ΟΤΑΝ Ο ΡΕΝΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΕΙΣΕΒΑΛΕ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ (3-7-1964)








 Ἦταν 3 Ἰουλίου 1964 ,  δειλινό, ὅταν μετὰ ἀπὸ  τὴν κεντρικὴ πολιτικὴ συγκέντρωση   τοῦ ὑποψηφίου δημάρχου Ἀθηναίων   Γ. ΠΛΥΤΑ  τῆς δεξιᾶς ΕΡΕ στὴν Πλ.Κλαυθμῶνος —ἐν ὄψει  τῶν ἐπικείμενων δημοτικῶν ἐκλογῶν τῆς 5ης ΙΟΥΛΙΟΥ 1964— καὶ κατόπιν ὑποδείξεως τοῦ ΡΕΝΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ (ὑποψηφίου δημοτικοῦ συμβούλου μὲ τὸν συνδυασμὸ ΠΛΥΤΑ) στόν Τ.ΜΙΧΑΛΟΛΙΑ ,μιὰ  ὁμάδα 500 περίπου δεξιῶν διαδηλωτῶν  ὀπαδῶν τοῦ Πλυτᾶ εἰσέβαλε στό κτήριο τῆς  Βουλῆς , γεγονὸς μοναδικό στὴν ἑλληνικὴ πολιτικὴ ἱστορία.

 Ἡ κυβέρνηση τῆς ΕΝΩΣΕΩΣ ΚΕΝΤΡΟΥ τοῦ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ κατηγόρησε τὴν Δεξιὰ τῆς  ΕΡΕ τοῦ Π.Κανελλόπουλου ὅτι ὑπέθαλπτε ἀκροδεξιὰ στοιχεῖα ,ἐννοῶντας τὸν"ἀναρχίζοντα" ΡΕΝΟ—πού ΜΟΝΟ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ..—
ἐνῶ ἡ "ΑΥΓΗ" τῆς ΕΔΑ ἔγραφε γιὰ ..ΤΑΓΜΑΤΑ ΕΦΟΔΟΥ τῆς  ἀκροδεξιᾶς στὸν ναὸ τῆς δημοκρατίας...





 Έγιναν συλλήψεις 32 ἀτόμων {ΟΛΩΝ  ,πλὴν Ρένου, ΑΣΧΕΤΩΝ μὲ τὰ γεγονότα}  μὲ πρῶτο βεβαίως  τὸν ἐμπνευστὴ καὶ πρωτεργάτη τῆς εἰσβολῆς στὴν Βουλὴ ΡΕΝΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ  καὶ στὴν δἰκη  ποὺ ἀκολούθησε[ ἡ ὁποία  ξεκίνησε 7 Ἰουλίου καὶ ὁλοκληρώθηκε στὶς 15 -7-1964] 
ὁ ΡΕΝΟΣ καταδικάστηκε σὲ ποινὴ ΦΥΛΑΚΙΣΗΣ 2,5 ἐτῶν ,χωρὶς ἀναστολή, βάσει τοῦ ΝΟΜΟΥ 4000 ΠΕΡΙ ΤΕΝΤΥΜΠΟΪΣΜΟΥ, ἀπὸ τὴν ὁποία ἐξέτισε  τελικὰ λόγῳ Ἐφετείου, 109 ἡμέρες στὶς ΦΥΛΑΚΕΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ  [οἱ ὁποῖες τὀτε βρισκόταν στὴν λεωφόρο Θησέως δίπλα στόν Ναὸ τοῦ Ἁγ.Νικολάου , ὅπου σήμερα ὑπάρχει —ἤδη πρὶν ἀπὸ τὴν δικτατορία—ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ —στὴν ἴδια φυλακὴ εἶχε κρατηθεῖ μιά δεκαετία πρὶν, ὁ Μπελογιάννης].





 Ἀπὸ τοὺς συλληφθέντες —ποὺ ἀθωώθηκαν στὴν δίκη —ξεχωρίζει ὁ ΤΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΣ γνωστὸς σήμερα δικηγόρος (ἀδερφὸς τοῦ ἀρχηγοῦ τῆς "Χρυσῆς Αὐγῆς") ὁ ὁποῖος ἦταν καὶ ὁ βασικὸς ἀποδέκτης τῆς προτροπῆς τοῦ Ρένου γιὰ εἰσβολὴ στὸ Κοινοβούλιο.

Λεπτομέρειες τῶν ὅλων συμβάντων παρουσίασε ὁ ΡΕΝΟΣ στὸ βιβλίο του "ΚΑΤΗΓΟΡΩ" —ἕνα ἀποκαλυπτικὸ γιὰ τὶς ἰδέες* τοῦ Ρένου σύγγραμμα—ἐνῶ ποτέ δὲν δήλωσε ὅτι μετάνοιωσε γιὰ τὴν ἐνέργεια του ἐκείνη.

Ποιὰ εἶναι ἡ δικὴ μου γνώμη γιὰ ὅλα αὐτά;

Θεωρῶ ὁτι ἡ ἐνέργεια ἐκείνη τοῦ ΡΕΝΟΥ δὲν χρειαζόταν καὶ μᾶλλον τὸν ΑΔΙΚΕΙ . 

Οὔτε ἁκροδεξιὸς ὑπῆρξε βεβαίως ὁ Ρένος οὒτε ἀκροαριστερὸς ,οὔτε ἀναρχικὸς ΟΥΤΕ ΤΙΠΟΤΑ· 
ἕνα ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΝΕΥΜΑ ἦταν, ποὺ πίστευε ὅτι Η ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΞΟΥΣΙΕΣ (ἔτσι μόνο προχωρᾶ ὁ Κόσμος...) .
 Καὶ φυσικὰ ὑπῆρξε ὁ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ (καὶ ἐντιμώτερος) ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ποὺ ὅμως λόγῳ ἀκριβῶς τῆς ΟΞΕΙΑΣ κριτικῆς του, ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΜΕΤΕΙΧΕ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ, εῖχε ΠΑΡΑΓΚΩΝΙΣΤΕΙ ἀπὸ τὴν "πνευματική" ἐλὶτ τῆς μεταπολεμικῆς περιόδου, ἐνῶ τὸ συγγραφικὸ του ἔργο ΑΠΟΣΙΩΠΑΤΟ συστηματικά (ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ—πχ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"—ΤΟΝ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ) κι ἔτσι ὁ Ρένος βρῆκε αὐτὸν τόν ΑΚΡΑΙΟ τρόπο νὰ ἀντιδράσει στὸ Κατεστημένο (ΟΡΟ ΠΟΥ ΕΠΛΑΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ καὶ κατακρεούργησε κατόπιν ὁ ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ) .
Γιὰ τὸν ἴδιο λόγο ἄλλωστε ὑπῆρξε ὑποψήφιος τοῦ δεξιοῦ ἀλλὰ ἀντικαραμανλικοῦ δημάρχου (καὶ θείου του) ΠΛΥΤΑ, ὅπως καί στὶς ἐκλογὲς τοῦ 1964 εἶχε κατέβη ὑποψήφιος μὲ τὸ ΚΟΜΜΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΩΝ τοῦ Σπ.ΜΑΡΚΕΖΙΝΗ , χωρὶς νὰ ἔχει καμμία σχέση ἰδεολογικὴ οὔτε μὲ τοὺς Προοδευτικοὺς οὔτε μὲ τὸν Μαρκεζίνη, ὁ ὁποῖος  εἲχε προσεταιριστεῖ τὸν Ρένο, γιὰ νὰ ἐκμεταλλευτεῖ ψηφοθηρικὰ τὸν μαχητικό, ΝΕΑΝΙΚΟ καί  "ἀναρχίζοντα" λόγο του ποὺ συνάρπαζε τὶς νέες γενιές.

ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟΣ τρόπος πολιτικῆς ἔκφρασης  κατὰ τὴν γνώμη μου, ἡ εἰσβολὴ ἐκείνη στὴν ἑλληνικὴ Βουλή, ἡρωοποίησε κνώδαλα ,ἔνθεν κακεῖθεν,καὶ τελικά λειτοὐργησε ὡς μιὰ..ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ καί μόνο , ΤΟ ΛΙΓΩΤΕΡΟ ΓΡΑΦΙΚΗ, ἡ ὁποία δέν ἀπέδειξε τίποτα , οὔτε κἄν αὐτὸ ποὺ ἐπεδίωκε ὁ Ρένος δηλ.νά δείξει ὅτι ΔΕΞΙΑ—ΚΕΝΤΡΟ—ΑΡΙΣΤΕΡΑ 
ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ (τελικὰ τὸ μόνο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ  ποὺ προἐκυψε ἀπὸ τήν "ΕΙΣΒΟΛΗ" τοῦ Ρένου στὴν Βουλὴ ἦταν  τὸ "νιτσεϊκοῦ" πνεύματος  σύγγραμμα "ΚΑΤΗΓΟΡΩ", κάτι τὸ μοναδικὸ στὰ ἑλληνικὰ γράμματα— ἂν ἐξαιρέσει κανεὶς τὰ "ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ" , τόν "ΛΥΧΝΟ" καὶ τὰ ἄλλα ἔργα τοῦ ΛΑΣΚΑΡΑΤΟΥ..)

Πάντως ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ἔκτοτε ἔχουν λάβει χώρα ἐν Ἑλλάδι χιλιάδες ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ δημοσίων κτηρίων, ποτὲ ὅμως διαδηλωτὲς δὲν εἰσέβαλαν,  οὔτε διανοήθηκαν νὰ κάνουν κατάληψη στὴν Βουλή· οὔτε κἄν τὴν ἐποχὴ τῶν 
—δῆθεν—"ἀγανακτισμένων"  λόγῳ τῆς πρόσφατης ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ τοῦ νεοελληνικοῦ Κράτους .

Συνελόντι εἰπεῖν :
 τὸ πρόβλημα τῆς κάθε χώρας δὲν εἶναι ποτὲ 
οἱ Πολιτικοί της ,μὰ  οἱ  ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ...




Ο ΡΕΝΟΣ, Η ΒΙΑ ΚΑΙ Ο ΗΡΚΟΣ


_____

Ο ΡΕΝΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΕΞΙΣΤΟΡΕΙ (ΤΟ 1993)
ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΕΚΕΙΝΑ ΤΟΥ 1964
 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ  Α. ΚΑΣΟΥΜΗ :

               


Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 
ΤΟΥ ΡΕΝΟΥ:  https://www.renosapostolidis.gr/

*τὸ κεντρικὸ ἔργο τοῦ Ρένου στὸ ὁποῖο ὑπάρχουν οἱ ἰδέες του εἶναι τά "ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΤΟΥ ΜΑΞ ΤΟΝΤ" (μάξ=maximus=μέγας &  τόντ=θάνατος γερμανιστί. Τὸ ὄνομα  παραπἐμπει στὸν ΜΑΞ ΜΠΡΟΝΤ τὸν φίλο τοῦ ΚΑΦΚΑ ποὺ διἐσωσε τὰ χειρόγραφα του).
 Ἐπίσης πλὴν τῆς πασίγνωστης "ΠΥΡΑΜΙΔΑΣ 67" καὶ τῆς "ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑΜΙΔΑ"  προτείνω πρὸς ἀνἀγνωση τό "ΚΑΤΗΓΟΡΩ" , τὴν "ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΟΥ", τίς "ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΟΤΙΕΣ ΑΚΤΕΣ" , τόν "Α2" , τὸ αὐτοβιογραφικό "ΟΥΛΑΝ ΜΠΑΤΟΡ" κλπ















ΚΑΠΟΙΑ ΜΑΝΑ ΑΝΑΣΤΕΝΑΖΕΙ
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΡΕΝΟΥ


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.