Οἱ δυναστικοὶ καὶ οἰκογενειακοὶ φόνοι τοῦ Μ. Κωνσταντίνου.

Ὁ Κωνσταντῖνος ἀπὸ τὸν πρῶτο του γάμο μὲ τὴν ΜΙΝΕΡΒΙΝΗ εἶχε ἀποκτήσει ἕναν ἐξαίρετο γυιὸ τὸν ΚΡΙΣΠΟ.
 Ἀργὀτερα ὁ μεσῆλιξ Κωνσταντῖνος ,μᾶλλον γιὰ λόγους πολιτικῆς σκοπιμότητας νυμφεύθηκε τὴν νεαρὴ κόρη τοῦ Μαξιμιανοῦ ΦΑΥΣΤΑ .
 Φαίνεται ὅτι γύρω στὸ 326 μΧ ἡ Φαῦστα θέλοντας νὰ παρακάμψει ἀπὸ τὰ δικαιώματα τοῦ θρόνου τὸν Κρίσπο ,ὑπὲρ τῶν δικῶν της τέκνων (στὰ ὁποῖα ἀνῆκε καὶ ὁ μετέπειτα αὐτοκράτωρ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΟΣ Β’)  τὸν  συκοφάντησε στὸν πατέρα του καί σύζυγό της Κωνσταντῖνο  ὅτι τῆς ἔκανε ἀνήθικες προτάσεις καὶ  τότε  ὁ αύτοκράτωρ  Κωνσταντῖνος ΕΚΤΕΛΕΣΕ ΤΟΝ ΓΥΙΟ ΤΟΥ ΚΡΙΣΠΟ  μέ συνοπτικὲς διαδικασίες (πιθανῶς μὲ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ) στὴν ΠΟΛΑ τῆς σημερινῆς Κροατίας τὸ 326μΧ.

Γράφει ἐν προκειμένῳ  ὁ ΖΩΣΙΜΟΣ ἡ πιὸ κοντινὴ πηγὴ στὰ γεγονότα :
"Κρίσπον γὰρ παῖδα ...εἰς ὑποψίαν ἐλθόντα τοῦ Φαύστῃ τῇ μητριᾷ συνεῖναι...ἀνεῖλεν"
(ΖΩΣΙΜΟΣ, ΝΕΑ ΙΣΤΟΡΙΑ, Β', 2,29,2)
[Μετάφραση:  ἐπειδὴ ὐποψιάστηκε ὅτι ὁ γυιὸς του Κρίσπος εἶχε ἐρωτικὲς σχέσεις μὲ τὴν μητρυιά του Φαῦστα τὸν ἐκτέλεσε].


 Μαθαὶνοντας τὸ στυγερὸ ἔγκλημα  ἡ ΑΓ. ΕΛΕΝΗ ποὺ λάτρευε τὸν ἐγγονὀ της  καὶ καταλαβαίνοντας τὶ εἶχε συμβεῖ (ὁ Κρίσπος καὶ ἡ Φαῦστα ἦταν περίπου συνομίληκοι· τὸ 326 ὁ Κρίσπος πρέπει νὰ ἦταν 28 χρόνων, ἡ Φαῦστα 37 καὶ ὁ Κωνσταντῖνος 54) γνωρίζοντας τὸ ποιὸν καὶ τοῦ Κρίσπου καί τῆς Φαύστας , ἔνοιωσε θλίψη γιὰ τὸν χαμὸ τοῦ ἀγαπημένου ἐγγονοῦ της καὶ ἔπεισε τὸν γυιό της Κωνσταντῖνο  γιά τὴν ΑΘΩΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΡΙΣΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΦΑΥΣΤΑΣ. 
Καὶ πρἀγματι λίγους μῆνες ἀργότερα  ὁ Κωνσταντῖνος διέταξε νὰ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ Η ΦΑΥΣΤΑ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΟ ΤΗΣ...
Γράφει  πάλιν ὁ Ζώσιμος: 
"βαλανεῖον γὰρ ὑπὲρ τὸ μέτρον ἐκπυρωθεῖναι κελεύσας καὶ τούτῳ τὴν Φαῦσταν ἐναποθέμενος ἐξήγαγεν νεκρὰν γενομένην"(ΖΩΣΙΜΟΣ , ὅ.π.)
[Μετάφραση: διέταξε νὰ ὑπερθερμάνουν τὸ λουτρὸ καί ἔκλεισε μέσα τὴν Φαῦστα, τὴν ὁποία ἀργὀτερα ἔβγαλε νεκρή].





ΑΥΤΑ ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΝ ΟΙ ΣΩΖΟΜΕΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ (Ζώσιμος, Ζωναρᾶς κλπ).

 Ὡστόσο, τελευταῖα ἔχει καταβληθεῖ προσπάθεια ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΘΕΙ Η ΕΝΟΧΗ ΤΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ γιὰ τοὺς παραπάνω φόνους  
(βλ. Woods, David, 1998, «Περὶ θανάτου τῆς αὐτοκράτειρας Φαύστας», ἐν "Ἑλλάδα & Ρώμη" ,45 , 1,σελ. 70–86 )
Ἡ  κριτικὴ  τῶν ἀναθεωρητῶν αὐτῶν ἑστιάζεται  στὸ γεγονὸς  ὅτι οἱ πηγὲς ποὺ περιγράφουν τὰ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ αὐτά  εἶναι ἀρκετὰ ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΕΣ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ.
(Πράγματι ἡ ἀρχαιότερη ΣΩΖΟΜΕΝΗ πηγή, ὁ  ΖΩΣΙΜΟΣ πέθανε τὸ 520μΧ. Ὅμως τὰ ἴδια  μὲ τὸν Ζώσιμο παραδίδει καὶ στὴν ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ του ὁ ΦΙΛΟΣΤΟΡΓΙΟΣ ποὺ ἀπεβίωσε τὸ 439μΧ—ὅπως γνωρίζουμε ἀπὸ τὴν ΕΠΙΤΟΜΗ τοῦ ΦΩΤΙΟΥ.)

Συγκεκριμένα ὁ Woods ὑποστηρίζει ὅτι 
<ὁ ΚΡΙΣΠΟΣ αύτοκτόνησε μὲ δηλητήριο ἐξορισθεὶς  ἀπὸ τὸν πατἐρα του στὴν Πόλα, ὅταν μαθεύτηκε ἡ...ἐγκυμοσύνη τῆς Φαύστας,  ἐνῶ  ἡ τελευταία πέθανε στὸ λουτρὸ μετὰ ἀπὸ μιά ἀποτυχημένη προσπάθεια ἔκτρωσης τοῦ παιδιοῦ τοῦ Κρίσπου, τῇ προτροπῇ τῆς Ἁγ. Ἑλένης...>

ΕΥΜΦΑΝΤΑΣΤΑ βεβαίως ΣΕΝΑΡΙΑ ὅλα τοῦτα ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΣΕ ΠΗΓΕΣ, ἁπλῶς προσπαθοῦν νὰ ΑΠΕΝΟΧΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ἀπὸ τοὺς στυγεροὺς φόνους τῶν κοντινῶν συγγενῶν του.

Ὅμως, ἀφήνουν τὰ σενάρια αὐτὰ ἀναπάντητα κάποια ἐρωτήματα ·
ΓΙΑΤΙ Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΙΕΤΑΞΕ ΤΟ 326μΧ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ (Damnatio Memoriae) δηλ. ΤΗΝ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ;
Καὶ γιατί τὸ 326μΧ , ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΟΝΙΚΑ ΑΥΤΑ, ἡ Ἁγ. Ἑλένη νοιώθει τὴν ἀνάγκη νὰ πραγματοποιήσει τὸ προσκυνηματικό της ταξίδι στὰ Ἱεροσόλυμα ;


Φαίνεται λοιπὸν πὼς οἱ εὐφάνταστες ἱστορίες τῶν ἁναθεωρητῶν προσπαθῶντας νὰ ἀνασκευάσουν τὶς πηγὲς ΑΚΡΟΒΑΤΟΥΝ 
γι αὐτὸ κι ἔχουν πείσει ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ  (ἐπὶ τὸ πλεῖστον θρησκόληπτους)  αὐτὲς οἱ ἐξωφρενικὲς ὑποθέσεις τους...

 Ἐξάλλου, δὲν ἦταν μόνον αὐτοὶ οἱ φόνοι ποὺ διἐπραξε ὁ Κωνσταντῖνος.  Ὑπῆρξαν καὶ οἱ λεγόμενοι δυναστικοὶ :
τὸ 325 μΧ ἐκτἐλεσε τὸν ἠττηθέντα γαμπρό του ΛΙΚΙΝΙΟ  παρὰ τῆς παρακλήσεις τῆς ἀδελφῆς  του  & συζύγου τοῦ Λικίνιου, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑΣ,  ἐνῶ  μιὰ δεκαετία περίπου πρίν, εἶχε ἐκτελέσει  τὸν πατἐρα τῆς Φαύστας καὶ πενθερό του ΜΑΞΙΜΙΑΝΟ.
Καὶ τὸν ΛΙΚΙΝΙΟ τὸν σκότωσε —παρ’ ὅλους τοὺς ὅρκους του στὴν Κωνσταντία  περὶ τοῦ ἀντιθέτου..—μετὰ τὴν ὑποτιθέμενη μεταστροφὴ του στὸν χριστιανισμὸ τὸ 312μΧ χάρη τὸ ΟΡΑΜΑ  τοῦ ΕΝ ΤΟΥΤῼ ΝΙΚΑ στὴν Μουλβία γέφυρα...








ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΚΕΦΑΛΑΙΑΣ
ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟ 315μΧ
ΣΕ ΝΟΜΙΣΜΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.