Η Α' ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΕΙΣ ΕΞΑΗΜΕΡΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΝΟΗΣΕΙΣ ΤΗΣ.
Δέν θὰ ἀναλύσω βεβαίως ἐδῶ τὸ ἀκανθῶδες θέμα τοῦ Πλατωνισμοῦ καὶ τῆς Κοσμολογίας τῶν βυζαντινῶν Πατέρων ,ἐν προκειμένῳ τοῦ Μ.Βασιλείου, μιὰ νύξη θὰ κάνω μόνο, ὥστε νὰ παράσχω κάποιες διευκρινίσεις γιὰ ἕνα ἀπόσπασμα τῆς Α’ ΟΜΙΛΙΑΣ "ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΞΑΗΜΕΡΟΝ" τοῦ Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ τὸ ὁποῖο ἔχει τελευταῖα ΠΑΡΑΝΟΗΘΕΙ καὶ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΘΕΙ ἀπὸ κάποιους ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΟΥΣ ἀγνοοῦντες καὶ τὸν Πλάτωνα καὶ τὴν Πατερικὴ σκέψη. Καταρχὰς νὰ πῶ ὅτι πρόθεση τῶν Πατέρων εἶναι νὰ δείξουν ὅτι τὸ ΣΥΜΠΑΝ ἔχει Ἀρχὴ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΙΩΝΙΟ, & νὰ βεβαιώσουν τὸ βιβλικὸ δόγμα "Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ θεὸς τὸν Οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν"= beresith barah elohim et hasamayim beet haarets (ΓΕΝ.1,1). Πρὸς τοῦτο χρησιμοποιοῦν τὸν "ΤΙΜΑΙΟ" τοῦ ΠΛΑΤΩΝΟΣ (ποὺ ἀναφέρεται σὲ Δημιουργία) ΚΑΤΑ τοῦ Ἀριστοτέλη καὶ τῶν Ἐπικουρείων κλπ τῆς ἐποχῆς ,οἱ ὁποῖοι ἀκολουθῶντας τὴν θέση τοῦ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΥ—ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΥ ,ὑποστήριζαν τὴν ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. Αὐτὸ εἶναι τὸ κύριο κοσμολογικὸ μέλημα τῶν Πατέρων : " Μὴ οὖν ἄνα