Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Ιουλίου 13, 2025

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΓΓΡΙΚΗ ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ 1956.

Εικόνα
Πρὶν δεκαετίες ὁ ΡΕΝΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ εἶχε κατηγορήσει τὸν ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ πέραν τῶν ἄλλων (ποὺ ἀφοροῦσαν σέ λογοτεχνικὰ θέματα) καὶ γιὰ τὴν πολιτική του θἐση ποὺ ἔλαβε ὁ τελευταῖος ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΥΓΓΡΙΚΗ ΕΞΕΓΕΡΣΗ τοῦ 1956 μὲ δηλώσεις  ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΑΙΜΑΤΗΡΗΣ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΣΟΒΙΕΤΙΚΩΝ στὴν ἐξεγερμένη Βουδαπέστη (βλ. https://youtu.be/gb39I0mVWQQ?si=jG5zhDniYRF-uRUq ) .  Γιὰ πολὺ καιρὸ μετὰ τὶς καταγγελίες ἐκεῖνες τοῦ ΡΕΝΟΥ,  δὲν στάθηκε δυνατὸν  νὰ βρεθοῦν ΓΡΑΠΤΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ποὺ νὰ ἐπιβεβαιώνουν ἂν  πράγματι ὁ Καζαντζάκης εἶχε ὑποστηρίξει τὴν σοβιετικὴ ἐπἐμβαση τοῦ 1956 στὴν ἐπαναστατημένη Οὑγγαρία ἢ ὂχι.  Ἀντιθέτως, μερικὰ χρόνια ἀργότερα  (χἀρη καὶ στὴν ἀνάπτυξη τοῦ Διαδικτύου ) ἦρθε στὸ φῶς ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ τῆς 14‒11‒1956 , στὴν ἐφημερίδα "ΕΘΝΟΣ" ,ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΟΥΓΓΡΩΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΩΝ κατὰ τῆς σοβιετικῆς κατοχῆς, ἡ ὁποία μάλιστα ὑπενθύμιζε στὸ διεθνὲς κοινὸ  καὶ τὸν ἀντίστοιχο ἀγῶνα τῶν ΚΥΠΡΙΩΝ τῆς ΕΟΚΑ ἐκείνης τῆς ἐποχῆς κατὰ τῶν Ἄγγλων.  Ἡ δήλω...

ΑΠΟ ΤΑ GREEKLISH ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΤΟΥ 1930, ΣΤΟΝ ΔΙΩΓΜΟ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΤΟ 1976 & ΣΤΟ ΜΟΝΟΤΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΤΟ '82..

Εικόνα
Ἀπὸ τὴν προεπαναστατικὴ περίοδο  μερικοὶ ἐκπρόσωποι τοῦ νεοελλ. Διαφωτισμοῦ (ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ,ΨΑΛΙΔΑΣ , ΒΗΛΑΡΑΣ,ΙΩΣΗΠΟΣ ΜΟΙΣΙΟΔΑΚΑΣ κλπ) ὑποστήριξαν ὅτι ἀφενός ἡ Νέα Ἑλληνικὴ εἶναι μιὰ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ γλῶσσα ἀπὸ τὴν ἀρχαία ἤ τὴν βυζαντινή (γι'αὐτὸ καὶ τὴν ἀποκαλοῦσαν ΡΩΜΕΗΚΗ ἤ ΓΡΑΙΚΙΚΗ) καὶ ἀφετέρου θὰ πρέπει ἡ ὀρθογραφία της νὰ εἶναι ΦΩΝΗΤΙΚΗ (ἤ φωνηματική,ὅπως λέγεται). Πχ ἡ λέξη 'ΑΘΗΝΑΙΟΙ' νὰ γράφεται ὡς... 'ΑΘΙΝΕΪ' ἤ περίπου ἔτσι  (διότι ὑπάρχουν ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ.) Συγκεκριμενα τὸ βιβλίο ποὺ ἐξἐδωσε τὸ 1814 ὁ Γ.ΒΗΛΑΡΑΣ φέρει τίτλο "ΡΟΜΕΗΚΗ ΓΛΟΣΑ"(sic) Αὐτὴ ἡ ἄποψη τοῦ ΒΗΛΑΡΑ καὶ τῶν ἄλλων  Διαφωτιστῶν ὑποστηριζόταν κυρίως γιὰ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ λόγους δηλ γιὰ τὴν ΕΥΚΟΛΗ ΜΟΡΦΩΣΗ τῶν ὑποδούλων Ἑλληνων  ἀλλὰ καὶ μὲ λίγη δόση ..ἀντικληρικαλισμοῦ ἐφόσον ὁ Διαφωτισμός ἐστρέφετο κατὰ τῆς Ἐκκλησιαστικῆς ΑΥΘΕΝΤΙΑΣ καὶ ἡ Ἐκκλησία χρησιμοποιοῦσε τὴν Ἀρχα...

ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΑ..

Εικόνα
 Ἐν συντομίᾳ· — ἀγνοοῦμε γιατί σὲ κἀποιους Διαλόγους ὀ Πλάτων γράφει  ΠΡΟΦΑΝΗ ψεύδη μὲ ΚΡΑΥΓΑΛΕΟΥΣ ἀναχρονισμούς  ἀπευθυνόμενος σὲ ἕνα Κοινὸ πού γνωρίζει πρόσωπα καὶ πρἀγματα τῆς ἐποχῆς  καὶ ΘΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕ ΕΥΘΥΣ ΑΜΕΣΩΣ ΤΑ  ΚΑΤΑΦΑΝΗ ΨΕΜΜΑΤΑ  τῆς ἀφήγησης. Τί ἐπεδίωκε νὰ πετύχει μὲ αύτὴν τὴν ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ εἰρωνεία ;   Πχ. ἀναφέρει  στόν "ΜΕΝΕΞΕΝΟ" { διάλογο γραφέντα μετὰ τὸν Κορινθιακὸ Πόλεμο τοῦ 387πΧ }  ὅτι ὁ Σωκράτης (ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΠΕΘΑΝΕΙ ΜΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΠΡΙΝ τὸ 399πΧ)  συνάντησε τὴν Ἀσπασία (ΝΕΚΡΗ ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ τὸ 400πΧ)  ἡ ὁποἰα τοῦ ὑπαγόρευσε  ἕναν Ἐπιτάφιο γιὰ τοὺς νεκροὺς τοῦ Κορινθιακοῦ Πολέμου τοῦ 387πΧ  συγκολλῶντας κομμάτια τοῦ Ἐπιταφίου τοῦ Περικλῆ, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΕΚΕΙΝΗ ΕΙΧΕ ΣΥΝΤΑΞΕΙ {=συνετίθει τόν έπιτάφιον λόγον δν Περικλῆς εἶπεν‒ΠΛΑΤ.ΜΕΝΕΞ.236b}. Καὶ σὲ ἄλλους Διαλόγους ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ Η ΛΕΠΤΗ ΕΙΡΩΝΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ, ἀλλὰ στόν "Μενέξενο" καταντᾶ προκλητικὴ καὶ ξεπερνᾶ κάθε ὅριο... — ὑπάρχουν  κι ἄλλοι πλατωνικοὶ Δι...