Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Οκτωβρίου 16, 2022

Πῶς ἀποκαλύφθηκε τὸ πλαστὸ ἀπόσπασμα περὶ προνομίων τοῦ Οἰκ.Πατριαρχείου ἀπὸ τὸν Μωάμεθ στὸ "Χρονικό" τοῦ Φραντζῆ.

Εικόνα
Διαβάζουμε στὸ "ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ"   τοῦ  Γ. (Σ)ΦΡΑΝΤΖΗ (μιὰ ἀπὸ τὶς πιὸ γνωστὲς ἱστορικὲς πηγὲς τῆς Ἁλώσεως)  τὰ ἀκόλουθα :  "ἔδωκε ({=ὁ Μωάμεθ  ὁ Πορθητής} καὶ προστάγματα ἐγγράφως τῷ Πατριάρχῃ μετ' ἐξουσίας βασιλικῆς  ὑπογεγραμμένης κάτωθεν ἵνα μηδεὶς αὐτὸν ἐνοχλήσῃ ἤ ἀντιτείνῃ ἀλλὰ εἶναι αὐτὸν ἀναίτητον {=χωρὶς κατηγορία} καὶ ἀφορολόγητον καὶ ἀδιάσειστον{=ἰσόβιον} ἀπὸ παντὸς ἐναντίου καὶ τέλους {=φόρου} καὶ δόσεως ἐλεύθερος ἔσηται {=νὰ εἶναι} αὐτὸς ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΤ' ΑΥΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΑΙ ΕΙΣ  ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ, ὁμοίως καὶ πάντες οἱ ὑποτεταγμένοι αὐτῷ ἄρχιερεῖς"  (ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΦΡΑΝΤΖΗΣ, στ.1210-1215). Πρόκειται γιὰ τὰ περιλάλητα προνόμια ποὺ παραχώρησε ὁ Σουλτάνος στὸν ΓΕΝΝΑΔΙΟ—ΣΧΟΛΑΡΙΟ τὸν ΗΓΕΤΗ ΤΩΝ ΑΝΘΕΝΩΤΙΚΩΝ ὅταν τὸν ἔχρισε ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ τὸ 1454.  Βεβαίως ἡ ΟΥΣΙΑ  τοῦ ἀποσπάσματος δὲν μπορεῖ νὰ ἀμφισβητηθεῖ —προνόμια ὄντως δόθηκαν—ΟΜΩΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΑΙ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΜΒΟΛΙΜΟ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΟ στὸ κείμενο τοῦ Φραντζῆ γιὰ τὸν ἑξῆς λόγο :  Ὅπως γνωρίζουμε

ΓΙΑΤΙ Η ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΘΑΝΑΤΩΣΕ ΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ.

Εικόνα
Γιὰ  τὸν Σωκράτη ὅσο ζοῦσε δὲν ἔγραψε κανεὶς  σύγχρονος του, πλὴν βεβαίως τοῦ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ ποὺ τὸν διακωμώδησε τὸ 423 πΧ στὶς ΝΕΦΕΛΕΣ , ὡς Σοφιστὴ ποὺ διδάσκοντας ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ καὶ ΦΥΣΙΚΗ σὰν τὸν ΑΝΑΞΑΓΟΡΑ νὰ  κηρύττει ὀτι οἱ ΔΩΔΕΚΑ ΘΕΟΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ— καὶ συνάμα νὰ  πληρώνεται ἁδρὰ στὴ Σχολὴ του.. Τὴν παράσταση ἐκείνη ὁ Σωκράτης τὴν πλήρωσε 24 χρόνια ἁργότερα (399πΧ) καταδικαζόμενος ὡς ἄθεος ("ΓΡΑΦΗ ΑΣΕΒΕΙΑΣ") ,πίνοντας τὸ κώνειο.. ʽΗ παράδοση λέει ὅτι καθόταν στὶς πρῶτες θέσεις τοῦ θεάτρου ὅταν παίχτηκαν οἱ ΝΕΦΕΛΕΣ καὶ σηκώθηκε ὄρθιος γιὰ νὰ τὸν δοῦν οἱ θεατὲς ποὺ δὲν μποροῦσαν ἀπὸ τὴν ἀντηλιὰ τοῦ ἀπογεύματος (οἱ κωμωδίες παρουσιάζονταν στὸ διονυσιακὸ θέατρο μεταμεσημεριανὲς ὧρες)  νὰ διακρίνουν ἀπὸ τὴν ΜΑΣΚΑ ποὺ φοροῦσε ὁ πρωταγωνιστὴς ποιὸν "ἐπώνυμο" τῆς ἀθηναϊκῆς κοινωνίας παρίστανε.. Μετὰ τὸν θάνατο τοῦ Σωκράτη , έγραψαν γι αὐτὸν  ὁ ΠΛΑΤΩΝ καὶ ὁ ΞΕΝΟΦΩΝ

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΜΕΝΤΟΡΕΣ-Κεφ.ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ

Εικόνα
Ο ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΜΕΝΟΣ ΩΣ ΣΤΑΥΡΩΤΗΣ  ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ                Α.  Ταυτότητα  Διδακτικού Σεναρίου           Β.  Βασική Ροή Σεναρίου           Γ.  Πλαίσιο Υλοποίησης           Δ.  Χρησιμοποιούμενα Εργαλεία/Μέσα           Ε.  Χρονοπρογραμματισμός            ΣΤ.  Οδηγίες Υλοποίησης Α.  ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ  ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΤΑΞΗ:  Β΄ Λυκείου – Γενικής Παιδείας ΜΑΘΗΜΑ:   Ιστορία του Μεσαιωνικού και Νεώτερου Κόσμου (565 – 1818. Κεφ. 1, Ενότητα 5 η  : Εικονομαχία. Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ : Αξιοποίηση του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης στο μάθημα της Ιστορίας με τη χρήση κατάλληλου εποπτικού υλικού και εφαρμογών ΤΠΕ.  Ενεργητικές βιωματικές δραστηριότητες στην τάξη.  Επιθυμούμε οι Μαθητές και οι Μαθήτριες: 1)    Να έρθουν σ' επαφή με την Ιστορική Αφήγηση και με πηγές της Εποχής καθώς και μεταγενέστερες. 2)    Να ερμηνεύσουν τις αιτίες της Εικονομαχίας και να τις συσχετίσουν μεταξύ τους (Πολιτική, Θρησκεία, Κοινωνία). 3)    Να αντιληφθούν το  background   των συγκρούσ