Ἰησοῦς ἢ Παῦλος; ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ.
Θὰ ἔχετε ἀκούσει φαντάζομαι τὴν εὐρέως διαδεδομἐνη ἄποψη ὅτι ὁ Παῦλος ὑπῆρξε ὁ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ἱδρυτὴς τοῦ Χριστιανισμοῦ καὶ τοῦτο διότι:
1) ὁ Ἰησοῦς κήρυξε τὴν ταχεῖα ἔλευση τῆς ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ {=ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς εἰς τὴν Γαλιλαίαν κηρύσσων τὸ εὐαγγέλιον τῆς βασιλείας τοῦ θεοῦ καὶ λέγων ὅτι πεπλήρωται ὁ καιρὸς καὶ ἤγγικεν ἡ βασιλεία τοῦ θεοῦ—ΜΑΡΚ.1,14‒15}.
[ Σημειῶστε ἐδῶ ὅτι τὰ ρήματα ΠΕΠΛΗΡΩΤΑΙ {=ἔχει συμπληρωθεῖ} καὶ ΗΓΓΙΚΕΝ{=ἔχει φτάσει} εἶναι σὲ χρόνο ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟ.
Δηλ. ὁ Ἰησοῦς κήρυξε τὴν ἐλευση τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ ΕΝΤΟΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ κι ὄχι σὲ ἕνα ΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟ, ΑΠΩΤΑΤΟ ΜΕΛΛΟΝ..].
2) ἀντιθετως ὁ Παῦλος δὲν κήρυττε κανέναν ἐρχομὸ καμμιᾶς Βασιλείας (ἂν καὶ ἀνἐμενε ΕΝΤΟΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΗΝ Β' ΠΑΡΟΥΣΙΑ) ἀλλὰ τὸ ὅτι ὁ ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ {=ὅτε ἦλθε τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου ἐξαπέστειλεν ὁ θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ...ἵνα τοὺς ὑπὸ νὸμον ἐξαγοράσῃ—ΓΑΛ.4,4} καὶ ὁ ὁποῖος πἐθανε γιὰ τὴν ΕΞΙΛΕΩΣΗ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΜΑΣ ἐνῶ ὁ Θεὸς ΤΟΝ ΑΝΕΣΤΗΣΕ ΕΚ ΝΕΚΡΩΝ ἀποδεικνύοντας ἀφενὸς ὅτι ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΣΣΙΑΣ καὶ ἀφετέρου ὅτι ΕΠΙΚΕΙΤΑΙ ἡ ΓΕΝΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ .
[ Σημειῶστε ὅτι γιὰ τοὺς πρώτους χριστιανοὺς ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ σήμαινε ὅτι ΕΦΤΑΣΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ, διότι ξεκὶνησαν ἤδη ΟΙ ΕΣΧΑΤΕΣ ΗΜΕΡΕΣ] .
Βεβαἰως ἁπὸ τὰ ἁνωτέρω ΦΑΙΝΕΤΑΙ ὅτι ὄντως ὁ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ἱδρυτὴς τοῦ χριστιανισμοῦ εἶναι ὁ ΠΑΥΛΟΣ.
Ὡστόσο αὐτὸ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΚΡΙΒΕΣ διότι:
1) ΠΟΙΟΝ ΕΔΙΩΚΕ Ο ΠΑΥΛΟΣ, ἄν ΠΡΙΝ ἀπὸ αὐτὸν ΔΕΝ ὑπῆρχε χριστιανισμός;
Δέν καταδίωκε ΕΒΡΑΙΟΥΣ—καὶ μάλιστα ΕΚΤΟΣ Παλαιστίνης—οἱ ὁποῖοι ΚΗΡΥΤΤΑΝ ΟΤΙ Ο ΣΤΑΥΡΩΘΕΙΣ ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΣΣΙΑΣ ΛΟΓῼ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ;
Καὶ μάλιστα αὐτοὶ οἱ Ἑβραιοχριστιανοὶ δέν ἐξηγοῦσαν τὴν Σταύρωση ὡς ΕΞΙΛΕΩΣΗ ΑΜΑΡΤΙΩΝ "κατὰ τὰς Γραφάς" {ΗΣΑΪΑΣ, 53} ;
2) δὲν τὰ παραδέχεται καὶ τὰ ὁμολογεῖ ὅλα αὐτὰ ὁ ΙΔΙΟΣ ὀ Παῦλος στὴν Α' ΚΟΡ. γράφοντας ὅτι ΠΑΡΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΕΡΙ ΙΗΣΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΗ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ:
<παρἐδωκα γὰρ ὑμῖν ἐν πρώτοις ὃ καὶ παρἐλαβον ὅτι Χριστὸς ἀπέθανεν ὑπὲρ τῶν ἁμαρτιῶν ἡμῶν κατὰ τάς γραφάς, καὶ ὅτι έτάφη καὶ ἐγήγερται τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ κατὰ τὰς γραφὰς καὶ ὅτι ὤφθη Κηφᾶ εἶτα τοῖς δώδεκα..—Α' ΚΟΡ.15,3 κ.ἑξ.}
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Ὁ Πέτρος καὶ οἱ Ἀπόστολοι ἦταν οἱ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ἱδρυτὲς τοῦ Χριστιανισμοῦ μὲ τὸ κήρυγμα τους περὶ τοῦ Σταυρωθἐντος καὶ Ἀναστάντος Χριστοῦ, ὡς Σωτῆρος τοῦ Κόσμου.