Ἐσσαῖοι & Χριστιανοί: Δύο Κοινότητες τῶν Ἐσχάτων Ἡμερῶν .



Ξαναδιάβασα, μετὰ ἀπὸ χρόνια, τό "ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΠΟΛΕΜΟΥ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ"  ἀπὸ τὰ Χειρόγραφα τῆς Νεκρᾶς Θαλασσης τῶν Ἐσσαίων, τὸ ὁποῖο  περιγράφει, (σὰν τὴν ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ)  τὸν ΕΣΧΑΤΟ ΠΟΛΕΜΟ ἐπὶ γῆς τῶν δυνάμεων τοῦ Καλοῦ (ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ) ὑπὸ τὸν Κύριο, κατὰ τῶν δυνάμεων τοῦ Κακοῦ (ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ) ὑπὸ τὸν ΒΕΛΙΑΛ.

 Μὲ ἐντυπωσίασαν  πάλι, οἱ γνώσεις τοῦ ἀνώνυμου συγγραφέα τοῦ ἐν λόγῳ ἐγχειριδίου  περὶ τῶν  τακτικῶν καὶ τῆς  δομῆς   τοῦ ρωμαϊκοῦ στρατοῦ καθὼς καὶ οἱ προφανεῖς ὁμοιότητες αὐτοῦ τοῦ ἐσσαϊκοῦ κειμἐνου μὲ τὴν χριστιανικὴ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ  ἡ ὁποία  περιγράφει,ὡς γνωστόν,  παρόμοιο ἐσχατολογικὸ Πόλεμο.

(Θυμἰζω ὅτι καὶ τὸ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ χρησιμοποιεῖ τὴν ἴδια ὁρολογία μὲ τοὺς ΕΣΣΑΙΟΥΣ περὶ "ΥΙΩΝ ΦΩΤΟΣ" μόνο πού γιά τὸν Εὐαγγελιστὴ ὡς Υἱοὶ Φωτὸς θεωροῦνται φυσικὰ οἱ χριστιανοί, ἐνῶ στὸ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΠΟΛΕΜΟΥ Υἱοὶ Φωτὸς  ἁποκαλοῦνται τὰ μἐλη τῆς Κοινὀτητας τῶν ΕΣΣΑΙΩΝ).

Ὅμως τό πιὸ ἐντυπωσιακό εἶναι τὸ ὅτι ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ, Ἐσσαῖοι καὶ Χριστιανοί, ΕΙΧΑΝ  ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΑΝ  ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΓΕΝΕΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ  ΕΠΙ ΓΗΣ καὶ  συνεπῶς ΘΑ ΕΛΑΜΒΑΝΑΝ ΜΕΡΟΣ   στὸν ἐσχατολογικὸ πὀλεμο μεταξὺ Καλοῦ —Κακοῦ. 
Καὶ γι αύτὸ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΝ :   οἱ μὲν  Ἐσσαῖοι καταφεύγοντας  στὴν ἔρημο ΓΙΑ ΝΑ ΕΤΟΙΜΑΣΟΥΝ —κι ἑτοιμαστοῦν —γιὰ τὸν ἔσχατο πόλεμο,  οἱ δὲ χριστιανοὶ στὶς Κοινότητες τους προσευχόμενοι καὶ ἀναμένοντες τὸν ΕΓΓΥΣ  Ἐρχομὸ τῆς Ἡμέρας τοῦ Κυρίου, ἡ ὁποἰα , ὅπως πίστευαν, ΘΑ ΕΛΑΜΒΑΝΕ ΧΩΡΑ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥΣ*...

Δέν γνωρίζω ἃν παρόμοιες ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ἀντιλήψεις ( ὅτι δηλ. συνιστοῦν ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ καὶ συνεπῶς ἀποτελοῦν τὴν  τελευταἰα γενεὰ τῶν ἀνθρὠπων ) εἶχαν καὶ ἄλλες ΣΕΧΤΕΣ στὴν Παλαιστίνη τοῦ 1ου αἰ. μΧ,
ἢ ἂν  ἦταν μόνον οἱ  Χριστιανοί καὶ οἱ Ἐσσαῖοι ποὺ διακατέχονταν ἀπὸ τέτοιου εἴδους  "ἁποκαλυπτικές" ἰδέες...





________

* ἀμὴν γἀρ λέγω ὑμῖν οὐ μὴ τελέσητε τὰς πόλεις τοῦ Ἰσραὴλ {=δὲν θὰ προλάβετε νὰ κηρύξετε σὲ ὅλες τὶς πόλεις τοῦ Ἰσραὴλ} ἕως ἄν ἔλθῃ ὁ Υιὸς τοῦ Ἀνθρώπου{=καὶ θὰ ἔχει ἔρθη ὁ Υιὸς τοῦ Ἀνθρώπου)  > {ΜΑΤΘ.10,23.}
ΚΑΙ :  <εἰσί τινες τῶν ὦδε ἑστηκότων οἵτινες οὐ γεύσωνται θανάτου ἕως ἄν ἴδωσι τὸν Υἱὸν τοῦ Ἀνθρώπου ἐρχόμενον ἐν τῇ βασιλείᾳ αὐτοῦ> {ΜΑΤΘ.16,28}
[ΜΕΤ:σᾶς βεβαιώνω πὼς ὑπάρχουν μερικοὶ ἀνάμεσα σὲ αὐτοὺς ποὺ στέκονται ἐδῶ ποὺ δὲν θὰ πεθάνουν μέχρι νὰ δοῦν τὸν Υἱὸ τοῦ Ἀνθρώπου νὰ ἔρχεται στὴν Βασιλεία Του].
ΚΑΙ : <οἱ νεκροὶ ἐν Χριστῷ ἀναστήσονται πρῶτον, ἔπειτα ΗΜΕΙΣ ΟΙ ΖΩΝΤΕΣ οἱ περιλειπόμενοι ἅμα σὺν αὐτοῖς ἁρπαγησόμεθα ἐν νεφέλαις 
εἰς ἀπάντησιν τοῦ Κυρίου εἰς ἀέρα..>
(Α' ΘΕΣΣ.4,16 κ.ἑξ.)
[ΜΕΤ. πρῶτα θὰ ἀναστηθοῦν ὅσοι πέθαναν ἐν Χριστῷ , κατόπιν ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΖΟΥΜΕ καὶ θὰ ἔχουμε ἀπομείνει , θὰ ἁρπαχτοῦμε στὰ σύννεφα γιὰ νὰ συναντήσουμε τὸν Κύριο στὸν ἀέρα..]

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Δὲν ἦταν μόνον ὁ Ἀλάριχος : Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.