Θουκυδίδης : Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑΣ.
Σκἐφτηκε νὰ γράψει μιὰ ἱστορία <κτῆμα ἐς ἀεί> στοχεύοντας στὴν αἰωνιότητα ἐπειδὴ πίστευε ὅτι ἡ Ἱστορία θὰ ἐπαναλαμβάνεται ὅσο παραμένει ἴδια ἡ φύση τῶν ἀμθρώπων {= ἕως ἂν ἡ αὐτὴ φύσις ἀνθρώπων ᾖ— 3.82.2}} καὶ τὸ πέτυχε αὐτὸ ἀποκαλύπτοντας τὴν οὐσία —ἢ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ—τοῦ ἀνθρώπινου εἴδους: τὴν ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ καὶ τὴν ροπὴ γιὰ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ. Ὁ ἄνθρωπος, γράφει ὁ Θουκυδίδης, εἰτε ὡς ἄτομο εἲτε ὡς ΚΟΙΝΩΝΙΑ, εἶναι ΑΜΟΡΑΛΙΣΤΗΣ · ἐπιδιώκει μόνο τὸ συμφέρον του καὶ τὸ ἐπενδύει μὲ ἰδεολογίες.Η ΙΣΧΥΣ ΠΑΡΑΓΕΙ ΔΙΚΑΙΟ γι αύτὸ καὶ δίκαιο εἶναι τὸ συμφέρον τοῦ ἑκάστοτε ἰσχυροῦ. Καὶ ὁλοκληρώνει τὴν σκέψη του ὁ μέγας Θουκυδίδης λέγοντας ὅτι αὐτὸς ποὺ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ τὸν Πελοπ.Πόλεμο ἦταν ἡ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ἐπειδὴ ἡ δημοκρατία στηριζόμενη σὲ ἑκάστοτε ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΕΣ δὲν ἀσχολεῖται μὲ τὸ ΔΙΚΑΙΟ ἀλλὰ μὲ τὸ ἑκαστοτε νοούμενο ΣΥΜΦΕΡΟΝ. Γι αύτὸ, παρ’ὅλα ὅσα γράφει στὸν ΕΠΙΤΑΦΙΟ, ὁ Θουκυδίδης θεωροῦσε τὴν τότε δημοκρατία ὡς ΑΜΟΡΑΛΙΣΤΙΚΟ πολίτευμα ποὺ ...