'Ἕλλησι ὡς  ΕΓΕΛΟΥ.   Ἐκ προοιμίου σημειώνω ὅτι ἡ Σκέψη τοῦ Χἐγκελ εἶναι δὺσκολο νὰ κατανοηθεῖ χωρὶς προγενἐστερη γνώση τοῦ γερμανικοῦ ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΥ (Μἀιστερ Ἔκχαρτ, Γιάκομπ Μπαῖμε  κλπ).   Ἐξηγῶ· γράφει ὁ ΕΚΧΑΡΤ ὅτι <ὀ ὀφθαλμὸς διὰ τοῦ ὀποίου βλέπω τὸν Θεό, εἶναι ὁ ἴδιος ὀφθαλμὸς διὰ τοῦ ὁποίου ὁ Θεὸς βλέπει ἐμένα. Ὀ ὀφθαλμός μου καὶ ὁ ὀφθαλμὸς τοῦ Θεοῦ εἶναι ἕνας ὀφθαλμός>*  Ὑποστηρίζει λοιπὸν ὁ ΧΕΓΚΕΛ ὅτι τὸ ΑΠΕΙΡΟΝ ΠΝΕΥΜΑ ,τὸ ὁποῖον ἐπειδὴ ἀκριβῶς εἶναι ΑΠΕΙΡΟ δηλ. ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ, δὲν ἔχει ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΤΟΥ,   γνωρίζει τὸν Ἑαυτό Του μἐσῳ τῆς δημιουργίας  τοῦ ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟΥ Κόσμου καὶ είδικῶς μἐσῳ τῆς ἐξἐλιξης τῆς αύτοσυνείδησης τοῦ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.  Ἐξηγεῖ  ὀ μεγάλος Γερμανὸς φιλόσοφος ὅτι ὁ Θεός, τὸ Ἀπόλυτον Πνεῦμα, "ΑΥΤΟΔΙΧΑΖΕ...

Ἡ Βασιλοπούλα τῶν Μυκηνῶν (1700‒1600 πΧ)

Εικόνα
Πρόκειται γιά ψηφιακὴ ἀναπαρἀσταση τοῦ προσώπου μιᾶς ΜΥΚΗΝΑΙΑΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΑΣ ποὺ ἔζησε μεταξὺ 17ου καὶ 16ου αί.πΧ. καὶ θάφτηκε σὲ ἡλικία 35 χρόνων στὸ ἀνάκτορο τῶν Μυκηνῶν. Ἡ ἀναπαράσταση ἦταν  ἔργο  τοῦ εἰδικοῦ  ψηφιακοῦ καλλιτέχνη Χουάνχο Ὀρτέγκα ,ὁ ὁποῖος βασίστηκε σὲ μιὰ πήλινη ἀναπαράσταση τῆς ἴδιας γυναίκας ποὺ εἲχε δημιουργηθεῖ τὴ δεκαετία τοῦ 1980 ἀπὸ τὸ Πανεπιστήμιο τοῦ Μάντσεστερ (ἡ ἁνασκαφὴ  στοὺς ἐν λόγῳ τάφους τῶν Μυκηνῶν  εἶχε γίνει τὴν δεκαετία  1950). Ἡ βασιλοπούλα  εἶχε ταφεῖ μὲ μιὰν ἐντυπωσιακὴ χρυσῆ μάσκα προσώπου ἀπὸ ἤλεκτρο καὶ τρία σπαθιὰ  ποὺ ἁποτελοῦσαν μέρος τοῦ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΟΠΛΙΣΜΟΥ της. Ἀναλύσεις  DNA  ἔδειξαν ὅτι ὁ θαμμένος δίπλα της ἄνδρας ἦταν ΑΔΕΛΦΟΣ της δηλ.ἡ ἐν λόγῳ  γυναῖκα θάφτηκε σὲ αὐτὸν τὸν τιμητικὸ χῶρο λόγῳ τῆς βασιλικῆς της καταγωγῆς καὶ ὄχι λόγῳ τοῦ γάμου της. Ἡ κατάσταση τῶν ὀστῶν τῆς γυναίκας ἔδειξε ὅτι ἔπασχε ἀπὸ ἀρθρίτιδα στὴν  σπονδυλικὴ στήλη καὶ στὰ χέρια της, πιθανὴ συνἐπεια τῆς ἐπ...

Τό "λογικὸ ἅλμα" στὴν Γνωσιοθεωρία τοῦ Ἀριστοτἐλη.

Εικόνα
Μὲ ἀφορμὴ ἀπορίες μιᾶς καλῆς φοιτήτριας στὸν Ἀνοικτὸ Πανεπιστήμιο Κύπρου περὶ τῆς γνωσιοθεωρίας τοῦ Ἀριστοτέλη, διευκρινίζω  τά ἑξῆς· 1) ὁ Πλάτων θεωροῦσε ὡς θεμέλιο τῆς Γνώσης,  τὶς ΕΜΦΥΤΕΣ a priori ἀντιλήψεις ποὺ ἔχουμε γιὰ τὰ Πράγματα, ἐξαιτίας τῆς ΠΡΟΫΠΑΡΞΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ.{ βλ.τὴν ἀπάντηση στὸ ἐρώτημα τοῦ ΜΕΝΩΝΟΣ  :  "ἀφοῦ δὲν γνωρίζεις Σωκράτη ΤΙ εἶναι Ἀρετή, πῶς θά τὴν ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ὃταν τὴν βρεῖς;" , ὅπου ὁ Σωκράτης ἀπάντησε λέγοντας ὅτι θὰ ΘΥΜΗΘΕΙ τὴν γνώση ποὺ εἶχε περὶ Ἀρετῆς ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΛΗ καὶ θά τὴν ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ..}  2) ἀντιθέτως ὁ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ πού δὲν δεχόταν τὴν πλατωνικὴ  Προΰπαρξη τῆς Ψυχῆς, γράφει στά "ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΥΣΤΕΡΑ"   ὅτι ΠΗΓΗ τῆς Γνώσης εἶναι ἡ  ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ἀντίληψη ἡ ὁποία ἐπαναλαμβανόμενη γεννᾶ τὴν ΕΜΠΕΙΡΙΑ { πχ. γνωρίζουμε μἐσῳ ἄμεσης αἰσθητηριακῆς ἀντίληψης τοὺς συγκεκριμένους ἀνθρώπους Α, Β,Γ καὶ κατόπιν  καταλήγουμε ΕΠΑΓΩΓΙΚΩΣ μἐσῳ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ στὴν Γενικὴ Ἔννοια "ἄνθρωπος"} Ὅμως,  ἐδῶ γεννᾶται τὸ ...