Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Ιουλίου 31, 2022

Βυζαντινὸ Παλάτι τοῦ Λαύσου : ΠΩΣ ΚΑΗΚΑΝ ΤΑ ΑΡΧ.ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ.

Εικόνα
 Ὁ Λαῦσος καὶ ὁ Ἀντίοχος ἦταν εὐνοῦχοι (πραιπόσιτοι , δηλ. περίπου ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΙ) στὴν αὐλὴ τοῦ βυζαντινοῦ αὐτοκράτορα ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ Β' τοῦ "Μικροῦ" (στὰ μέσα τοῦ 5ου αἰ. μΧ) καὶ τὰ παλάτια τους βρίσκονταν βορειοδυτικὰ τοῦ Ἱπποδρόμου τῆς Κων/πολης.  Ἦρθαν στὸ φῶς μετσξὺ τῶν ἐτῶν 1942-1964, ὄταν βρέθηκαν τυχαῖα τοιχογρσφίες τῆς Ἁγ.Έυφημίας (τὸ ἀνἀκτορο εἶχε μετατραπεῖ ἀργότερα  σὲ ναό) καὶ ὅταν ἐντοπίστηκε ἡ ὑπόγεια κινστέρνα κάτω ἀπό τὸ ἀνάκτορο ὅτι εἶναι ἡ κινστέρνα τοῦ Φιλόξενου.   Μᾶς ἐνδιαφέρει τὸ ΠΑΛΑΤΙ ΤΟΥ ΛΑΥΣΟΥ διότι ὁ ἐν λόγῳ εύνοῦχος  εἶχε πάθος μὲ  τὴν ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ καὶ εἶχε μετατρέψει τὸ ἀνάκτορό του σὲ ΜΟΥΣΕΙΟ  ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ ,τὰ ὁποῖα εἶχαν ΚΛΑΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ὃταν ὁ Μ.ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ ΑΠΑΓΟΡΕΨΕ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ (380μΧ) Τὴν ἐποχὴ ἐκεὶνη ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΑΝ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ  ΕΡΓΑ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΡΩΜΑΙΩΝ, ΑΙΓΥΠΤΙΩΝ κλπ γλυπτῶν, θεωρούμενα ὡς ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΑ, ὅμως ἀρκετὰ  λεηλατὴθηκαν ἀπὸ ἀξιωματούχους ποὺ εἶχαν καλλιτεχινκὰ ἐνδιαφέροντα γιὰ νὰ κοσμήσουν τὶς ἐπαύλεις τους (πχ.

Οὐλὰν Μπατόρ : ΜΙΑ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΡΕΝΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ.

Εικόνα
Ὄχι ,δὲν πρόκειται γιὰ τὴν πρωτεύουσα τῆς Μογγολίας, μὰ γιὰ τὸ.."ψευδώνυμο" τῆς Βίας τῆς συζύγου τοῦ Ρένου , μητέρας τοῦ Ἥρκου καί τοῦ φίλου Στάντη.  Δὲν ἀναφέρεται στὸν Ἐμφύλιο ποὺ πολέμησε ὁ Ρένος (τἂχει πεῖ αύτὰ στὴν ΠΥΡΑΜΙΔΑ 67 καὶ στὸν Α2) μὰ στὴν  μεταπολεμικὴ Ἑλλάδα τῆς ἀντιπαροχῆς. Βέβαια τὰ πιὸ πολλά  ἀπὸ αύτὰ ποὺ γράφει στὴν ΟΥΛΑΝ ΜΠΑΤΟΡ ,μᾶς τὰ εἶχε διηγηθεῖ ὁ Ρένος, τὰ ξέραμε πρὶν τὰ διαβάσουμε · ὄμως γιά τοὺς νέους ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΟΝ ΡΕΝΟ (θανόντα τὸ 2004) καὶ  στοὺς ὁποἰους μαθαίνω ΤΩΡΑ γι αύτόν,χρειάζεται ἡ "Οὐλὰν Μπατόρ". Δὲν κάνω παρουσίαση τοῦ παλιοῦ αὐτοῦ βιβλίου (ἐκδοθέντος τὸ 1999) ἀλλὰ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ. Γι αύτὸ καί ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ στὸ ρεζιλίκι ποὺ ἔκανε ὁ Ρένος  σὲ σύμπασα τὴν δημοσιογραφία ὅταν δημοσίευσε ΔΙΚΑ ΤΟΥ διηγήματα μὲ τὴν ὑπογραφὴ ΑΝΥΠΑΡΚΤΩΝ ξένων δῆθεν νομπελιστῶν λογοτεχνῶν ποὺ χειροκρὀτησαν ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΑ  οἱ ἀμόρφωτοι μεγαλόσχημοι ἀρχισυντάκτες ( Χά,χὰ ! "ΤΟ"  ΓΕΛΙΟ...) ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ οὔτε στὰ ἀποκαλυπτήρια γνωστῶν Α

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΟΨΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.

Εικόνα
 Θεωρῶ τὴν Claude Mossé ὡς τὴν καλύτερη φιλόλογο καὶ ἱστορικὸ τῆς Ἀρχαίας Ἑλλάδος καὶ τὸ σύγγραμμά της "ΑΘΗΝΑ : Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ" τὰ συστήνω  σὲ  κάθε φιλίστορα. Παρακάτω συνοψίζω ὁρισμένα  στοιχεῖα γιὰ τὴν ΑΛΗΘΙΝΗ ΟΨΗ τῆς  ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ·  1.  ἡ Δημοκρατία τῶν Ἀθηνῶν ἢταν δημοκρατία  ΜΙΚΡΟΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΩΝ (μικροβιοτεχνῶν, μικροεπαγγελματιῶν κλπ μικρομεσαίων)  καὶ  γιὰ νὰ ὑπάρξει ὡς τέτοια ἔπρεπε νὰ βρίσκει ΣΥΝΕΧΩΣ  πόρους γιὰ νὰ  ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΑΥΤΟΥΣ  ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΕΣ ποὺ ἐγκατέλειπαν τὶς καθημερινὲς ἀσχολίες τους  ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΑ  ΔΗΜΟΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ,  σύμφωνα μέ τὶς ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ.  ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ Ο ΚΑΘΕ ΑΘΗΝΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΡΝΟΥΣΕ ΤΟ 1/3 ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΞΙΩΜΑΤΑ,  ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, ΕΙΤΕ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ  ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣ ΠΛΗΡΩΝΟΤΑΝ .  (Μάλιστα  ὅτι ἀπὸ τοὺς 30000 περίπου πολῖτες τοῦ 4ου αἰ.πΧ  μόνον οἱ 5000 ἦταν χωρὶς ΓΗ , ἐνῶ  τὰ μεγάλα κτήματα δὲν ξεπερνοῦσαν τὰ 25 ἑκτάρια