Θουκυδίδης : Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑΣ.






 Σκἐφτηκε νὰ γράψει μιὰ ἱστορία <κτῆμα ἐς ἀεί> στοχεύοντας στὴν αἰωνιότητα  ἐπειδὴ πίστευε ὅτι ἡ Ἱστορία θὰ ἐπαναλαμβάνεται ὅσο παραμένει ἴδια ἡ φύση τῶν ἀμθρώπων {=ἕως ἂν ἡ αὐτὴ φύσις ἀνθρώπων ᾖ—3.82.2}}  καὶ τὸ πέτυχε αὐτὸ ἀποκαλύπτοντας τὴν οὐσία —ἢ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ—τοῦ ἀνθρώπινου εἴδους:  τὴν ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ καὶ τὴν ροπὴ γιὰ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ. 

 Ὁ ἄνθρωπος, γράφει ὁ Θουκυδίδης, εἰτε ὡς ἄτομο εἲτε ὡς ΚΟΙΝΩΝΙΑ, εἶναι ΑΜΟΡΑΛΙΣΤΗΣ · ἐπιδιώκει μόνο τὸ συμφέρον του καὶ τὸ ἐπενδύει μὲ ἰδεολογίες.Η ΙΣΧΥΣ ΠΑΡΑΓΕΙ ΔΙΚΑΙΟ γι αύτὸ καὶ δίκαιο εἶναι τὸ συμφέρον τοῦ ἑκάστοτε ἰσχυροῦ. 

Καὶ ὁλοκληρώνει τὴν σκέψη του ὁ μέγας Θουκυδίδης λέγοντας ὅτι αὐτὸς ποὺ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ τὸν Πελοπ.Πόλεμο ἦταν ἡ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ἐπειδὴ ἡ δημοκρατία στηριζόμενη σὲ ἑκάστοτε ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΕΣ δὲν ἀσχολεῖται μὲ τὸ ΔΙΚΑΙΟ ἀλλὰ μὲ τὸ ἑκαστοτε νοούμενο ΣΥΜΦΕΡΟΝ.
 Γι αύτὸ, παρ’ὅλα ὅσα γράφει στὸν ΕΠΙΤΑΦΙΟ,  ὁ Θουκυδίδης θεωροῦσε τὴν τότε δημοκρατία ὡς  ΑΜΟΡΑΛΙΣΤΙΚΟ πολίτευμα ποὺ ὁδήγησε στὸν ἀθηναϊκὸ ἰμπεριαλισμὸ καὶ ἐν τέλει στὴν ΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ δίκην ἀρχαίας Τραγωδίας. 

Γι αύτὸ καὶ πολλοὶ εἶπαν ὁτι ὁ ἱστορικὸς Θουκυδίδης ἐκτὸς τοῦ ὅτι ΦΙΛΟΣΟΦΕΙ περὶ τῆς ΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ εἶναι καὶ λογοτέχνης συγγράφοντας σὲ ΠΕΖΟ ΛΟΓΟ τὴν Τραγωδία τῆς  ΑΝΟΔΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΤΩΣΗΣ ΤΗΣ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.



_____________________

ΥΓσὲ ὅσους μαθητὲς ἢ φοιτητὲς βαριοῦνται νὰ διαβάσουν ΟΛΟΝ τὸν Θουκυδίδη προτείνω ,νὰ μὴν πεθάνουν χωρὶς νὰ διαβάαουν τουλάχιστον μιὰ φορὰ τὸν ΕΠΙΤΑΦΙΟ ,τὶς ΔΗΜΗΓΟΡΙΕΣ ΚΛΕΩΝΟΣ—ΔΙΟΔΟΤΟΥ ,τὴν περιγραφὴ τοῦ ΛΟΙΜΟΥ καὶ προπάντων τὸν περιλάλητο ΔΙΑΛΟΓΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ—ΜΗΛΙΩΝ* ὅ,τι πιὸ ὠμὸ καὶ ΑΛΗΘΕΣ  ἔχει γραφτεῖ στὴν ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.

ΥΓ2. ὁ Θουκυδίδης δὲν ὁλοκλήρωσε τὴν ἐξιστόρηση του , τὴν διακόπτει ξαφνικὰ στὰ γεγονότα τοῦ 411πΧ μὲ τὴν ἀνολοκλήρωτη φράση<ἀφικόμενος {=Τισσαφέρνης} πρῶτον ἐς Ἔφεσον θυσίαν ἐποιήσατο τῇ Ἀρτέμιδι> . 
Κατὰ μίαν, ΟΧΙ ΑΣΦΑΛΗ ,πληροφορία τοῦ ΠΑΥΣΑΝΙΑ**  δολοφονήθηκε τὸ 404Χ  ὅταν μὲ τὴν λήξη τοῦ πολέμου ἐπέστρεψε στὴν πατρίδα.
 Θυμίζω ὅτι εἶχε ἐξοριστεῖ ἀπὸ τὸ 424πΧ ἐπειδὴ ὡς στρατηγὸς δὲν πρόλαβε νὰ μεταβεῖ ἀπὸ τὴν Θάσο στὴν Ἀμφίπολη (σύμμαχο τῶν Ἀθηναίων καὶ βασικὸ προμηθευτὴ ξυλείας γιὰ τὸν στόλο) ἡ ὁποία παραδόθηκε στὶς σπαρτιατικὲς δυνάμεις τοῦ Βρασίδα πρὶν φτάσουν ἐκεῖ οἱ ἀθηναϊκὲς δυνάμεις τοῦ Θουκυδίδη.
Τὴν ἐξορία του τὴν πέρασε στὰ κτήματα τοῦ πατέρα του στὸ Παγγαῖο (ΣΚΑΠΤΗ ΥΛΗ κοντά στὴν σημ.ΚΑΒΑΛΑ ) ὅπου διατηροῦσε ὀρυχεῖο χρυσοῦ καὶ ἐκεῖ  συνέγραψε τὴν Ἰστορία του.
Ἀπὸ τρία σημεῖα τῶν Ἱστοριῶν του  πάντως γνωρίζουμε  ὅτι ΕΖΗΣΕ ΚΑΙ ΕΙΔΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ (2.65.12,  5.26.1 και 6.15.4).

____
*ἡ οὐδέτερη Μῆλος {ΜΑΡΤΙΟΣ- 416 πΧ }
ἐπιδιώκει νὰ παραμείνει οὐδέτερη , φίλη καί τῶν ʼΑθηναίων καὶ τῶν Σπαρτιατῶν ,ἀλλὰ οἱ δημοκράτες τῆς ʼΑθήνας θεωροῦν αὐτὴν τὴν οὐδετερότητα ΚΑΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ  ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ καὶ λένε στοὺς Μηλίους τὰ ἑξῆς ἐκπληκτικὰ —ποὺ ἀπηχοῦν  βεβαίως ,ΑΠΟΨΕΙΣ  τῆς ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΩΝ ΣΟΦΙΣΤΩΝ καὶ τῶν ἀπόψεων τους περὶ ΔΙΚΑΙΟΥ:
" οὐ γάρ τοσοῦτον ἡμᾶς βλάπτει
ἡ ἔχθρα ὑμῶν ὅσον ἡ φιλία μὲν ἀσθενείας
τὸ δὲ μῖσος δυνάμεως παράδειγμα τοῖς ἀρχομένοις δηλούμενον.."[ Ε,95 ].
[ Μετάφραση = Η ΕΧΘΡΑ ΣΑΣ ΜΑΣ ΒΛΑΠΤΕΙ ΛΙΓΩΤΕΡΟ  ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΣΑΣ ΓΙΑΤΙ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΥΠΗΚΟΩΝ ΜΑΣ Η ΦΙΛΙΑ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΟ 
 ΤΗΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ ΜΑΣ ΕΝΩ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΣΑΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΜΑΣ ].
Δηλαδή  μὲ ἁπλᾶ λόγια·: 
θέλουμε νὰ μᾶς μισεῖτε κι ὄχι νὰ μᾶς ἀγαπᾶτε, 
γιατὶ ἐμεῖς εἴμαστε οἱ δυνατοὶ καὶ ἡ ἀγάπη σας μᾶς κοστίζει περισσότερο ἀπὸ τὸ μῖσος σας !

Κι ὅταν οἱ Μήλιοι ἐπικαλέστηκαν τὸ ΔΙΚΑΙΟ , οἱ ʼΑθηναῖοι ἀπάντησαν πὼς τὸ μόνο Δίκαιο ποὺ ὑπάρχει στὴ ζωὴ εἶναι τὸ Δίκαιο τοῦ ἰσχυροῦ.
Καὶ τὸ πλὲον συγκλονιστικὸ καὶ ἀποκαλυπτικὸ τῆς ΚΟ̣ΙΝΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΠΕΡΙ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΤΟΥ ΑΘΗΝΑΪΚΟΥ ΛΑΟΥ , ὅταν οἱ Μήλιοι ἐπικαλέστηκαν τοὺς θεοὺς ,οἱ Ἀθηναῖοι ἀνταπάντησαν ὅτι καὶ τοὺς θεοὺς ἔχουν εὐμενεῖς ἐπειδὴ δροῦν μέ βάση τὸν αἰώνιο, ΦΥΣΙΚΟ  νόμο σύμφωνα μὲ τὸν ὁποῖο ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ Ο ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΩΝ :
" ἡγούμεθα γάρ τό τε θεῖον δόξῃ τὸ ἀνθρώπειόν τε σαφῶς διὰ παντὸς ὑπὸ φύσεως ἀναγκαίας οὗ κρατῇ ἄρχειν· καί ἡμεῖς οὒτε θέντες τὸν νόμον οὔτε κειμένῳ πρῶτοι χρησάμενοιὄντα δὲ παραλαβόντες καὶ ἐσόμενον ἐς αἰεὶ καταλείψοντες χρώμεθα αὐτῷ.."( Ε, 105)
[ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ :πιστεύουμε στοὺς θεοὺς καὶ γνωρίζουμε  καλὰ ὅτι οἱ ἄνθρωποι ὠθοῦνται ἀναγκαστικὰ ἀπὸ μιὰν  φυσικὴ ὁρμὴ νὰ ἐξουσιάζουν τοὺς ἄλλους ὅπου ἀποδεικνύονται ἰσχυρότεροι.Τὸν νόμο αὐτὸ οὔτε ἐμεῖς τὸν ἐφεύραμε, οὔτε πρῶτοι τὸν ἐφαρμόσαμε, Τὸν βρήκαμε ἰσχύοντα καὶ έτσι θὰ τὸν κληροδοτήσουμε στὶς ἑπόμενες γενιὲς γιὰ νὰ ἰσχύει αἰώνια..]
_____
** ψήφισμα γὰρ ἐνίκησεν Οἰνόβιος κατελθεῖν ἐς Ἀθήνας Θουκυδίδην, καί οἱ δολοφονηθέντι ὡς κατῄει μνῆμά ἐστιν οὐ πόῤῥω πυλῶν Μελιτίδων. (ΠΑΥΣ. ΑΤΤΙΚΑ, ,1, 23,9)
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ : κατάφερε μὲ ψήφισμα ὁ Οἰνόβιος νὰ ἀνακληθεῖ ὁ Θουκυδίδης στὴν Ἀθήνα. Ὅταν ὅμως αυτὸς ἐπέστρεψε ,τὸν δολοφόνησαν καὶ ὁ τάφος του βρίσκεται κοντὰ στὶς πύλες τῆς Μελίτης (σημ.Θησεῖο)
 







Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.