Πρὶν ἰδεῖν οὐδεὶς μάντις..



 Ἡ ἀρχαιὀτερη (450πΧ)  σωζόμενη τραγωδἰα τοῦ Σοφοκλῆ εἶναι ὁ <ΑΙΑΣ> μέ θέμα τὴν τιμωρία τῆς ΥΒΡΕΩΣ {λέει ἡ Ἀθηνᾶ : "ποτὲ νὰ μὴν θεωρήσεις τὸν ἑαυτό σου ἀνώτερο ἀπὸ τοὺς ἂλλους"}
Ὁ Αἴας ἁλαζονεύτηκε ὅτι μπορεῖ νὰ τὰ καταφέρει χωρὶς τὴν βοήθεια τῶν θεῶν καὶ ἡ Ἀθηνᾶ τὸν τρἐλανε {="βλἐπει μόνο μέσα του, τὴν τρἐλα του ἀκούει μόνο καὶ Μένα"—λέει ἡ Ἀθηνᾶ}  ὅταν βρῆκε τὴν άφορμή, ἡ ὁποία ἦταν ἡ ἑξῆς·
 ὁ Αἴας ἀδικήθηκε ἀπὸ τοὺς Ἀχαιοὺς διότι ἄν καὶ ἦταν ὁ γενναιότερος πάντων δέν ἔλαβε αὐτὸς τὰ ὅπλα τοῦ Ἀχιλλέα, ἀλλὰ ὁ Ὀδυσσέας. Τότε ἄρχισε νὰ κτυπᾶ τά...κοπάδια τῶν Ἀχαιῶν νομἰζοντας ὅτι πρὀκειται γιὰ τοὺς ἴδιους (τὸ παραπλάνησε ἡ Ἀθηνᾶ). 
Ὅταν συνῆλθε  καὶ κατάλαβε τὶ ἔκανε , ἀπὸ τὴν ντροπή του αὐτοκτόνησε στὴν ἀκρογιαλιὰ τῆς Τροίας.
Πατέρας τοῦ Αἴαντα ἦταν ὁ Τελαμῶν ὁ Σαλαμίνιος καὶ παιδιὰ τοῦ Αἴαντα, ὁ Εὐρυσάκης καὶ ὁ Φιλαῖος , οἱ ὁποῖοι κι οἱ δὺο κατοίκησαν στὴν Ἀθήνα 
—ἐξ οὗ καὶ τὰ μετἐπειτα μεγάλα ἀθηναϊκὰ γένη τῶν ΦΙΛΑΪΔΩΝ καὶ ΕΥΡΥΣΑΚΙΔΩΝ ἀπ'ὅπου  κατάγονται οἱ Πεισίστρατος, Μιλτιάδης, Θουκυδίδης (Φιλαΐδες), Ἀλκιβιάδης, Κλεινίας (Εὐρυσακίδες). 
Ἡ τραγωδία κλείνει μέ τὸν Χορὸ βεβαίως (ἐκπρόσωπο τῆς ΠΟΛΗΣ, τῆς κοινῆς γνώμης δηλ.)
ὁ ὁποῖος, μὲ ἀφορμὴ τὸ τραγικὸ τέλος τοῦ Αἴαντα, συνοψίζει τὸ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΟ τῆς ζωῆς  μέ τὸν περίφημο  στίχο <ΠΡΙΝ ΙΔΕΙΝ ΟΥΔΕΙΣ ΜΑΝΤΙΣ> {1420}

 Ἐπίκαιρος ὁ στίχος αὐτὸς στὴν ἐποχή μας 
πού ἀκμάζουν ἀπατεῶνες "προφῆτες" διαδίδοντας "προφητεῖες" ποὺ ποτὲ δὲν ἐπαληθεύονται...




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.