Οὐλὰν Μπατόρ : ΜΙΑ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΡΕΝΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ.





Ὄχι ,δὲν πρόκειται γιὰ τὴν πρωτεύουσα τῆς Μογγολίας, μὰ γιὰ τὸ.."ψευδώνυμο" τῆς Βίας τῆς συζύγου τοῦ Ρένου , μητέρας τοῦ Ἥρκου καί τοῦ φίλου Στάντη.  Δὲν ἀναφέρεται στὸν Ἐμφύλιο ποὺ πολέμησε ὁ Ρένος (τἂχει πεῖ αύτὰ στὴν ΠΥΡΑΜΙΔΑ 67 καὶ στὸν Α2) μὰ στὴν  μεταπολεμικὴ Ἑλλάδα τῆς ἀντιπαροχῆς.
Βέβαια τὰ πιὸ πολλά  ἀπὸ αύτὰ ποὺ γράφει στὴν ΟΥΛΑΝ ΜΠΑΤΟΡ ,μᾶς τὰ εἶχε διηγηθεῖ ὁ Ρένος, τὰ ξέραμε πρὶν τὰ διαβάσουμε · ὄμως γιά τοὺς νέους ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΟΝ ΡΕΝΟ (θανόντα τὸ 2004) καὶ  στοὺς ὁποἰους μαθαίνω ΤΩΡΑ γι αύτόν,χρειάζεται ἡ "Οὐλὰν Μπατόρ".

Δὲν κάνω παρουσίαση τοῦ παλιοῦ αὐτοῦ βιβλίου (ἐκδοθέντος τὸ 1999) ἀλλὰ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ.
Γι αύτὸ καί ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ στὸ ρεζιλίκι ποὺ ἔκανε ὁ Ρένος  σὲ σύμπασα τὴν δημοσιογραφία ὅταν δημοσίευσε ΔΙΚΑ ΤΟΥ διηγήματα μὲ τὴν ὑπογραφὴ ΑΝΥΠΑΡΚΤΩΝ ξένων δῆθεν νομπελιστῶν λογοτεχνῶν ποὺ χειροκρὀτησαν ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΑ  οἱ ἀμόρφωτοι μεγαλόσχημοι ἀρχισυντάκτες ( Χά,χὰ ! "ΤΟ"  ΓΕΛΙΟ...)

ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ οὔτε στὰ ἀποκαλυπτήρια γνωστῶν ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ λογοτεχνῶν ποὺ δούλευαν γιὰ τὶς ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ μοιράζοντας ὐποτροφίες σὲ ἡμετέρους (πχ ΘΕΟΤΟΚΑΣ) .

ΟΥΤΕ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ στὴν ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ ΡΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ στὶς 3 Ἰουλίου 1964 (μοναδκὴ στὰ χρονικὰ κατάληψη τοῦ Κοινοβουλίου !).
 Τὰ ἔχω γράψει ἄλλοτε...(https://diamantiskoutoulas.blogspot.com/2021/01/blog-post_7.html )

ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ οὔτε στὴν συνάντηση τοῦ Ρένου μέ τὸν δικτάτορα Παπαδόπουλο στὸν ὁποῖον πρότεινε νὰ βάλει στὰ ὑπουργεῖα μιὰ φωτογραφία του μὲ...ΚΟΜΜΕΝΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ...
(Χά,χά ! ΑΛΛΟ ΓΕΛΙΟ ΜΕΤΑ ΔΑΚΡΥΩΝ ΕΔΩ...).
Οὐτε  τὸ ἂλλο  τὸ εὐτράπελο ποὺ γράφει ὁ Ρένος:
 εἶδε, λέει, τὰ τάνκς τοῦ ΠΑΤΤΑΚΟΥ τὰ χαράματα τοῦ πραξικοπήματος  τῆς 21ης Ἀπριλίου, κατεβαίνοντας τὴν λεωφ. Ἀλεξάνδρας, ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΣΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ, δίπλα στὰ ταξί, ΜΗΝ ΤΥΧΟΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΡΟΧΑΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ....
(Χά,χά !ΑΠΕΙΡΟ ΓΕΛΙΟ...).



ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ  ὅμως,ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΡΕΝΟ ποὺ ἀπαγόρευσε στοὺς μαθητές του νὰ ἀνταπαντοῦν "Καλημέρα" ὅταν ἔμπαινε στὴν Τάξη· "ἡ δική μου Καλημέρα καλύπτει καὶ τὴν δική σας ὡς αὐτονόητη" ἔλεγε.
Ποὺ δίδασκε τὰ καλύτερα ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ κείμενα λέγοντας στὴν ἀπουσιολόγο νά γράψει ΨΕΥΔΩΣ στὸ Βιβλίο Ὕλης ὅτι δίδαξε τὰ προβλεπόμενα. 
ΠΟΙΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΠΟΙΟΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ, ΠΟΙΟΣ ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ; 
Τὸν ΜΥΡΗ τοῦ Καβάφη δίδασκε , τὸ ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ τοῦ Παπαδιαμάντη, τὸ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ τοῦ Βιζυηνοῦ. ΚΑΙ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ .
Καὶ βεβαίως ΑΡΧΑΙΟΥΣ· ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ πρωτίστως, τὸν μεγάλο του ἔρωτα..
ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΜΑΘΕ ΕΤΣΙ ΤΙ ΑΞΙΖΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ 
ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ..
Καὶ μᾶς ἔμαθε ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΡΧΑΙΑ  ΚΕΙΜΕΝΑ ,ΟΠΩΣ Ο ΠΑΠΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ.
 Καὶ μᾶς ἔμαθε ΤΙ σημαίνει φιλολογικὴ ἔρευνα καὶ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ καὶ μᾶς μὺησε στὴν ΑΠΑΤΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΩΝ καὶ ΜΑΣ ΚΟΛΛΗΣΕ ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ,ἐμᾶς ποὺ ἀγνοούσαμε ποιὸς ἦταν ὁ ΒΕΡΝΑΡΔΑΚΗΣ (ὁ μεγαλύτερος  Ἕλληνας φιλόλογος μετὰ τὸν ΚΟΡΑΗ).

Καὶ ἔλεγε· "θὰ σοῦ πῶ τὸν βαθμό σου μόλις σὲ ἐξετάσω καὶ ἄν διαφωνεῖς, θά σὲ ἐξετάσω ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ καὶ θὰ σὲ βαθμολογήσει ἡ Τάξη.. 
ΚΑΙ Η ΤΑΞΗ, ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ, ΛΑΤΡΕΥΑΝ ΤΟΝ ΡΕΝΟ,ὅσο τὸν μισοῦσαν οἱ ἄλλοι καθηγητές...

Θὰ λήξω αύτὸ τὸ ἐλάχιστο μνημόσυνο
(μὲ ἀφορμὴ τὴν ΟΥΛΑΝ ΜΠΑΤΟΡ )
μὲ τὰ ἐξῆς "φιλοσοφικά" τοῦ Ρένου:
"Μὴν χάνεστε στὰ πρόσωπα.Δὲν ὑπάρχουν ἄλλωστε πρόσωπα πράγματι.Ὅλοι ΕΝΑ  πρόσωπο εἴμαστε..
Τὸ καθολικὸ έχει σημασία.Ὅλο ΑΥΤΟ ποὺ μᾶς συμβαίνει, ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ ἀνοίξαμε τὰ μάτια, καὶ δὲν ξέρουμε τὶ εἶναι, τὶ σημαίνει...
...Κάτι ἀλλάζει ἀπὸ τὸ ἄλφα ὣς τὸ ὠμέγα ,χωρὶς τίποτα νὰ χρειαστῇ ποτὲ ν’ἀλλάξῃ  ἀπὸ κανένα στοιχεῖο γιὰ τὸ διπλανό του.
 Ἀπ’τὸ διπλανὸ στὸ διπλανό του: ΛΟΓΙΚΑ. 
Μὰ ἀπὸ τὴν Ἀρχὴ στὸ Τέλος :
ΔΑΙΜΟΝΟ—ΛΟΓΙΚΑ.













____
ΥΓ Λεἰπεις Ρένο.
 Μᾶς λείπεις πολύ...




___________




ΥΓ2 πολυγραφότατος ὁ Ρένος βεβαίως, 
διαλἐγω τὰ παρακάτω·








 








Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.