Θουκυδίδης : Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑΣ.
![Εικόνα](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhgOUYe9H80q-jwDXyzC9M6RI6cpcVzv5mh7sO84ydHMnr3eaPtRKn7Dybc6Y59qLfyCY6szuhJdokENgCQWSt0GJyETEvjpmEoJaWuRLngwowMrVB5hCKievhtB_ubGJsku0duULyds1wjGHeISrlBzgZNt0jXZ1pew13OC3hJtM2jl5hgeT5vCdiQ_fQ/w409-h184/%CE%98%CE%9F%CE%A5%CE%9A.-%CE%A6%CF%8D%CF%83%CE%B9%CF%82.png)
Σκἐφτηκε νὰ γράψει μιὰ ἱστορία <κτῆμα ἐς ἀεί> στοχεύοντας στὴν αἰωνιότητα ἐπειδὴ πίστευε ὅτι ἡ Ἱστορία θὰ ἐπαναλαμβάνεται ὅσο παραμένει ἴδια ἡ φύση τῶν ἀμθρώπων {= ἕως ἂν ἡ αὐτὴ φύσις ἀνθρώπων ᾖ— 3.82.2}} καὶ τὸ πέτυχε αὐτὸ ἀποκαλύπτοντας τὴν οὐσία —ἢ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ—τοῦ ἀνθρώπινου εἴδους: τὴν ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ καὶ τὴν ροπὴ γιὰ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ. Ὁ ἄνθρωπος, γράφει ὁ Θουκυδίδης, εἰτε ὡς ἄτομο εἲτε ὡς ΚΟΙΝΩΝΙΑ, εἶναι ΑΜΟΡΑΛΙΣΤΗΣ · ἐπιδιώκει μόνο τὸ συμφέρον του καὶ τὸ ἐπενδύει μὲ ἰδεολογίες.Η ΙΣΧΥΣ ΠΑΡΑΓΕΙ ΔΙΚΑΙΟ γι αύτὸ καὶ δίκαιο εἶναι τὸ συμφέρον τοῦ ἑκάστοτε ἰσχυροῦ. Καὶ ὁλοκληρώνει τὴν σκέψη του ὁ μέγας Θουκυδίδης λέγοντας ὅτι αὐτὸς ποὺ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ τὸν Πελοπ.Πόλεμο ἦταν ἡ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ἐπειδὴ ἡ δημοκρατία στηριζόμενη σὲ ἑκάστοτε ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΕΣ δὲν ἀσχολεῖται μὲ τὸ ΔΙΚΑΙΟ ἀλλὰ μὲ τὸ ἑκαστοτε νοούμενο ΣΥΜΦΕΡΟΝ. Γι αύτὸ, παρ’ὅλα ὅσα γράφει στὸν ΕΠΙΤΑΦΙΟ, ὁ Θουκυδίδης θεωροῦσε τὴν τότε δημοκρατία ὡς ΑΜΟΡΑΛΙΣΤΙΚΟ πολίτευμα ποὺ ὁδήγησε στὸν ἀθηναϊκὸ ἰμπεριαλισμὸ καὶ ἐν τέλει σ