ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ.  <Τὸν ἐκαναν τέλειο  καὶ στά σημεῖα ποὺ δὲν θὰ ἔβλεπε κανείς....>




Πρῶτος ὁ ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΚΑΡ (Alexis Paccard)
τὸ 1845 (μέλος τῆς τριμελοῦς τῶν ἀρχιτεκτόνων ποὺ ἔστειλε ἡ γαλλικὴ κυβέρνηση στὸν γαλλόφιλο πρωθυπουργὸ Κωλἐττη γιὰ νὰ μελετήσουν τὴν Ἀκρόπολη) πρῶτος αὐτὸς λοιπὸν σκαρφάλωσε στὸν Παρθενῶνα γιὰ νὰ δεῖ ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙΝ, ὅπως γρἀφει, τά χρώματα τοῦ ναοῦ τῆς Ἀθηνᾶς.

 Ὁ ΠΑΚΑΡ μελἐτησε καὶ τὸν ἐπιχρωματισμὸ ἄλλων ναῶν πχ.ΘΗΣΕΙΟ, ΣΟΥΝΙΟ, ΕΡΕΧΘΕΙΟ κλπ καὶ  γράφει στά συμπεράσματα τῆς μελέτης του·
<Ὅλα τὰ ἑλληνικὰ μνημεῖα πρέπει νὰ ἦταν ζωγραφισμένα. Κάτι ποὺ πρέπει νὰ τὸ δεχθοῦμε, ἄσχετα ἂν ὁ καθένας μας τὸ κρίνει διαφορετικά ἀνάλογα μὲ τὸ γοῦστο καὶ τὶς ἀρχές του σὲ σχέση μὲ τὰ θέματα τῆς τέχνης>.

Δύο αἰῶνες μετά, τὸ 2011 ἡ καθηγὴτρια καὶ χημικὸς μηχανικὸς  Ε.ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, συνέχισε τὸ ἔργο τοῦ ΠΑΚΑΡ μελετῶντας τὰ χρώματα τοῦ Παρθενῶνα μέ ὅ,τι προσφέρει ἡ σύγχρονη τεχνολογία, ἀπὸ μικροσκόπια μέχρι ὑπεριώδη ἀκτινοβολἰα καὶ φωτογραφικὴ μηχανὴ VIL.   Τά συμπεράσματα της δημοσίευσε στὸ "Journal of Archaeological Science" καὶ εἶναι ἐν συνόψει τὰ ἀκόλουθα·

1) Ἐπιβεβαιώθηκε ἡ ἐγκαυστικὴ μέθοδος δηλ. χρήση  κεριοῦ  μέλισσας σὲ ἀνάμειξη μὲ τὰ χρώματα ποὺ χρησιμοποιήθηκαν. 
2) Πρὶν ἀπὸ τὴν ἐφαρμογὴ τῶν χρωμάτων  διαπιστώθηκε ἡ ἐπεξεργασία  τοῦ μαρμάρου μὲ ελαφριά χάραξη τοῦ σχεδίου μἐσῳ εἰδικῶν αἰχμηρῶν ἐργαλείων.
3) Ἐπιβεβαιώθηκε ἡ χρήση δύο διαφορετικῶν μπλὲ χρωμάτων, τοῦ λεγόμενου «αἰγυπτιακοῦ μπλέ» {ἐλεκτρίκ}  καὶ τοῦ μπλὲ ἀπὸ ἀζουρίτη καθὼς καὶ δύο  κόκκινων (μολύβδου καὶ αἱματίτη)  ὅπως ἐπἰσης καὶ πράσινου.

Καὶ ὁλοκληρώνει ἡ ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ·
<Εἶχαν στὸν νοῦ τους (οἱ Ἀρχαῖοι)  τὸ πῶς θὰ κάνουν τὸ τέλειο ἀκόμα καὶ ἐκεῖ ποὺ λόγῳ τοῦ ὕψους ἦταν ἀπίθανο νὰ γίνει αὐτὸ ἀντιληπτὸ ἀπὸ ἕναν συνηθισμένο ἄνθρωπο. Ὅποιος μπόρεσε νὰ ἀνέβει ἐκεῖ ψηλὰ εἶχε ἐντυπωσιαστεῖ, γιὰ παράδειγμα, ἀπὸ τὴν λάξευση τῶν τεσσάρων κεφαλῶν λιονταριῶν στὶς τέσσερις γωνίες, ὅπου ὁ τεχνίτης φρόντισε νὰ ἔχει διαμορφώσει ὅσο πιὸ φυσικὰ μποροῦσε ἀκόμα καὶ τὸ ἐσωτερικὸ τοῦ στόματός τους, ποὺ δὲν φαίνεται ἀπὸ πουθενά ...>

Ναί, ἔκαναν τὸν Παρθενῶνα τέλειο οἱ Ἀρχαῖοι καὶ στὰ σημεῖα ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΒΛΕΠΕ ΚΑΝΕΙΣ ἐπειδὴ   κι ἂν ΔΕΝ τὸ ἔβλεπαν οἱ ἄνθρωποι,
ΤΟΝ ΕΒΛΕΠΕ Η ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ στὴν ὁποία ἦταν ἀφιερωμένος ὁ Ναός..






Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Δὲν ἦταν μόνον ὁ Ἀλάριχος : Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.