ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΠΗΓΕΣ.
Καταρχὰς νὰ ἐνημερώσω ὅτι ὅλες οἱ ἀρχαῖες πηγὲς τοποθετοῦν τὸν Τάφο τοῦ Ἀλεξάνδρου στὴν ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ τῆς Αἰγὐπτου, στὴν συνοικία ΣΩΜΑ ἢ ΣΗΜΑ, στὴν συμβολὴ τῶν δύο μεγάλων κεντρικῶν λεωφόρων τῆς πόλης τῆς ΚΑΝΩΠΙΚΗΣ (σημ.el- Horeya, στὴν κατεύθυνση ἀνατολῆς—δύσης) καὶ ΣΩΜΑΤΟΣ (στὴν κατεύθυνση βορρᾶ—νότου).
Δέν θὰ ἀπαριθμήσω ἐδῶ ὅλες τὶς πηγὲς παρὰ μόνο ὡς σύνοψη τους, τὸν ΣΤΡΑΒΩΝΑ (1ος αἰ.πΧ—1ος αἰ.μΧ) ποὺ γράφει ὅτι <μέρος τῶν βασιλείων ἐστὶ καὶ τὸ καλούμενον Σῆμα ,ὅ περίβολος ἦν ἑν ᾧ αἱ τῶν βασιλἐων ταφαὶ καὶ ἡ Ἀλεξάνδρου> {=μέρος τῶν ἀνακτόρων εἲναι καὶ τὸ λεγόμενο Σῆμα , τὸ ὁποῖο ἦταν ἕνας περίβολος ὁπου βρίσκονται οἱ τάφοι τῶν βασιλέων καὶ τοῦ Ἀλεξάνδρου—ΣΤΡΑΒΩΝ, ΓΕΩΓΡ., ΙΖ,C 794}
Καὶ συνεχίζει:
<τὸ σῶμα τοῦ Ἀλεξάνδρου κομίσας ὁ Πτολεμαῖος ἐκήδευσεν ἐν τῇ Ἀλεξανδρεἰᾳ ὅπου νῦν ἔτι κεῖται, οὐ μὴν ἐν τῇ αὐτῇ πυἐλῳ · ὑαλίνη γὰρ αὕτη ,ἐκεῖνος δ’ἐν χρυσῇ κατέθηκεν
{=τὸ σῶμα τοῦ Ἀλεξάνδρου τὸ ἔφερε ὁ Πτολεμαῖος καὶ τὸ κήδευσε στὴν Ἀλεξἀνδρεια , ΟΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ. Μόνο πού δέν βρίσκεται στὴν ἴδια σαρκοφάγο. Ἐκεῖνος τὸν ἔβαλε σὲ χρυσῆ, ἑνῶ ἡ τωρινὴ εἶναι γυἀλινη—ΣΤΡΑΒΩΝ ὅ.π.}.
Ὑπῆρξαν πολλοὶ οἱ Ρωμαῖοι Ἡγεμόνες πού ἐπισκέφτηκαν τὸν Τάφο τοῦ Ἀλεξανδρου, ἀπὸ τὸν ΙΟΥΛΙΟ ΚΑΙΣΑΡΑ τὸ 48πΧ καὶ τὸν ΟΚΤΑΒΙΑΝΟ ΑΥΓΟΥΣΤΟ τὸ 30πΧ ,ὁ ὁποῖος χαϊδεύοντας τὸ πρόσωπο τῆς ταριχευμένης σοροῦ τοῦ Ἀλεξάνδρου ἔσπασε μέρος τῆς μύτης{=τὸ μὲν τοῦ Ἀλεξάνδρου σῶμα εἶδε, καὶ αὐτοῦ καὶ προσήψατο, ὥστε τι τῆς ῥινός, ὥς φασι, θραυσθῆναι —ΔΙΩΝ ΚΑΣΣΙΟΣ, 51,16} ἕως τὸν ΚΑΛΙΓΟΥΛΑ, τὸν ΣΕΠΤΙΜΙΟ ΣΕΒΗΡΟ καὶ τὸν ΚΑΡΑΚΑΛΛΑ τὸ 215μΧ.
Τελευταῖα πηγὴ πού μιλᾶ γιὰ τὸν Τάφο τοῦ Ἀλεξάνδρου στὴν Ἀλεξάνδρεια εἶναι ὁ ΛΙΒΑΝΙΟΣ {+393μΧ} στὸν 49ο Λόγο του"ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΒΟΥΛΩΝ {=Ἀλεξἀνδρειαν τὴν δεικνῦσαν τὸν νεκρόν—49,12}.
ΚΑΤΟΠΙΝ ΧΑΝΕΤΑΙ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ διότι περὶ τὸ 400μΧ ὁ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ διερωτᾶται στὴν "ΟΜΙΛΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ Β’ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ" <ποῦ εἰπέ μοι τό Σῆμα Ἀλεξάνδρου δεῖξον μοι>.
ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΒΗ;
Πιθανῶς τὸ Σῆμα τοῦ Ἀλεξἀνδρου καταστράφηκε ἁπὸ τοὺς χριστιανοὺς στὶς θρησκευτικὲς ταραχὲς τῆς ἐποχῆς (πχ. τὸ 391μΧ ὀ Πατριάρχης Θεόφιλος μὲ τούς ὄχλους τῶν χριστιανῶν ΓΚΡΕΜΙΣΕ ΤΟ ΣΕΡΑΠΕΙΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΕΙ ΣΤΕΓΑΖΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ) διότι ἡ ἑπόμενη φυσικὴ καταστροφὴ μετὰ τὴν ἐποχὴ τοῦ Θεόφιλου ἦταν ὁ σεισμὸς τοῦ 535μΧ δηλ. ἐπὶ Ἰουστινιανοῦ (Ὡς γνωστόν,τὸ 262 μΧ μέγας σεισμὸς εἶχε ΚΑΤΑΒΥΘΙΣΕΙ ὅλη τὴν βασιλικὴ συνοικία, στὸ ἀκρωτήριο τῆς ΛΟΧΙΑΔΟΣ..).
ΘΕΩΡΙΕΣ πού ἁναπτύχτηκαν τὴν νεώτερη ἐποχὴ γιὰ τὸ ποῦ βρίσκεται ὁ τάφος τοῦ Ἀλεξάνδρου εἶναι οἱ ἁκὀλουθες:
α) τὸ 1850 ὁ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΣΚΥΛΙΤΣΗΣ ὑποστήριξε ὅτι εἶδε σὲ κρύπτη τοῦ ΤΖΑΜΙΟΥ ΝΑΜΠΙ ΝΤΑΝΙΕΛ τὴν γυἀλινη σαρκοφάγο τοῦ Ἀλεξἀνδρου.
β) τὸ 1993 ὁ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΠΑΠΑΖΩΗΣ (καὶ πρόσφατα ἡ ΑΡΒΕΛΕΡ...) ὑποστήριξε ὅτι ὁ Μ.Ἀλέξανδρος ἐτάφη στὴν ΒΕΡΓΙΝΑ (σημειωτέον ὅτι πολλοὶ ΞΕΝΟΙ ἀρχαιολόγοι ἁμφισβητοῦν ὅτι στὴν Βεργῖνα ὁ τάφος εἶναι τοῦ Φιλἰππου, ἁλλὰ λἐνε ὅτι ἡ πανοπλία —ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΤΗΣ ΜΕΓΕΘΟΥΣ—ἀνἠκει στὸν βλακεύοντα ἑτεροθαλῆ ἀδελφὸ τοῦ Ἀλεξάνδρου ΦΙΛΙΠΠΟ ΑΡΙΔΑΙΟ)
γ) τὸ 1995 ἡ ΣΟΥΒΑΛΤΖΗ ὑποστήριξε ὅτι βρῆκε τὸν τάφο τοῦ Ἀλεξάνδρου στὴν ΟΑΣΗ ΣΙΒΑ χωρὶς ὀμως νά πείσει τὴν παγκόσμια ἐπιστημονικὴ κοινότητα
δ) τὸ 2002 ὁ A.CHUGG ἔγραψε ὅτι ἡ σορὸς τοῦ Ἀλεξἀνδρου χρησιμοποιήθηκε ἁπό τοὺς χριστιανούς τῆς Ἀλεξανδρείας ὡς ...ΛΕΙΨΑΝΟ ΤΟΥ ΑΓ.ΜΑΡΚΟΥ, ὁπότε στὸν Ἅγ.Μᾶρκο τῆς Βενετἰας φυλάσσεται στὴν πραγματικότητα ἡ ταριχευμένη σορὸς τοῦ Μακεδόνα βασιλιᾶ
καὶ ε) τὸ 2014 ἡ τότε κυβέρνηση ἄφησε νά ἐννοηθεῖ ὅτι στὸ ΤΥΜΒΟ ΚΑΣΤΑ ἦταν θαμμένος ὁ Ἀλἐξανδρος· εύτυχῶς ὅμως ἔσπευσαν οἱ εἰδικοὶ καὶ πρόλαβαν τὰ εύτρἀπελα (ἡ ἀρχαιολόγος ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ δήλωσε ὅτι βάσει ἐπιγραφῶν ἡ κατασκευὴ προοριζόταν γιὰ τὸν τάφο τοῦ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ)
Κι ἐτσι ἡ ἔρευνα γιὰ τὸν Τάφο τοῦ μεγαλύτερου στρατηλάτη τῆς ἱστορίας συνεχίζεται μέχρι νά βρεθεῖ κἀποιος νέος ΣΛΗΜΑΝ—καὶ ἐν τῷ μεταξὺ ἡ φαντασία περισσεύει, καθότι ἡ ἐλπὶς οὐ καταισχύνει...
________
σχετικά μὲ τὴν ἀρχαία Ἀλεξἀνδρεια βλ.