Σχολικοὶ μῦθοι ποὺ ἔχουν καταρριφθεῖ πρὸ πολλοῦ : "ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ" ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ..





 Γενεὲς γενεῶν  μαθητῶν ἔχουν μεγαλώσει μὲ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ  ποὺ περιέχονται στὰ σχολικὰ ἐγχειρίδια  βυζαντινῆς ἱστορίας, ΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΥΠ ΑΥΤΩΝ  ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΡΡΙΦΕΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΣ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ καὶ μάλιστα μὲ ἐκκωφαντικὸ τρόπο.
Ἰδοὺ τρία  κραυγαλέα παραδείγματα :

1.  ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΥΘΟ ἡ μεταφορὰ τῆς πρωτεύουσας ἁπό τὴν Ρώμη στὴν Κων/πολη ἐκ μέρους τοῦ Κωνσταντίνου. ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ εἶναι ὅτι πρωτεύουσα ἦταν ΟΠΟΥ βρισκόταν ὁ Αὐτοκράτωρ.
 Ὁ Κωνσταντῖνος ἵδρυσε ἐπὶ τοῦ ἀρχαίου Βυζαντίου ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ὄπως τὰ ΜΕΔΙΟΛΑΝΑ ἢ ἡ ΝΙΚΟΜΗΔΕΙΑ . 
Μάλιστα στὴν Κων/πολη ΔΕΝ ΕΜΕΙΝΕ ΠΟΤΕ 
Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ · ἔμενε  (καὶ πέθανε ) στὴν Νικομήδεια.
( Στὴν Κων/πολη ΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΙΜΑ γιὰ πρώτη φορά, ὁ Μ.  Θεοδόσιος ἐρχόμενος ἀπὸ τὴν Ἱσπανία).

2. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ  περὶ ἀνεξιθρησκίας,  δεδομένου ὅτι ἡ Ρωμαϊκὴ Αὐτοκρατορία ΗΤΑΝ  ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΗ (βλ πχ ΙΟΥΔΑΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ) . Ὅσοι διωγμοὶ κατὰ τῶν Χριστιανῶν ἔγιναν εἶχαν ΠΟΛΙΤΙΚΗ αἰτία   καὶ ὄχι θρησκευτική καὶ ἀποτελοῦσαν  ΑΤΟΜΙΚΗ πρωτοβουλία  συγκεκριμμένων αὐτοκρατὀρων .

 Στὴν πραγματικότητα ,τὸ περιλάλητο "Διάταγμα τῶν Μεδιολάνων"  ἦταν μιὰ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ποὺ ἔστειλε ὁ ΛΙΚΙΝΙΟΣ  στὶς 13 ΙΟΥΝΙΟΥ 313 μΧ  στὸν  Δοικητὴ Βιθυνίας στὴν Νικομήδεια ὅπου τοῦ ἀνακοινώνει ὅτι συμφωνησαν μὲ τὸν ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ὅταν συναντήθηκαν στὸ ΜΙΛΑΝΟ (ἀρχ.ΜΕΔΙΟΛΑΝΑ) νὰ ἀκολουθήσουν τὴν πολιτικὴ τοῦ ΓΑΛΕΡΙΟΥ ,ὁ ὁποῖος ἀπὸ τὴν 30ή‒ΑΠΡ‒ 311μΧ,   εἶχε παύσει τὶς ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ τῶν Χριστιανῶν γιὰ ΑΝΤΙΚΑΘΕΣΤΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ.
(βλ. Lactantius, De mortibus persecutorum XLVIII) 

 Ἐξάλλου ἄν ὑπῆρχε ΔΙΑΤΑΓΜΑ (edictum)  Μεδιολάνων θὰ ἦταν ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΟ στὸ ΘΕΟΔΟΣΙΑΝΟ καὶ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΕΙΟ ΚΩΔΙΚΑ.*

Η  ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ
 ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΤΟ 380μΧ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΕΣΤΗ  ΕΠΙΣΗΜΗ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ  Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ...

3.  "ἔμβλημα"  τῆς αὐτοκρατορίας ΔΕΝ ΗΤΑΝ Ο ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ ,ἀλλά ὁ ΡΩΜΑΪΚΟΣ ΑΕΤΟΣ·
ὁ δικέφαλος ὑπῆρξε ἔμβλημα τῆς δυναστείας τῶν  ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΩΝ.







_________
ΥΓ. τὸ βιβλίο στὴν φωτο τῆς ΜΟΡΙΣΣΟΝ εἶναι ὀ,τι πιὸ σύγχρονο ὑπάρχει γιὰ τὸ Βυζάντιο.

ΥΓ2 σὲ ὅσους φαίνονται ...γιαπωνέζικα ὅσα γράφω, τοὺς προτείνω νὰ παρακολουθήσουν ,ὡς ἁκροατές, ΤΟ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ τῆς καθ. ΑΙΚ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ στὸ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Μόνο ΕΝΑ μάθημα, γιὰ νὰ μὴν ...πεθάνουν ἐντελῶς  ΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΤΟΙ...


ΣΗΜ . Αὐστριακοὶ καὶ Γερμανοὶ πανεπιστημιακοὶ ἔχουν δημιουργήσει τὸν ἱστότοπο
ὅπου παρουσιάζουν  την Κωνσταντινούπολη ὅπως ἦταν πρὶν τὴν Δ’ Σταυροφορία. 
Χρησιμὠτατο ἐκπαιδευτικὸ ὑλικὸ γιὰ μαθητὲς καὶ φοιτητές .

* ἡ νομικὴ ἐπιστήμη χωρίζει τὶς αὐτοκρατορικὲς διατάξεις (constitutiones) σὲ τέσσερεις κατηγορίες:
—τὰ edicta  νόμους γενικοῦ περιεχομένου
—τὰ  decreta δκαστικὲς ἀποφάσεις
—τὰ rescripta ἀπαντήσεις ἐπὶ τεθέντων ἐρωτημάτων
—τὰ  mandata διαταγὲς διοικητικοῦ περιεχομένου .

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.