"Παναγία των Βράχων": Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ

 



Γεμᾶτος μυστήρια ὁ Ντὰ Βίντσι μὲ πιὸ ..ἐμφανὲς τὸ αἴνιγμα  τοῦ πίνακα  τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ στὶς δύο ἐκδοχές του. Τὸ πρῶτο πίνακα (ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΟΥΒΡΟΥ) τὸν ὁλοκλήρωσε τὸ 1486 γιὰ τὸ παρεκκλήσιο  Σὰν Φραντζέσκο Γκράντε τοῦ Μιλὰνου κατὰ παραγγελίαν τῆς Ἀδελφότητας τῆς Ἀμώμου Συλλήψεως. Στὸν πίνακα εἰκονίζεται ἡ Θεοτόκος μὲ τὰ ξαδέρφια Ἰησοῦ καὶ Ἰωάννη Βαπτιστὴ σὲ μικρὴ ἡλικία, ἐνῶ δίπλα τους βρίσκεται κατὰ τὸν μῦθο προσέχοντας τους ὁ Ἀρχάγγελος Οὐριήλ. 
Τὸ πρόβλημα στὸν πίνακα αύτὸν εἶναι τὸ ὅτι
 Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΒΑΠΤΙΣΤΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ. 
Τὸ πρόσεξαν αὐτὸ οἱ τῆς Ἀδελφότητας καὶ ζήτησαν ...θεολογικὴ διόρθωση ἀπὸ τὸν Ντὰ Βίντσι ,ὁ ὁποῖος λίγα χρόνια ἀργότερα ,τὸ 1508 ὁλοκλήρωσε τὴν δεύτερη ἐκδοχὴ τοῦ πίνακα (ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΡΑΦΑΛΓΚΑΡ—ΛΟΝΔΙΝΟ) ὅπου ἐκεῖ μὲν ὁ ἄγγελος  δὲν δείχνει κανέναν  ΟΜΩΣ ΚΟΙΤΑ  ΜΕ ΝΟΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΒΑΠΤΙΣΤΗ ! 







ΚΑΙ ΓΕΝΝΑΤΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ :
ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΒΑΠΤΙΣΤΗ Ο ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ; 

 Ἡ ἀπάντηση ἴσως βρίσκεται στὶς ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ τοῦ ΙΩΑΚΕΙΜ ΝΤΕΛ ΦΙΟΡΕ {+1202μΧ} ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΑΣΠΑΣΤΕΙ ΟΙ "ΚΑΘΑΡΟΙ" ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ.
Σύμφωνα μὲ τὸν Ἰωακείμ ντὲλ Φιόρε λοιπόν, ἡ Ἱστορία χωρίζεται σὲ  ΤΡΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ :
- ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ { Προχριστιανικὴ Ἐποχή }
- ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΥΙΟΥ { Τωρινή ,μεταχριστιανικὴ ἐποχή}
- ΕΠΟΧΗ ΑΓ.ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ { μελλοντικὴ ἐποχή}.
Ἡ 3η αὐτὴ Ἱστορικὴ  Περίοδος , τοῦ Ἁγ.Πνεύματος,κατὰ τὸν Ἰωακείμ ντελ Φιόρε ,θὰ ἐγκαινιαστεῖ ἀπὸ τὴν Ἔλευση ἑνός ΝΕΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΒΑΠΤΙΣΤΗ καθὼς καὶ ἀπὸ κάποιον ΝΕΟΝ ΗΡΩΔΗ που ὡς ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ θὰ καταστρέψει τὴν διεφθαρμένη Κοσμικὴ Ἐκκλησία προκειμένου νὰ λάβει χώρα ἡ Τρίτη Ἐποχή τοῦ Ἁγ. Πνεύματος...
Αὐτὴ τὴν ἐσχατολογικὴ πεποίθηση φαίνεται ὅτι πρέσβευε καὶ ὁ Ντὰ Βίντσι καὶ προσπάθησε ΠΑΝΤΟΙΟΤΡΟΠΩΣ νὰ τὴν δείξει στὶς δύο ἐκδοχὲς τοῦ ἀριστουργήματος του, τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ .



______
ΥΓ.
Ἴσως ὅλα αὐτὰ φαίνονται Ἐσχατολογικὰ Σενάρια σήμερα ἀνάλογα μὲ τὶς φαντασιοκοπίες τῶν ΕΣΣΑΙΩΝ & τῶν Χειρογράφων τῆς Νεκρᾶς Θαλάσσης{ ="ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΦΩΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ "}ὅμως ἡ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ τοῦ ΝΤΕΛ ΦΙΟΡΕ ἐπηρέασε ὅλη τὴν μετέπειτα  Ἀναγέννηση φτάνοντας μέχρι τὸν 17ο αἰ. τῶν ΡΟΔΟΣΤΑΥΡΩΝ & τοῦ ΝΕΥΤΩΝΑ.
 Μὴν ξεχνᾶμε ὅτι ὁ μέγας Νεύτων διέθεσε μεγάλο μέρος τῆς ζωῆς του , ὄχι γιὰ τὰ  PRINCIPIA MATHEMATICA, ἀλλὰ γιὰ νὰ προσδιορίσει ἐπακριβῶς τὸν ΧΡΟΝΟ ποὺ θὰ ἐρχόταν τὸ Τέλος, 
καὶ τὰ χειρόγραφα αὐτὰ τοῦ Νεύτωνα
εἶναι ποὺ ἀγόρασε τὸν 20αἰ σὲ δημοπρασία
 ὁ γνωστὸς Οἰκονομολόγος ΚΕΗΝΣ...Εἰρήσθω ἐν παρόδῳ ὅτι ὁ ΝΕΥΤΩΝ ἑρμηνεύων τὸ "ΕΙΣ ΚΑΙΡΟΝ ΚΑΙΡΩΝ ΚΑΙ ΗΜΙΣΥ ΚΑΙΡΟΥ" τοῦ Δανιήλ { 12,7} προσδιόρισε ὡς χρονολογία τοῦ Τέλους τό..2060  !.Τελευταῖα προτὰθηκε ἡ ἄποψη ὃτι ὁ γνωστὸς πίνακας ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ τοῦ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ κωδικοποιεῖ τὸ CONSOLAMENTUM {=παρηγορία},τὸ μοναδικὸ Ἱερπ Μυστήριο τῶν ΚΑΘΑΡΩΝ.
(βλ. Χ.ΣΙΕΡΡΑ, Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ, μετ.Τ.Σπερελάκη, Πατάκης,2006)












Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.