ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ. <Τὸν ἐκαναν τέλειο καὶ στά σημεῖα ποὺ δὲν θὰ ἔβλεπε κανείς....>

Πρῶτος ὁ ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΚΑΡ ( Alexis Paccard) τὸ 1845 (μέλος τῆς τριμελοῦς τῶν ἀρχιτεκτόνων ποὺ ἔστειλε ἡ γαλλικὴ κυβέρνηση στὸν γαλλόφιλο πρωθυπουργὸ Κωλἐττη γιὰ νὰ μελετήσουν τὴν Ἀκρόπολη) πρῶτος αὐτὸς λοιπὸν σκαρφάλωσε στὸν Παρθενῶνα γιὰ νὰ δεῖ ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙΝ, ὅπως γρἀφει, τά χρώματα τοῦ ναοῦ τῆς Ἀθηνᾶς. Ὁ ΠΑΚΑΡ μελἐτησε καὶ τὸν ἐπιχρωματισμὸ ἄλλων ναῶν πχ.ΘΗΣΕΙΟ, ΣΟΥΝΙΟ, ΕΡΕΧΘΕΙΟ κλπ καὶ γράφει στά συμπεράσματα τῆς μελέτης του· <Ὅλα τὰ ἑλληνικὰ μνημεῖα πρέπει νὰ ἦταν ζωγραφισμένα. Κάτι ποὺ πρέπει νὰ τὸ δεχθοῦμε, ἄσχετα ἂν ὁ καθένας μας τὸ κρίνει διαφορετικά ἀνάλογα μὲ τὸ γοῦστο καὶ τὶς ἀρχές του σὲ σχέση μὲ τὰ θέματα τῆς τέχνης>. Δύο αἰῶνες μετά, τὸ 2011 ἡ καθηγὴτρια καὶ χημικὸς μηχανικὸς Ε.ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ , συνέχισε τὸ ἔργο τοῦ ΠΑΚΑΡ μελετῶντας τὰ χρώματα τοῦ Παρθενῶνα μέ ὅ,τι προσφέρει ἡ σύγχρονη τεχνολογία, ἀπὸ μικροσκόπια μέχρι ὑπεριώδη ἀκτινοβολἰα καὶ φωτογραφικὴ μηχανὴ VIL. Τά συμπεράσματα της δημοσίευσε στὸ "Journal of Archaeological Science" καὶ...