ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ : ὁ ἀληθινός "Κώδικας Ντὰ Βίντσι"



 Μεγαλοφυία βεβαίως ὁ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ (πχ. ζωγραφίζοντας ΑΝΙΣΟΫΨΗ τὰ δύο μέρη τοῦ προσώπου στὴν ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ πέτυχε αὐτὸ ποὺ ἀποκαλοῦμε σήμερα αἰνιγματικὸ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΗΣ ΤΖΟΚΟΝΤΑΣ). 
Ὅμως στὶς δὺο ἐκδοχὲς τοῦ πίνακα τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ κρύβεται ὁ ΑΛΗΘΙΝΟΣ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ".

 Ἐξηγῶ·
στὴν παλαιότερη ἐκδοχὴ τοῦ πίνακα ,τοῦ 1486, ποὺ σήμερα κοσμεῖ τὸ Μουσεῖο τοῦ ΛΟΥΒΡΟΥ*, ἀπεικονίζεται  προκλητικὰ καὶ ΑΙΡΕΤΙΚΑ θὰ λέγαμε, Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ  ΜΕ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΟ ΤΟΥ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΒΑΠΤΙΣΤΗ ΚΙ ΟΧΙ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ μὲ ἕναν περίεργο  & ἀνεξήγητο τρόπο, ἀλλὰ πάντως σαφῆ. 

Στήν "διορθωμένη " ἐκδοχὴ  τοῦ 1508 (ποὺ σήμερα βρίσκεται στὴν  Ἐθνικὴ Πινακοθήκη τῆς πλατείας Τράφαλκαρ τοῦ ΛΟΝΔΙΝΟΥ**) ὁ ΑΓΓΕΛΟΣ δὲν δείχνει πιὰ  εὐθέως τὸν μικρὸ Βαπτιστή, ὅμως ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΜΕ ΝΟΗΜΑ ΣΕ ΑΥΤΟΝ  ΚΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΙΗΣΟΥ.

 Εἶναι προφανὲς ὅτι καὶ στοὺς δύο αύτοὺς πίνακές του ὁ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ  ἤθελε νὰ δείξει ΚΑΤΙ σχετικὰ μὲ τὴν  ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ   τοῦ  ΒΑΠΤΙΣΤΗ ποὺ ἐμεῖς σήμερα ἀγνοοῦμε. 

Πιθανῶς *** ὁ μεγάλος ζωγράφος νὰ ἀναφέρεται στὴν μελλοντικὴ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ποὺ προπαγάνδιζε αἰῶνες πρὶν στὴν ἐσχατολογία του ὁ ΙΩΑΚΕΙΜ ΝΤΕΛ ΦΙΟΡΕ ,  σύμφωνα με τὴν ὁποία, αὐτὴν τὴν ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ θὰ ἐγκαινίαζε  ἕνας ΝΕΟΣ ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ. 

 Φαίνεται λοιπὸν  ὅτι σὲ μιὰν τέτοια ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ποὺ προπαγάνδιζε παρόμοιες ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ  ἀνῆκε καὶ ὁ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ καὶ αύτὸ τὸ μήνυμα θἐλησε νὰ στείλει σὲ ΜΥΗΜΕΝΟΥΣ θεατὲς μὲ  αὐτὲς τὶς δύο ἐκδοχὲς τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ .
Καὶ πρἐπει νὰ θεωροῦσε ὁ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ σημαντικὸ τὸ μήνυμα του διότι ΕΠΕΜΕΙΝΕ  ΣΕ ΑΥΤΟ καὶ στὴν δεύτερη ἐκδοχὴ τοῦ πίνακα—παρ' ὅλες τὶς ἐνστάσεις τῶν μοναχῶν...
 




_____
*τὸν πίνακα παρήγγειλαν τὰ μέλη τῆς Ἀδελφότητας τῆς ΑΜΩΜΟΥ ΣΥΛΛΗΨΕΩΣ γιὰ τὸ παρεκκλήσιο τοῦ ΣΑΝ ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΟ ΓΚΡΑΝΤΕ τοῦ Μιλάνου. Ὁ πίνακας παραδόθηκε περὶ τὰ 1486 ἀλλὰ προκάλεσε ἀντιδράσεις γιὰ τὸ θεολογικό "λάθος" του (Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΤΙΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟΝ ΒΑΠΤΙΣΤΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ...) . Ἀργότερα ὁ πίνακας στάλθηκε ἀπὸ τὸν ΛΟΥΔΟΒΙΚΟ ΣΦΟΡΤΣΑ στὸν ΜΑΞΙΜΙΛΙΑΝΟ ΤΩΝ ΑΨΒΟΥΡΓΩΝ γιὰ τοὺς γάμους του τὸ 1494 μὲ τὴν ΜΠΙΑΝΚΑ ΜΑΡΙΑ ΣΦΟΡΤΣΑ. Ὁ πίνακας πέρασε στὸν γαλλικὸ θρόνο ὅταν ἡ ΕΛΕΟΝΩΡΑ ἀνηψιὰ τοῦ Μαξιμιλιανοῦ παντρεύτηκε τὸν ΦΡΑΓΚΙΣΚΟ Α'.


**ἡ διορθωμένη ἐκδοχὴ τοῦ πίνακα τοῦ 1508 (ποὺ τὴν συμπλήρωσε μὲ τὴν καθοδήγηση τοῦ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ ὁ μαθητής του AMBROGIO DI PREDIS)  ἒμεινε στὴν ΑΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙ ΤΟΥ ΣΑΝ ΦΡΑΤΖΕΣΚΟ μέχρι τὸ 1785, ὅταν   ΑΓΟΡΑΣΕ τὸν πίνακα αύτὸν ὁ  ζωγράφος GAVIN HAMILTON γιὰ νὰ καταλήξει τὸ 1880 στὴν ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ τοῦ ΛΟΝΔΙΝΟΥ.


*** τὴν ἐξήγηση αὐτὴ  γιὰ τὸ κρυμμένο νὸημα τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ τοῦ Da Vinci, πρωτοπαρουσίασα τὸ 2007 στὸ βιβλίο μου "ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ" {ἐκδ.ΕΣΟΠΤΡΟΝ}




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.