ΟΙ ΔΥΟ ΜΕΣΣΙΕΣ ΤΟΥ ΡΑΒΒΙΝΙΚΟΥ ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΥ.
Ἡ ἑβραϊκὴ παράδοση περὶ ΔΥΟ ΜΕΣΣΙΩΝ ἀνἀγεται στὴν ΠΡΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ διότι ἀναφέρεται στὰ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΤΩΝ ΕΣΣΑΙΩΝ καὶ στὸν ΠΡΟΦΗΤΗ ΖΑΧΑΡΙΑ.Τὰ πρῶτα μιλοῦν γιὰ τόν <ΜΕΣΣΙΑ ΤΟΥ ΑΑΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ> {Χειρ.Δαμασκοῦ, ΧΧ,1}ἐνῶ ὁ ΖΑΧΑΡΙΑΣ μιλᾶ γιὰ τὸ Ὅραμα τῆς ΧΡΥΣΗΣ ΛΥΧΝΙΑΣ μὲ τὰ δύο ΕΛΑΙΟΔΕΝΔΡΑ {=ἐλαῖαι} ἑκατέρωθεν, ἐξηγῶντας <οὗτοι οἱ δύο υἱοὶ τῆς πιότητος {=εὐλογίας} παρεστήκασι τῷ Κυρίῳ πάσης τῆς γῆς>{ΖΑΧ.4,14}.
Ὡστόσο, ὁ ΜΕΤΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ραββινικὸς Ἰουδαϊσμὸς ποὺ μιλᾶ γιὰ ΔΥΟ ΜΕΣΣΙΕΣ, ἕναν τρόπον τινα, Πρόδρομο, τὸν ΜΕΣΣΙΑ ΜΠΕΝ ΓΙΟΣΕΦ {=υἱὸ Ἰωσήφ/Massiah ben Joseph} καὶ τὸν δεύτερο καὶ "ΟΡΙΣΤΙΚΟ" Μεσσία ποὺ θὰ ἐγκαινιάσει τὴν ΜΕΣΣΙΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ τῆς Παγκόσμιας Εἰρήνης , τὸν ΜΕΣΣΙΑ ΜΠΕΝ ΔΑΒΙΔ {=υἱὸ Δαβίδ/Massiah ben David}, τὴν ἰδέα αὐτὴν τὴν παρἐλαβε, ὄχι τόσον ἀπὸ τὸν Προφήτη Ζαχαρία (ἢ τοὺς ΕΣΣΑΙΟΥΣ) ἀλλὰ ἀπὸ ἕνα ἱστορικὸ γεγονὸς ποὺ ἔλαβε χώρα στὴν Παλαιστίνη στὰ χρόνια τοῦ βυζαντινοῦ αύτοκράτορα ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ.
Συγκεκριμένα, ὅταν ὁ βασιλιᾶς τῶν ΠΕΡΣΩΝ , ΧΟΣΡΟΗΣ Β’, σὲ ἕναν ἀπὸ τοὺς συνεχεῖς ρωμαιο(βυζαντινο)‒περσικοὺς πολέμους ΚΑΤΕΛΑΒΕ ΤΟ 614 μΧ τὴν ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ τῇ βοηθείᾳ ἑβραϊκῶν πληθυσμῶν, παρέδωσε τὴν Ἁγία Πόλη στοὺς ἡγέτεςτῶν Ἑβραίων, Nehemiah_ben_Hushiel (ΝΕΕΜΙΑ ΜΠΕΝ ΧΟΥΣΙΕΛ) & ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΤΗΣ ΤΙΒΕΡΙΑΔΟΣ.τ& τότε ὁ ΝΕΕΜΙΑΣ ΕΧΡΙΣΘΗ ΜΕΣΣΙΑΣ ΔΙΟΤΙ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ.
Ὅταν ὅμως μερικὰ χρόνια ἀργότερα μετὰ τὴν νίκη τῶν βυζαντινῶν ὅπλων στὴν ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΝΙΝΕΥΙ τὸ 628μΧ οἱ Πέρσες συνθηκολόγησαν, ὁ ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ ΑΝΕΚΑΤΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ ΚΑΙ ΕΙΣΗΛΘΕ ΝΙΚΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ τὸ 630μΧ, φέρνων τὸν ΤΙΜΙΟ ΣΤΑΥΡΟ ποὺ εἶχαν μεταφέρει οἱ Πέρσες στὴν ΚΤΗΣΙΦΩΝΤΑ τὸ 614 (ἐξ οὗ καὶ ἡ μέχρι σήμερα ἑορτὴ τῆς ΥΨΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ στὶς 14 Σεπτεμβρίου) .
Τότε, οἱ Βυζαντινοὶ ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ μαζὶ μέ τοὺς ἡγέτες τους (ἄν καὶ ὁ Ἡράκλειτος εἶχε ὅρκιστεῖ συγχώρεση στὸν Βενιαμὶν τῆς Τιβεριάδας ἂν παραδιδόταν καὶ βαπτιζόταν χριστιανός.Ο Βενιαμίν τὸ ἔκανε αὐτὸ ἀλλὰ ὁ Ἡρἀκλειος ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΕ ΤΟΝ ΟΡΚΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΚΟΤΩΣΕ (πρὸς τοῦτο οἱ Κόπτες τηροῦν νηστεία μέχρι σήμερα πρὸς συγχώρεση τοῦ Ἡρἀκλειου—ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.Βλ. τὸν ὑμνο Σῶσον Κύριε τὸν Λαό Σου ...).
Ὅλα τοῦτα τὰ μαθαίνουμε ἀπὸ ἀνατολικὲς πηγὲς τῆς ἐποχῆς καὶ κυρίως ἀπὸ τὴν ψευδεπίγραφη "ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΖΟΡΟΒΑΒΕΛ" * πού περιγράφει ὅλα τὰ ἀνωτέρω γεγονότα ἐπὶ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ (μέ κωδικοποιημένα φυσικὰ ὀνόματα) ἀπ’ὅπου ἐγεννήθη ἡ ἰδέα τοῦ μεταχριστιανικοῦ Ἰουδαϊσμοῦ περὶ ΔΥΟ ΜΕΣΣΙΩΝ.
Ἀπὸ αύτὸ τὸ ἱστορικὸ συμβὰν λοιπὸν τοῦ 630μΧ γεννήθηκε στὸν ραββινικὸ ἰουδαϊσμὸ ἡ ἰδέα περὶ ΕΝΟΣ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΥ ΜΕΣΣΙΑ ἐκ φυλῆς Ἰωσήφ γιὰ τὸν ὁποῖον λέει ἡ ἑβραϊκὴ παράδοση ὅτι γιὰ αὐτὸν τὸν ΠΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΜΕΣΣΙΑ , τὸν ΥΙΟ ΙΩΣΗΦ (ἐννοεῖ τὴν γενιὰ τοῦ Ἰωσήφ τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ποὺ πούλησαν οἱ ἀδελφοί του στὴν Αἴγυπτο) οἱ ἡμέρες του ΔΕΝ ΘΑ ΛΗΞΟΥΝ ΕΝΔΟΞΑ. Θὰ πολεμήσει τοὺς ἐχθροὺς τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ διότι ὁ Λαὸς Ἰσραὴλ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΑΞΙΟΣ ΤΟΥ καὶ ὡς ἐκ τούτου θὰ προκύψουν πολλὲς συμφορὲς γιὰ τὸ ἑβραϊκὸ ἔθνος .
Ὁ Δεύτερος Μεσσίας ὅμως ἔχει τὰ γνωστὰ χαρακτηριστικὰ τοῦ ΕΝΔΟΞΟΥ ΥΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ τῆς Προφητείας ΔΑΝΙΗΛ.Θὰ φέρει τὴν ΕΙΡΗΝΗ, ΤΗΝ ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΚΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΟΥ ΝΑΟΥ **.
______
*SEFER ZERUBBABEL, Translated by John C. Reeves. University of North Carolina at Charlotte. 2013-04-24. Retrieved 2014-01-17.
*Σύμφωνα μέ τὸ ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ οἱ Ἰουδαῖοι πρἐπει νὰ ἔχουν ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΝΑ ΝΑΟ{=μὴ ἀνενέγκῃς τὰ ὁλοκαυτώματα σου ἐν παντὶ τόπῳ οὗ ἐὰν ἴδῃς, ἀλλ’ ἢ εἰς τὸν τόπον ὅν ἄν ἐκλέξηται Κύριος ὁ Θεός Σου—ΔΕΥΤ.12, 13‒14} καὶ ὄχι ὁπουδήποτε ,ἀλλά στὸν ΛΟΦΟ ΜΟΡΥΑ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ {=εἰς τὴν γῆν τὴν ὑψηλήν—ΓΕΝ.22,2}, ὀπου κατὰ τὴν Βίβλο ὁ Ἀβραὰμ πῆγε νὰ θυσιάσει τὸν γυιό του Ἰσαάκ {=καὶ ἐκάλεσεν Ἀβραὰμ τὸ ὄνομα τοῦ τόπου ἐκείνου Κύριος εἰδεν —ΓΕΝ. 22,14} . ΑΥΤΗ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΟΠΟΥ ΥΨΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΤΕΜΕΝΟΣ ΤΟΥ ΟΜΑΡ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟ ΤΡΟΥΛΟ .Ἐκεῖ δηλ ὅπου βρίσκονταν τὰ ΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑΪΚΟΥ ΝΑΟΥ, ὁ χαλίφης ΟΜΑΡ ἔκτισε τὸν 7ο αἰ.μΧ τὸ τέμενος του, ἐπειδὴ κατὰ τὴν ἰσλαμικὴ παράδοση ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΑΝΕΛΗΦΘΗ Ο ΜΩΑΜΕΘ ΣΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ ( Ἀνάληψη μετ'....ἐπιστροφῆς βεβαίως, διότι ὁ Προφήτης Μωάμεθ ἐπἐστρεψε ἐπὶ γῆς καὶ πέθανε ὡς ἁπλοῦς ἄνθρωπος..). Συνεπῶς ὁποιαδήποτε ἀνοικοδόμηση τοῦ ΤΡΙΤΟΥ ΝΑΟΥ ἀπό τοὺς Ἑβραίους προϋποθέτει ΓΚΡΕΜΙΣΜΑ ΤΟΥ ΤΕΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΟΜΑΡ, γεγονὸς πού θὰ σημάνει φυσικὰ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ...
_____
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
DC Mitchell, Messiah ben Joseph (Newton Mearns: Campbell, 2016).
S. Hurwitz, Die Gestalt des sterbenden Messias: Religionspsychologische Aspekte der jüdischen Apokalyptik (Studien aus dem CG JungInstitut 8, Zürich–Stuttgart, 1958).
J. Klausner, The Messianic Idea in Israel (London: Allen & Unwin, 1956; tr. from the 3rd Hebrew Edition).