ΤΟ ΠΑΠΙΚΟ ΑΛΑΘΗΤΟ.— Ἡ πέτρα τοῦ σκανδάλου τῆς Α’ Βατικανῆς Συνόδου (1870)
Τὰ γράφω ἐν συνόψει γιὰ τοὺς μὴ εἰδικούς·
τό Δογματικὸ Διάταγμα "DE ECCLESIA" τῆς Α' Βατικανῆς Συνόδου τοῦ 1870 διακήρυξε ὅτι οἱ Παπικὲς Ἀποφάσεις εἰναι ἀμετάβλητες <EX ESSE NON AUTEM EX CONSENSU ECCLESIAE>
Μεταφράζω: <αύτὲς καθεαυτὲς καὶ ὄχι λόγῳ τῆς συναίνεσης τῆς Ἐκκλησίας> {κατὰ λέξη : ΟΧΙ ΕΚ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ}
Αὐτὸ τὸ "NON EX CONSENSU ECCLESIAE" {=ὄχι λόγῳ τῆς συναίνεσης τῆς Ἐκκλησίας} συντάραξε τοὺς πιστοὺς τῶν ἄλλων Ἐκκλησιῶν ποὺ τὸ μετέφρασαν ΚΑΤΑ ΛΕΞΗ , ἐνῶ ἂν διαβάσει κανεὶς ὅλο τὸ κείμενο τοῦ "DE ECCLESIA" ἀντιλαμβάνεται ὅτι πρόκειται μᾶλλον γιὰ ΝΟΜΙΚΗ κι ὄχι θεολογική διατύπωση ποὺ στρέφεται κατά τοῦ ΓΑΛΛΙΚΑΝΙΣΜΟΥ* ,καθόσον ΣΥΝΟΔΟΣ ἦταν ποὺ τὰ ἀποφάσισε αύτὰ κι ὄχι ὁ Πάπας μόνος του καὶ τὸ Ἀλάθητο (δηλ. τὸ ἀμετάβλητο) ἀναφέρεται στὴν ex cathedra διακήρυξη , ὄχι στὸν Πάπα...
Τέλος πάντων αὐτὸ τό "ΟΧΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ" ἦταν μᾶλλον μιὰ ΑΤΥΧΗΣ ἔκφραση τοῦ ἐν λόγῳ Διατάγματος τῆς Α' Βατικανῆς πού ταλανίζει ἀκόμα τοὺς χριστιανοὺς ἀνατολῆς καὶ δύσεως λόγῳ τῶν ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΩΝ πού γέννησε ἔκτοτε..
______
* τὸ 1682 ὁ βασιλιᾶς ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ ΙΔ' τῆς Γαλλίας στὴν προσπάθεια του νὰ ἀποσπάσει τὴν Γαλλικὴ Καθολικὴ Ἐκκλησία ἀπὸ τὴν ἐξουσία τῆς Ρώμης καὶ νὰ τῆς ἀποδώσει ἀκραιφνῶς "ΕΘΝΙΚΑ" γαλλικὰ καὶ ὄχι οἰκουμενικὰ χαρακτηριστικὰ , συγκἀλεσε τὴν ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΚΛΗΡΟΥ (19/3/1682) ὅπου μέ 4 ἄρθρα ὅρισε τὶς ἀρχὲς τοῦ ΓΑΛΛΙΚΑΝΙΣΜΟΥ , ἐκ τῶν ὁποίων τὸ 4ο ἄρθρο πού ἀναφέρει ὅτι <ἡ κρίση τοῦ Πάπα δὲν εἶναι ὁριστικὴ παρὰ μὸνον ἐφόσον ἔχει τὴν συναίνεση τῆς Ἐκκλησἰας> προκάλεσε τὸ ἀνωτέρω διάταγμα "DE ECCLESIA" τῆς Α' Βατικανῆς Συνόδου.