Ὁ ὁρισμὸς τοῦ ΕΘΝΟΥΣ ἀπὸ τὸν Ἡρόδοτο.
Μπορεῖ ἐδῶ καὶ μερικὲς δεκαετίες νὰ προωθοῦν τὰ σχολικὰ βιβλία καὶ πανεπιστημιακὰ συγγράμματα τὴν "πολυπολιτισμική" ἀντίληψη ὅτι τὸ ΕΘΝΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΪΟΝ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ (ἐν μέρει σωστό, ἀλλὰ ΧΩΡΙΣ ΓΕΝΙΚΗ ΙΣΧΥ* ) ὅμως ΔΙΑΦΩΝΕΙ Ο ΗΡΟΔΟΤΟΣ , ὁ ὁποῖος ἐξιστορῶντας τὴν ἀπάντηση τῶν Ἀθηναίων στοὺς ἀπεσταλμένους τῆς Σπάρτης πρὶν την μάχη τῶν Πλαταιῶν (479 πΧ) ἀναφέρει ὅτι οἱ Ἀθηναῖοι δὲν θὰ προδώσουν (μηδίσουν) ποτὲ γιατὶ τοὺς ἑνώνει τὸ ΙΔΙΟ ἔθνος ,τὸ ὁποῖο ἀποκαλεῖ " ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ". Ἰδοὺ τὸ πρωτότυπο κείμενο: " ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΕΟΝ ΟΜΑΙΜΟΝ ΚΑΙ ΟΜΟΓΛΩΣΣΟΝ ΚΑΙ ΘΕΩΝ ΚΟΙΝΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΥΣΙΑΙ ΚΑΙ ΗΘΕΑ ΤΕ ΟΜΟΤΡΟΠΑ ΤΩΝ ΠΡΟΔΟΤΑΣ ΓΕΝΕΣΘΑΙ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ ΟΥΚ ΑΝ ΕΥ ΕΧΟΙ "(Ἡρόδ.Η’,144) [Μετάφραση: ὑπάρχει καὶ τὸ ἑλληνικὸ ἔθνος ἀπὸ τὸ ἴδιο αἷμα καὶ τὴν ἴδια γλῶσσα μ’ ἐμᾶς ,μὲ τὸ ὁποῖο ἒχουμε κοινὰ ἱερὰ θεῶν καὶ κοινὲς θυσίες καὶ ἤθη κοινὰ καὶ δὲν θὰ ἦταν σωστὸ οἱ Ἀθηναῖοι νὰ γίνουν προδότες...] Καὶ ΠΑΡΑΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ ,δηλ. αἰῶνες πρὶν τὴν Γαλλικὴ Ἐπανάσταση ,ὁ ΠΛΗΘΩΝ