Τὸ κεντρικὸ πρόβλημα τοῦ Διαθρησκειακοῦ Διαλόγου Χριστιανισμοῦ—Ἰουδαϊσμοῦ—Ἰσλάμ.



Θὰ τὰ πῶ σύντομα καὶ ὠμά·
τὸ Ἰσλὰμ ὡς ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΗ χρονικὰ θρησκεία τοῦ Χριστιανισμοῦ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ θετικὰ  τὸν Χριστιανισμό, θεωρῶντας  ὄτι ὁ Ἰσλαμισμὸς ἀποτελεῖ  ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ τοῦ Χριστιανισμοῦ.  Ἔτσι τὸ ΚΟΡΑΝΙ θεωρεῖ τὸν Ἰησοῦ ὡς ΠΡΟΤΕΛΕΥΤΑΙΟ Προφήτη μὲ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ τὸν ΠΑΡΑΚΛΗΤΟ δηλαδὴ τὸν Μωάμεθ.

 Ὁ Χριστιανισμὸς ὅμως ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΤΑΙ νὰ ἀξιολογήσει τὸν Μωάμεθ ἐπειδὴ ὠς ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΗ  χρονικὰ θρησκεία θεωρεῖ ὅτι ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΛΛΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ. 
Ἡ Ἀποκάλυψη ὁλοκληρώθηκε ἐν Χριστῷ (ἴσως ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ  ΑΚΟΜΗ Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ, ἀλλὰ Ἀποκάλυψη ἄλλη ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ). Ὁπότε ὁ Προφήτης Μωάμεθ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ;

Παρὸμοιο πρόβλημα ἀντιμετώπισε ὁ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΟΣ  χρονικὰ Ἰουδαϊσμὸς σὲ σχέση μὲ τὸν ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΟ Χριστιανισμό·
 οἱ Ἑβραῖοι ἀποφάνθηκαν ὅτι ὁ Ἰησοῦς ἀποτελεῖ ΚΑΡΙΚΑΤΟΥΡΑ τοῦ βιβλικοῦ Μεσσία καὶ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΦΕΡΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (δηλ. τὴν Μεσσιανικὴ Ἐποχὴ) ΔΕΝ ΤΟΝ ΔΕΧΤΗΚΑΝ.* .

Τὸ πρόβλημα λοιπὸν στὸν διαθρησκειακὸ διάλογο ἔχουν οἱ Χριστιανοί διότι ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΛΑΒΕΙ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΨΗ ΠΕΡΙ ΙΗΣΟΥ , θετικὴ ἢ ἄρνητική. Ὁ Χριστιανισμὸς ὅμως ΑΔΥΝΑΤΕΙ νὰ λάβει θέση περὶ Μωάμεθ.
Μέχρι νὰ γίνει αύτὸ ὁ διαθρησκειακὸς διάλογος εἶναι γιὰ το ΘΕΑΘΗΝΑΙ ...





________

ΥΓ. ἔχω ὑπόψιν μου  προσπάθειες ξένων θεολόγων (J.Hick, R.Panikkar**) νὰ βροῦν μιὰ κοινὴ θεολογικὴ φὸρμουλα συνεννοήσεως μὲ ίδέες  τοῦ τύπου  "Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΤΑΝ TOTUS DEUS  ΑΛΛΑ' ΟΧΙ  TOTUM DEI " κλπ , ἀλλὰ δὲν εἶναι τοῦ παρόντος νὰ τὶς σχολιάσω καὶ νὰ τὶς ἀναλύσω.

* ὐπάρχει  ὡστόσο μιὰ ραββινικὴ ἐσχατολογικὴ ἰδέα περὶ ΔΥΟ ΜΕΣΣΙΩΝ , τοῦ ΥΙΟΥ ΙΩΣΗΦ καὶ τοῦ ΥΙΟΥ ΔΑΒΙΔ  (ὁ πρῶτος ἠττηθεὶς ὁ δεύτερος νικήσας) στὴν ὁποία  μπορεῖ νὰ ἐνταχθεῖ ὀ Ἰησοῦς, χωρὶς νὰ άξιολογεῖται ἀρνητικά.

** J.HICK, God has many names, Westminster Press, Philadelphia,1980
R.PANIKKAR, The Unknown Christ of Hinduism ,Orbis Books, New York, 1981






ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΒΛ.





Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.