Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΑΓΑΘΟΥ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ.

Πρόκειται γιὰ τὴν κύρια καὶ πιὸ δυσνόητη διάκριση στὴν πλατωνικὴ φιλοσοφία ,ἡ διαφορὰ μεταξὺ τῆς Ἰδέας τοῦ ΑΓΑΘΟΥ καὶ τοῦ ΘΕΟΥ, ἡ ὁποία ἔχει ταλανίσει φιλόσοφους καὶ θεολόγους ἤδη ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα. Ἐξηγῶ ἐν συντομίᾳ καὶ ἐν ἁπλότητι γιὰ κάποιους μεταπτυχιακοὺς φοιτητές, παλιοὺς μαθητές μου, ποὺ νοιώθουν πελαγωμένοι· 1. Καταρχάς μιὰ διευκρίνιση: τὸ "Καλόν" , ἡ Ἰδέα τοῦ ΑΓΑΘΟΥ, εἶναι ΙΔΕΑ {=ΣΧΕΔΙΟ/ΜΟΡΦΗ} , ἐνῶ ὁ Θεὸς εἶναι ΨΥΧΗ, ἡ "ἀρίστη ψυχή". * Μάλιστα ἡ Ἰδέα τοῦ ΑΓΑΘΟΥ δὲν πρέπει νὰ συγκαταλέγεται στὶς ΙΔΕΕΣ γιατὶ δὲν ἰσχύει γιὰ τὸ ΑΓΑΘΟ ἡ διάκριση ΟΥΣΙΑΣ(essentiae/So-sein) & ΥΠΑΡΞΗΣ(esse/Sein), ἀφοῦ τὸ ΑΓΑΘΟ εἶναι ἡ ΠΗΓΗ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ καὶ συνεπῶς "βρίσκεται πέρα ἀπὸ τὸ Εἶναι"—ἐξ οὗ καὶ ἡ γνώση τοῦ Ἀγαθοῦ,κατὰ Πλάτωνα, εἶναι τὸ προϊὸν ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΣΤΑΣΗΣ {=θέασης/ ΙΔΕΙΝ τὸ Ἀγαθόν}. Ἡ χριστιανικὴ σκἐψη ὀνόμασε ΘΕΟ ἀκριβῶς τὸ πλατωνικὸ ΑΓΑΘΟ , ὄχι τὸν Θεὸ τοῦ πλατωνισμοῦ, ἐπειδὴ στὴν Σάρκωση τοῦ Λόγου ΣΥΓΚΕΡΑΣΤΗΚΑΝ Οὐσία καὶ Ὕπαρξη. ΚΑΙ ΑΠΟ