Τὸ κεντρικὸ πρόβλημα τοῦ Διαθρησκειακοῦ Διαλόγου Χριστιανισμοῦ—Ἰουδαϊσμοῦ—Ἰσλάμ.



Θὰ τὰ πῶ σύντομα καὶ ὠμά·
τὸ Ἰσλὰμ ὡς ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΗ χρονικὰ θρησκεία τοῦ Χριστιανισμοῦ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ θετικὰ  τὸν Χριστιανισμό, θεωρῶντας  ὄτι ὁ Ἰσλαμισμὸς ἀποτελεῖ  ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ τοῦ Χριστιανισμοῦ.  Ἔτσι τὸ ΚΟΡΑΝΙ θεωρεῖ τὸν Ἰησοῦ ὡς ΠΡΟΤΕΛΕΥΤΑΙΟ Προφήτη μὲ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ τὸν ΠΑΡΑΚΛΗΤΟ δηλαδὴ τὸν Μωάμεθ.

 Ὁ Χριστιανισμὸς ὅμως ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΤΑΙ νὰ ἀξιολογήσει τὸν Μωάμεθ ἐπειδὴ ὠς ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΗ  χρονικὰ θρησκεία θεωρεῖ ὅτι ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΛΛΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ. 
Ἡ Ἀποκάλυψη ὁλοκληρώθηκε ἐν Χριστῷ (ἴσως ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ  ΑΚΟΜΗ Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ, ἀλλὰ Ἀποκάλυψη ἄλλη ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ). Ὁπότε ὁ Προφήτης Μωάμεθ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ;

Παρὸμοιο πρόβλημα ἀντιμετώπισε ὁ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΟΣ  χρονικὰ Ἰουδαϊσμὸς σὲ σχέση μὲ τὸν ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΟ Χριστιανισμό·
 οἱ Ἑβραῖοι ἀποφάνθηκαν ὅτι ὁ Ἰησοῦς ἀποτελεῖ ΚΑΡΙΚΑΤΟΥΡΑ τοῦ βιβλικοῦ Μεσσία καὶ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΦΕΡΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (δηλ. τὴν Μεσσιανικὴ Ἐποχὴ) ΔΕΝ ΤΟΝ ΔΕΧΤΗΚΑΝ.* .

Τὸ πρόβλημα λοιπὸν στὸν διαθρησκειακὸ διάλογο ἔχουν οἱ Χριστιανοί διότι ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΛΑΒΕΙ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΨΗ ΠΕΡΙ ΙΗΣΟΥ , θετικὴ ἢ ἄρνητική. Ὁ Χριστιανισμὸς ὅμως ΑΔΥΝΑΤΕΙ νὰ λάβει θέση περὶ Μωάμεθ.
Μέχρι νὰ γίνει αύτὸ ὁ διαθρησκειακὸς διάλογος εἶναι γιὰ το ΘΕΑΘΗΝΑΙ ...





________

ΥΓ. ἔχω ὑπόψιν μου  προσπάθειες ξένων θεολόγων (J.Hick, R.Panikkar**) νὰ βροῦν μιὰ κοινὴ θεολογικὴ φὸρμουλα συνεννοήσεως μὲ ίδέες  τοῦ τύπου  "Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΤΑΝ TOTUS DEUS  ΑΛΛΑ' ΟΧΙ  TOTUM DEI " κλπ , ἀλλὰ δὲν εἶναι τοῦ παρόντος νὰ τὶς σχολιάσω καὶ νὰ τὶς ἀναλύσω.

* ὐπάρχει  ὡστόσο μιὰ ραββινικὴ ἐσχατολογικὴ ἰδέα περὶ ΔΥΟ ΜΕΣΣΙΩΝ , τοῦ ΥΙΟΥ ΙΩΣΗΦ καὶ τοῦ ΥΙΟΥ ΔΑΒΙΔ  (ὁ πρῶτος ἠττηθεὶς ὁ δεύτερος νικήσας) στὴν ὁποία  μπορεῖ νὰ ἐνταχθεῖ ὀ Ἰησοῦς, χωρὶς νὰ άξιολογεῖται ἀρνητικά.

** J.HICK, God has many names, Westminster Press, Philadelphia,1980
R.PANIKKAR, The Unknown Christ of Hinduism ,Orbis Books, New York, 1981






ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΒΛ.





Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Δὲν ἦταν μόνον ὁ Ἀλάριχος : Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.