"Διάταγμα Μεδιολάνων" ΔΕΝ ὐπῆρξε ποτέ..




ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ  ΠΟΤΕ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ  περί—δῆθεν—ἀνεξιθρησκίας,  δεδομένου ὅτι ἡ Ρωμαϊκὴ Αὐτοκρατορία ΗΤΑΝ  ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΗ  (βλ πχ τὴν ἀντιμετώπιση τῆς ΙΟΥΔΑΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ) .
Ὅσοι διωγμοὶ ἔγιναν κατὰ τῶν Χριστιανῶν  εἶχαν ΠΟΛΙΤΙΚΑ ἐλατὴρια , ἦταν δηλ. ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ, ἐπειδὴ οἱ χριστιανοί ΑΡΝΟΥΝΤΟ ΝΑ ΘΥΣΙΑΣΟΥΝ ΣΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ  (ὄχι ΟΛΟΙ οἱ χριστιανοί, ὑπῆρχαν καὶ ἀρκετοὶ γνωστικίζοντες χριστιανοὶ ποὺ ἐδέχοντο νὰ θυμιατίσουν τὴν εἰκόνα τοῦ Αύτοκράτορα...) .
 Καὶ βεβαίως ὅλη αὐτὴ ἡ νομοθεσία ἀποτελοῦσε ΑΤΟΜΙΚΗ πρωτοβουλία  συγκεκριμμένων αὐτοκρατὀρων σὲ εἰδικὲς στιγμὲς ποὺ κινδύνευε τὸ Κράτος ἀπὸ ἐξωτερικὲς ἀπειλές.



 Στὴν πραγματικότητα ,τὸ περιλάλητο "Διάταγμα τῶν Μεδιολάνων"  ἦταν μιὰ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ποὺ ἔστειλε ὁ ΛΙΚΙΝΙΟΣ  στὶς 13  ΙΟΥΝΙΟΥ 313 μΧ  πρὸς στὸν  Δοικητὴ Βιθυνίας στὴν Νικομήδεια ὅπου τοῦ ἀνακοινώνει ὅτι συμφωνησαν μὲ τὸν ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ὅταν συναντήθηκαν στὸ ΜΙΛΑΝΟ (ἀρχ.ΜΕΔΙΟΛΑΝΑ) νὰ ἀκολουθήσουν τὴν πολιτικὴ τοῦ ΓΑΛΕΡΙΟΥ ὁ ὁποῖος ἀπὸ τὴν 30ή‒ΑΠΡ‒ 311μΧ εἶχε παύσει τὶς ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ κατὰ τῶν Χριστιανῶν γιὰ ΑΝΤΙΚΑΘΕΣΤΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ μὲ εἰδικὸ διάταγμα τὸ ὁποῖο διασώζει ὁ ΛΑΚΤΑΝΤΙΟΣ ( De mortibus persecutorum XLVIII)  καὶ ὁ ΕΥΣΕΒΙΟΣ (Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία, Η, 17).

Πράγματι ὁ ΓΑΛΕΡΙΟΣ εἶχε ἀλλάξει στάση κατὰ τῶν χριστιανῶν ἀπὸ τὴν ἐποχὴ ποὺ ἀσθένησε  (μᾶλλον ἀπὸ ΓΑΓΓΡΑΙΝΑ ΦΟΥΡΝΙΕ στὸ ὄσχεο) θεωρῶντας ὅτι ἐπρόκειτο  γιὰ τιμωρία ἐκ μέρους τοῦ  θεοῦ τῶν χριστιανῶν. Ὡστόσο, παρ'ὅλη τήν "μετάνοια" του ὁ Γαλέριος ἀπεβὶωσε μὲ φρικτὸ τρόπο, λίγες μέρες μετά ( 5 ΜΑΪΟΥ 311μΧ


 Τέλος,  ἄν ὑπῆρχε πράγματι ΔΙΑΤΑΓΜΑ (edictum)  Μεδιολάνων θὰ ἦταν ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΟ στὸὺς ΚΩΔΙΚΕΣ ΡΩΜΑΪΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ πχ.  ΘΕΟΔΟΣΙΑΝΟ καὶ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΕΙΟ. *. Τέτοιο  edictum ὅμως ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ...





_________

ΥΓ.παρ'ὅλο ποὺ τὰ ἀνωτέρω εἶναι γνωστὰ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΙΩΝΕΣ, ὡστόσο ἀκόμα ἡ ΕΠΙΣΗΜΗ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ στὴν Ἐκπαίδευση καὶ στὸ διαδίκτυο μιλᾶ ἀκὸμη γιὰ τὸ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ "διάταγμα τῶν Μεδιολάνων περὶ Ἀνεξιθρησκίας"....

ΥΓ2.  ἡ   ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΤΙΣ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 380μΧ ΕΚΔΟΘΕΝΤΟΣ ΕΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚῌ , ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΕΣΤΗ  ΕΠΙΣΗΜΗ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ  Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ:
<Cunctos populos...volumus religione versari quam divinum Petrum Apostolum tradidisse Romanis religio...> {COD. THEOD.XVI,1,2}
[ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ : ὅλος ὁ λαός...ἐπιθυμοῦμε νὰ ἀκολουθεῖ τὴν θρησκεία τὴν ὁποία παρέδωσε στοὺς Ρωμαίους ὁ θεῖος Ἀπόστολος Πέτρος ..]

_____
* ἡ ρωμαϊκὴ νομικὴ ἐπιστήμη χωρίζει τὶς αὐτοκρατορικὲς διατάξεις (constitutiones) σὲ τέσσερεις κατηγορίες:
—τὰ edicta  νόμους γενικοῦ περιεχομένου
—τὰ  decreta δκαστικὲς ἀποφάσεις
—τὰ rescripta ἀπαντήσεις ἐπὶ τεθέντων ἐρωτημάτων
—τὰ  mandata μὲ διοικητικὲς διατάξεις







ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΚΕΦΑΛΑΙΑΣ
ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟ 315μΧ
ΣΕ ΝΟΜΙΣΜΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.