Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΕΘΝΕΙΣ

Ὁ Ναὸς τοῦ Ἡρὠδη.{δηλ. ὁ λεγόμενος ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΝΑΟΣ τῆς Ἱερουσαλὴμ τῶν χρόνων τοῦ Χριστοῦ} οἰκοδομήθηκε βάσει τῶν σχεδίων τοῦ προφήτη ΙΕΖΕΚΙΗΛ & ἦταν χωρισμένος σὲ τρία ΑΙΘΡΙΑ {δηλ.μεγάλες πλατεῖες} σὲ μεγαλύτερο ὕψος τὸ καθένα ἀπὸ τὸ ἑπόμενο του: —τὸ Αἴθριο τῶν Ἐθνῶν ὅπου ἔμπαιναν ὅλοι κάνοντας τὶς ἀγοραπωλησίες τους (σὰν μιὰ Ἀρχαία Ἀγορὰ δηλαδή) —τὸ Αἴθριο τῶν Ἰουδαίων, ὅπου εἰσήρχοντο, μέσῳ τῆς ΠΥΛΗΣ τοῦ ΝΙΚΑΝΟΡΟΣ ἤ ΩΡΑΙΑΣ ΠΥΛΗΣ, μόνο Ἰουδαῖοι {αὐτὸ χωριζόταν σὲ δύο μικρότερες ὐποδιαιρέσεις , τὸ αἴθριο τῶν ἀνδρῶν καὶ τὸ αἴθριο.τῶν γυναικῶν} —καὶ τὸ Αἴθριο.τῶν Ἱερέων ποὺ εἰσήρχοντο μόνο οἱ Ἱερεῖς . Ὁ ΚΥΡΙΩΣ ΝΑΟΣ χωριζόταν στὰ ΑΓΙΑ καὶ τά ΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ—ὅπου παλιὰ φυλασσόταν ἡ ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ, χαμένη ἤδη ἀπὸ τὰ χρόνια τῆς βαβυλώνειας αἰχμαλωσίας τοῦ 6ου αἰ.πΧ. Στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων ἔμπαινε μόνο ὁ ΜΕΓΑΣ ΑΡΧΙΕΡΕΑΣ , μόνο ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ , τὴν ἡμέρα τοῦ ΕΞΙΛΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ (ΓΙΟΜ-ΚΙΠΠΟΥΡ /YOM KIPPUR). Ἔξω λοιπὸν ἀπὸ τὸ κιγκλίδωμα τοῦ Αἰθρίου τῶν Ἰουδαίων ὑπῆρχε ἐπιγραφὴ στὰ ΕΛΛΗΝΙΚΑ