Η ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ & ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ.



 Ἡ Οἰκουμενικὴ Κίνηση (ποὺ ἀσχολεῖται μὲ τὸ πρόβλημα τῆς ἑνότητας τῶν χριστιανῶν) γεννήθηκε σὲ προτεσταντικὸ περιβάλλον καὶ συγκεκριμένα στὶς ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΕΣ  σὲ Ἀφρικὴ καὶ Ἀσία  ἐξαιτίας τῶν δυσχερειῶν ποὺ ἀντιμετώπιζαν ἐκεῖ οἱ ἱεραπόστολοι λόγῳ τῆς ΠΛΗΘΩΡΑΣ ΤΩΝ ΔΟΓΜΑΤΩΝ καὶ τῶν προκυπτουσῶν μεταξύ τους ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΩΝ καὶ ἀνταγωνισμῶν.
 Τὸ 1805 ὁ βαπτιστὴς ἱεραπόστολος William CAREY ὁραματίστηκε τὴν δημιουργία ἑνὸς συνδέσμου ποὺ νὰ περιλαμβάνει ὅλες τὶς χριστιανικὲς ὀμολογίες.
 Μὲ τὴν πάροδο τοῦ χρόνου καὶ μὲ τὴν ἀνἀπτυξη τῶν οἰκουμενικῶν ἀντιλήψεων  προέκυψε τὸ 1910 ἡ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΕΔΙΜΒΟΥΡΓΟΥ ποὺ θεωρεῖται ἡ ἐπίσημη ἀφετηρία τῆς ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ. Ἡ Διάσκεψη ἀποφάσισε τὴν δημιουργία μιᾶς ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ἀνάμεσα στὰ καθήκοντα τῆς ὁποίας θὰ ἦταν καὶ ὁ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΟΜΟΛΟΓΙΩΝ.
Ἀργότερα στὸ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΥΤΡΕΧΤΗΣ τὸ 1938 ἀποφασίστηκε ἡ ἵδρυση τοῦ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ (ΠΣΕ) τοῦ ὁποίου ἡ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ συγκλήθηκε (ἀντὶ τοῦ 1941 ποὺ εἶχε προβλεφτεῖ) στὶς 22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1948 στὸ ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ.  Ἐκεῖ ἀποφασίστηκε  ἠ σύσταση μιὰ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ἡ ὁποία  νὰ συγκαλεῖ κάθε 6—7 χρόνια μιὰ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ.
Τὸ ΠΣΕ δέν ἀποτελεῖ μία ὐπερεκκλησία οὔτε μιὰ σύνοδο, ἀλλὰ τὸν ΧΩΡΟ συνάντησης τῶν Ἐκκλησιῶν, τὸν ΣΥΝΔΕΣΜΟ τους. Στὸ ΠΣΕ ἐντάχτηκαν ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ πλεῖστες διαμαρτυρόμενες Ἐκκλησίες καθὼς  &  ἑλληνορθόδοξες (ὅπως τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο καὶ οἱ Ἐκκλησίες Ἑλλὰδος καὶ Κύπρου ) ἀλλὰ ΟΧΙ Η ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. 

Στὴν ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ἄργησε νὰ ἀναπτυχθεῖ ὀ Οίκουμενισμὸς ἐξαιτίας ἀφενὸς τῆς ἀντίληψης ὅτι ἡ Ρωμαιοκαθολικὴ Ἐκκλησία ἀποτελεῖ τὴν ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ 
καὶ ἀφετέρου λόγῳ τῶν συντηρητικῶν Παπῶν
 οἱ ὁποῖοι ἐφοβοῦντο καὶ ἀποστρέφονταν κάθε τι τὸ νεωτερῖζον.

 Ἐκεῖνος ὁ θεολόγος ποὺ ἔφερε τὸν Οίκουμενισμὸ στὴν Καθολικὴ Ἐκκλησία ἦταν ὁ Δομηνικανὸς Yves CONGAR μέ τὸ ἔργο του "ΔΙΗΡΗΜΕΝΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ" {1937}.
Συγκεκριμένα ὁ Congar ὐποστήριξε τά ἑξῆς·
θεολογικῶς ἀπὸ τὸν 2ο αἰ μχ ὥς σήμερα
 στὴν Ἐκκλησιολογία ἐπικρατοῦσε ἡ θεολογία 
τοῦ ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ ,κατὰ τὴν ὁποία ἡ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ἀποτελεῖ ΤΟ ΣΩΜΑ τοῦ  ΧΡΙΣΤΟΥ.
Ἡ "σημειολογία"  αὐτὴ ἀνάγεται βεβαίως
μέσῳ τῶν ΣΤΩΪΚΩΝ  στὸν ΠΛΑΤΩΝΑ
 ὁ ὁποῖος πολλὲς φορές (πχ ΤΙΜΑΙΟΣ)
εἶχε ὁρίσει τὸν ΚΟΣΜΟ ὡς ΕΜΨΥΧΟ ΟΝ .
Ἡ "σημαντική"  αὐτὴ ὅμως ποὺ θεωρεῖ τὴν Ἐκκλησία ὡς ΣΩΜΑ ἔχει τὶς ἑξῆς  ὑπόρρητες συνέπειες : θέτει ΙΕΡΑΡΧΙΚΗ ΔΟΜΗ μὲ ἀξιολογικὰ κριτήρια γιὰ κάθε Μέλος τῆς Ἐκκλησίας, διότι προϋποθέτει ὅτι ἄλλη  εἶναι ἡ ἀξία τῆς "Κεφαλῆς"  τῶν "χεριῶν" , τῶν "ποδιῶν κλπ. ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΙΣΟΤΙΜΙΑ. Ἄλλα εἶναι ΑΝΩΤΕΡΑ, ἄλλα ΚΑΤΩΤΕΡΑ,  ἄν καὶ ὁλα χρήσιμα βεβαίως...
Δηλ ἡ ΣΤΩΙΚΗ θεολογία τοῦ Παύλου, ἡ θεωροῦσα τὴν Ἐκκλησία ΣΩΜΑ Χριστοῦ,
 ἀποτἔλεσε καὶ ἀποτελεῖ τὴν ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ βάση τῆς ΙΕΡΑΡΧΙΚΗΣ , δηλ.ἐξουσιαστικῆς, ΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.
Αὐτὴ ἡ Ἐκκλησιολογία ὑπῆρξε χρήσιμη κατὰ τὸν Μεσαίωνα  ΚΑΤΑΦΑΣΚΟΥΣΑ  ἄλλωστε καὶ τὴν κοινωνικὴ δομὴ τῆς ἐποχῆς (φεουδαρχία κλπ)
Σήμερα ὄμως ἡ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗ —ΣΤΩΙΚΗ— ΠΑΥΛΕΙΑ αὐτὴ ἀντίληψη περὶ ΣΩΜΑΤΟΣ 
φαντάζει ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗ.
Συμπέρανε  λοιπὸν ὁ Congar ὅτι χρειάζεται μιᾱ̀ νέα Ἐκκλησιολογία  καὶ ΠΡΟΤΕΙΝΕ αὐτὴν 
ποὺ διαφαίνεται  στὴν "ΕΞΟΔΟ" τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης :  ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΝ ΠΟΡΕΙΑ ἀπὸ τὴ Γῆ τῆς Δουλείας στὴν Γῆ τῆς Ἐπαγγελίας  (ἡ ὁποία βεβαίως δὲν βρίσκεται -ἐσχατολογικῶς- στὸν  παρόντα κόσμο ..)
Ἡ Νέα Ἐκκλησιολογία τοῦ Congar (ἀλλὰ καὶ των ἀλλων θεολόγων τῆς Nouvelle Theologie) δίνει μιὰν ἀλλη θεολογικὴ ἀξία στὰ Μέλη τῆς Ἐκκλησίας γιατὶ σὲ ΕΝΑΝ ΛΑΟ ΕΝ ΠΟΡΕΙΑ  εἶναι ἀλλη— πιό "χαλαρή" —ἡ  ἱεραρχικὴ Δομὴ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΣΤΗΡΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ 
ΩΣ ΣΩΜΑΤΟΣ (στωικοί—Παῦλος) ὅπου ὅλα τὰ μέλη εἶναι μὲν χρήσιμα ἀλλὰ ὑπάρχει ΑΥΣΤΗΡΗ Ἱεραρχικὴ Δομὴ ΑΠΑΡΑΒΙΑΣΤΗ. Στὴν βάση αὐτῆς τῆς Νέας Ἐκκλησιολογίας (ποὺ θυμίζει ἀρκετὰ ραββινικὲς θέσεις..) ἔχουν θέση σὲ θεολογικὸ διάλογο ὅλοι οἱ Χριστιανοὶ—κι ὄχι μόνον αὐτοί..




 Ὡστόσο οἱ ίδέες τοῦ Congar καὶ τῶν ἄλλων ἐκπροσώπων τῆς Nouvelle Theologie {=ΝΕΑΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ} πχ. Lubac, Chenu κλπ ΚΥΝΗΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓ. ΕΔΡΑ ἐπὶ ΠΙΟΥ 12ου καὶ μὸνο μὲ τὴν ἐκλογὴ τοῦ ΙΩΑΝΝΗ 23ου στὸν παπικὸ  θρόνο  τό 1958 ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.




 Ὁ νέος Πάπας συγκάλεσε (1959) τὴν Β' ΒΑΤΙΚΑΝΗ ΣΥΝΟΔΟ (1962-1965) στὴν ὁποία κυρίαρχο ρὸλο ἀνἐλαβαν ὅλοι οἱ διωχθέντες κληρικοὶ & θεολόγοι τῆς Nouvelle Theologie.
Είδικῶς ἠ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ τοῦ CONGAR  υἰοθετήθηκε ἀπὸ τὴν Σύνοδο κι ἔτσι ἔκτοτε ἡ ἔννοια τῆς  Ἐκκλησίας , ὡς μιᾶς στωικίζουσσς  ἱεραρχικῆς δομῆς "ΣΩΜΑΤΟΣ  ΧΡΙΣΤΟΥ" θεωρήθηκε βιβλικὠτερα ὡς "ΛΑΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΝ ΠΟΡΕΙᾼ"— δηλ. ὡς ΚΟΙΝΩΝΙΑ.

Αὐτὸ σήμαινε ὅτι ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ΕΝΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ὄχι μόνο στὴν Καθολική,  στὴν ὁποία βεβαίως ΥΠΟΣΤΑΣΙΑΖΕΤΑΙ/ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ (subsistit* in - Διάταξη LUMEN GENTIUM, 8) ἀλλὰ ΔΕΝ ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ....
Αὐτὴ ἡ Διάταξη τῆς Β' ΒΑΤΙΚΑΝΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ βασισμένης στὴν Ἐκκλησιολογία τοῦ Congar ἀποτέλεσε ἔκτοτε τὸν καταστατικὸ χἀρτη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.


Β’ ΒΑΤΙΚΑΝΗ ΣΥΝΟΔΟΣ

Βεβαίως ἡ Β' ΒΑΤΙΚΑΝΗ ΣΥΝΟΔΟΣ δὲν ἀπάντησε σὲ ΟΛΑ τὰ προκύπτοντα ἐρωτήματα (ἤδη τὸ 1963 πέθανε ὀ Ἰωάννης 23ος καὶ ὁ νέος Πάπας ΠΑΥΛΟΣ 6ος  πού ἦταν πιὸ συντηρητικὸς  δὲν προχώρησε ὣς τὸ τέλος τὸν δρόμο ποὺ εἶχε ἀνοίξει ὀ Ἰωάννης 23ος  πχ. ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ  ΤΗΣ  ΣΧΕΣΗΣ ΠΑΠΑ—ΣΥΝΟΔΩΝ .  Διατηρήθηκε δηλ.  ἡ   ΥΠΑΤΗ 
ἐξουσία τοῦ Ρωμαίου Ποντίφηκα ἐπὶ τῶν Συνόδων (LG,22) —ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΚΡΙΣΙΜΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ— ἂν καὶ πολλοὶ ἀνέμεναν μιὰ ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΗ  μεταξὺ τῶν δύο ἐξουσιῶν Πάπα —Συνόδων μὲ βάση τὸν 34ο ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΚΑΝΟΝΑ :
<τοὺς ἐπισκόπους εἰδέναι χρὴ τὸν ἐν αὐτοῖς πρῶτον καὶ ἡγεῖσθαι αὐτὸν ὡς κεφαλὴν  μηδὲν τι περιττὸν πράττειν ἄνευ τῆς ἐκείνου γνώμης, ἀλλὰ μηδὲ ἐκεῖνος ἄνευ τῆς πάντων γνώμης ποιείτω τι>
{=ΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΘΕΩΡΟΥΝ ΩΣ ΚΕΦΑΛΗ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ, ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ).


 Ἐπίσης  μὲ  τὸν νέο προκαθήμενο τὸν Παῦλο 6ο 
ἡ Β' ΒΑΤΙΚΑΝΗ ΑΠΕΦΥΓΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ & ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ <ΠΟΙΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ;> ἐρώτημα ὅμως ποὺ ἐξέτασαν καθολικοί (RAHNER) ἀλλὰ καὶ μὴ καθολικοὶ θεολὸγοι (πχ.ὁ προτεστάντης ΠΑΟΥΛ ΤΙΛΛΙΧ καὶ ὁ ὀρθόδοξος ΚΩΝ.ΠΑΠΑΠΕΤΡΟΥ).

 Παρόλα αύτὰ ἠ Β' ΒΑΤΙΚΑΝΗ ἀπεδείχθη ΣΤΑΘΜΟΣ στὴν Οίκουμενικὴ Κὶνηση καὶ μία ἁπτὴ συνέπεια της ἦταν &  ἡ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΑΠΑ ΠΑΥΛΟΥ 6ου  ΚΑΙ ΟΙΚ.ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ ΤΟ ΣΤΙΣ 5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1964 ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΕΛΑΙΩΝ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ποὺ ὁδήγησε στὴν  ἄρση τῶν ἀναθεμάτων (7 ΔΕΚ 1965) καθὼς καὶ στὸν διάλογο Καθολικῶν καὶ Ὀρθοδὸξων γιὰ τὴν ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΧΙΛΙΕΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ.


Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ
ΣΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ
(26/10-28/10/1967)





___________________________________________


* εἶχα δημοσιεύσει τό 2008  στὴν ἐνοριακὴ ἐφημ. "ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ" (βλ.φωτό.) τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας Καλλιθέας
ἔνα σχετικὸ ἄρθρο μὲ θέμα τὸν ὅρο "SUBSISTIT" τῆς Ἐκκλησιολογίας τῆς Β’Βατικανῆς, ὅπου ἔγραφα ὅτι τὸ ἐν λόγῳ ρῆμα στὴν ἑλληνικὴ του μετάφραση σημαίνει ΕΝΥΠΑΡΧΕΙ/ καὶ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΥΠΟΣΤΑΣΗ.
Τὸ νόημα εἶναι ὅτι ἐνῶ ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ΑΟΡΑΤΩΣ ἁπαρτίζεται ἀπὸ τοὺς ἀνθφώπους Καλῆς Θελήσεως, ἀνεξαρτήτως Πεποιθήσεων, 
στὸν ΟΡΑΤΟ κόσμο λαμβάνει ὑπόσταση, ἐκδηλώνεται, ὑποστασιάζεται (subsistit) στὴν Καθολικὴ Ἐκκλησία.
Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ δὲν ὑπάρχει ΜΟΝΟΝ στὴν Καθολικὴ Ἐκκλησία. 
Καὶ ἐδῶ ἔγκειται ,γιὰ προφανεῖς λόγους ,τὸ μέγα βῆμα τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησιολογίας ποὺ συνετελέστη στὴν Β’ ΒΑΤΙΚΑΝΗ ΣΥΝΟΔΟ χἀρις στὴν ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ τοῦ Congar.













ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ βλ.

__________________________________________________



  ΥΓ. ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ
ΣΤΗΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΝΟΡΙΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ 
(20-1-2024)

ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ προκάλεσαν,  στὴν ἡμερίδα γιὰ τὸν ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ποὺ διοργἀνωσε  ἡ Καθολική Ἐνορία Καλλιθέας,  τὴν 20ὴ Ἰαν. 2024 οἱ ἀναμνήσεις τοῦ ὁμιλητῆ π.ΜΙΧΑΛΗ ΡΟΥΣΣΟΥ τοῦ Τάγματος Ἰησουιτῶν  ὁ ὁποῖος,  85ετὴς πιά,  συνόψισε τούς ἀγῶνες τῶν ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ  γιὰ τὸν Οἰκουμενισμὸ μὲ τὴν φράση <ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΣ, ΟΧΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ>,  ἐνῶ πρίν,
 στὴν εἰσήγηση του ὁ Ἀρχιεπίσκοπος π.Κερκύρας σεβ.ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΠΙΤΕΡΗΣ μίλησε γιὰ τὰ παρασκήνια τοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου Καθολικῶν—Ὀρθοδόξων καὶ τὴν ὐπονόμευση του ἀπὸ τὴν Ρωσικὴ Ἐκκλησία ἐξ αἰτίας πολιτικῶν σκοπιμοτήτων κατὰ τοῦ Οἰκουμ..Πατριαρχείου ἀπὸ τοὺς Ρώσους Πανσλαβιστές. 
Ἡ ἡμερίδα ἄνοιξε μέ μιὰ δικη μου ἱστορικὴ ἀναδρομὴ  στὴν ἀφετηρία τοῦ Οἰκουμενισμοῦ τὸ 1805 καὶ στὴν προϊστορία τῆς Β’ Βατικανῆς Συνόδου (1962—1965).
Ἐντυπωσιακὴ  ὑπῆρξε ἡ παρουσία τοῦ κοινοῦ 
τὸ ὁποῖο στὸ τέλος καταχειροκρότησε τοὺς ὁμιλητές.













22 Ιανουαρίου 2024

Ειδήσεις από την Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα

Εβδομάδα Προσευχής για την Ενότητα των Χριστιανών: Ενορία Ευαγγελισμού Καλλιθέας

Το Σάββατο 20 Ιανουαρίου η Ενορία Ευαγγελισμού Καλλιθέας διοργάνωσε μία ημερίδα στο πλαίσιο της Εβδομάδας Προσευχής για την Ενότητα των Χριστιανών.

Στις 7 το απόγευμα μέσα στον Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού και μετά την Θεία Λειτουργία του Σαββάτου, αρκετά μέλη της Ενορίας αλλά και λαϊκοί από άλλες Ενορίες, προσήλθαν για να ακούσουν τον βασικό ομιλητή, Εργάτη του Κυρίου, Ιησουίτη Ιερομόναχο Πατέρα Μιχάλη Ρούσσο αλλά και τον Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο πρώην Κερκύρας π.Ιωάννη Σπιτέρη.

Ο εκπρόσωπος της Ενορίας Φιλόλογος κ. Διαμαντής Κούτουλας καλωσόρισε και τους ομιλητές και όλους τους παριστάμενους, τονίζοντας ότι η ημερίδα αφορά τον Οικουμενισμό δηλαδή τον προβληματισμό για την Ενότητα των Χριστιανών, και στην συνέχεια αναφέρθηκε σε εκείνους που εδώ και πολλά χρόνια προσπάθησαν για αυτή την Ενότητα.

Κατόπιν πήρε το λόγο ο Σεβασμιότατος π. Ιωάννης ο οποίος αναφέρθηκε στην εμπειρία που έζησε επί 20ετία ως μέλος της Θεολογικής Επιτροπής Διαλόγου Καθολικών και Ορθοδόξων.

Θύμισε επίσης ότι εφέτος γιορτάζουμε την προ 60ετίας συνάντηση του Αγίου Πάπα Παύλου του 6ου με τον Αείμνηστο Πατριάρχη Αθηναγόρα στα Ιεροσόλυμα, η οποία «έσπασε τον πάγο» στις σχέσεις των 2 Εκκλησιών και έτσι άρχισε ένας διάλογος μεταξύ Καθολικών και Ορθοδόξων.

Κατόπιν αναφέρθηκε στα θέματα που όλα αυτά τα χρόνια συζητούνται σε αυτή την Επιτροπή και εξέφρασε την αισιοδοξία του για τα αποτελέσματα που μπορεί να προκύψουν.

Ακολούθησε ο «χειμαρρώδης λόγος» του πατέρα Μιχάλη, που όλοι γνωρίζουμε το πάθος των ομιλιών του.

Άρχισε αναφερόμενος ιστορικά στα πολλά πρόσωπα και από τις 3 Εκκλησίες, Καθολικοί-Ορθόδοξοι-Διαμαρτυρόμενοι (Ευαγγελιστές) που προσπάθησαν τα τελευταία 50 χρόνια να βοηθήσουν τον Οικουμενισμό, αναφέροντας όσα μας ενώνουν και όχι όσα «μας χωρίζουν».

Όλα αυτά τα πρόσωπα φρόντισαν να είναι χρήσιμοι, φρόντισαν να γίνουν «θαύματα ενότητας» χωρίς να είναι κατ’ ανάγκη πρόσωπα «επώνυμα».

Συνέχισε αναφερόμενος σε συναντήσεις, ομιλίες, ημερίδες, προσευχές σε πολλές περιοχές, Ενορίες, Μονές της Αττικής και όχι μόνο.

Ολοκλήρωσε την ομιλία του τονίζοντας ότι σκοπός του Θεού είναι ο καθένας μας να είναι ψυχή ενός γνήσιου Οικουμενισμού στην συνέχεια της ζωής μας και μας διάβασε μία Προσευχή για την Ενότητα των Χριστιανών.

Τέλος ο Εφημέριος της Ενορίας π. Δημήτρης Παλαιολόγος ευχαρίστησε και τους ομιλητές και όλους όσους τίμησαν την όμορφη αυτή εκδήλωση τονίζοντας ότι θα πρέπει η Ενότητα των Χριστιανών να μην μείνει μόνο στα λόγια αλλά να μπει στην καρδιά μας και να γίνεται πράξη στην καθημερινότητά μας.

Φεύγοντας όλοι και σκεπτόμενοι όσα ακούσαμε, ευχηθήκαμε να υπάρξει το φως που θα ενώσει και δεν θα χωρίσει…

«ΙΝΑ ΠΑΝΤΕΣ ΕΝ ΩΣΙ»

Λεονάρδος Ι. Βαμβακάρης




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.