Η ΑΠΟΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΟΡΜΑΝΔΙΑ & ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΒΕΡΛΑΙΝ.
Ὡς σύνθημα πρὸς τὴν γαλλικὴ Ἀντίσταση γιὰ την ἡμερομηνία τῆς ΑΠΟΒΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΝΟΡΜΑΝΔΙΑ (6-6-1944) μετέδιδε τὸ BBC στίχους ἀπὸ τὸ γνωστό ποίημα τοῦ ΒΕΡΛΑΙΝ " Chanson d'automne= Ἆσμα τοῦ Φθινοπώρου" {1866}.
Εἶχε συμφωνηθεῖ μὲ τὴν γαλλικὴ Ἀντίσταση ὅτι μόλις τὸ ἀγγλικὸ ραδιόφωνο θὰ μετέδιδε τὸν πρῶτο στίχο τοῦ ἐν λόγῳ ποιήματος {les saglots longs des violons de l' automn=οἱ μακρόσυρτοι λυγμοὶ τῶν βιολιῶν τοῦ φθινοπώρου},
αὐτὸ θὰ σήμαινε ὅτι ἡ ἀπόβαση θὰ γινόταν σὲ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ,ἐνῶ ἄν μετέδιδε τὸν ἑπόμενο στίχο{blessent min coeur d' une langueur monotone= πληγώνουν ἡ καρδιά μου μὲ μιὰ μονότονη ἀπάθεια} ἡ Ἀπόβαση θὰ γινόταν σὲ 24 ΩΡΕΣ..
Ὁ πρῶτος στίχος μεταδόθηκε ἀπὸ τὸ BBC τὴν 1η ΙΟΥΝΙΟΥ 1944 καὶ ὁ δεύτερος τὴν 5η ΙΟΥΝΙΟΥ 1944 , τὴν παραμονὴ δηλ. τῆς Ἀπὸβασης, στὶς 23.15.
Φυσικὰ καὶ οἱ Γερμανοὶ τὰ γνώριζαν ὅλα αὐτὰ γι αὐτὸ καὶ παρακολουθοῦσαν συνεχῶς ..φιλόλογοι τὸ BBC .Ὅμως ὅταν ἀκούστηκε ὁ ἐπίμαχος στίχος τοῦ Βερλαιν ποὺ δήλωνε ὅτι Η ΑΠΟΒΑΣΗ ΘΑ ΞΕΚΙΝΟΥΣΕ ΣΕ 48 ΩΡΕΣ καὶ ὅταν ὄντως ξεκίνησε ἡ Ἀπόβαση ,τὸ ἐπιτελεῖο τοῦ ΓΙΟΝΤΛ στὸ Βερολῖνο ἀρνήθηκε νὰ..ξυπνήσει τὸν ΧΙΤΛΕΡ ποὺ κοιμόταν, ὑποτιμῶντας τὴν ἐνέργεια αὐτὴ τῶν Συμμάχων, ἐνῶ ὁ ΡΟΜΜΕΛ ἔλειπε μὲ ἄδεια στὴν Γερμανία γιὰ τὰ γενέθλια τῆς συζύγου του (στὶς 6 Ἰουνίου).
Ἂς σημειωθεῖ ἐπίσης ὅτι ὁ Γερμανὸς πρακτορας ἀπὸ τὴν Λισσαβῶνα μὲ τὸ κωδικὸ ὄνομα "ΟΣΤΡΟ" —κατὰ κόσμον ΠΑΟΥΛ ΦΡΙΝΤΡΜΟΥΤΣ—εἶχε εἰδοποιήσει τὸ Βερολῖνο γιὰ τὸν ἀκριβῆ τόπο καὶ χρόνο τῆς Ἀπόβασης.
Ἐν τούτοις ὁ Χίτλερ καὶ ὁ Ρὀμελ θεὠρησαν ὡς παραπλάνηση τῶν Συμμάχων τὸ μήνυμα τοῦ πράκτορα ΟΣΤΡΟ, ἐπειδὴ ἀφενὸς ἡ πληροφορία ἦταν πολὺ ἀκριβὴς καὶ ἀφετέρου διότι ὁ Πάττον—ὁ καλὐτερος στρατηγὸς τῶν Ἀμερικανῶν—βρισκόταν ἀπέναντι στὸ Καλαί (μὲ μιὰ πλασματικὴ στρατιὰ ἀπὸ πλαστικὰ ἅρματα ...)
ΑΥΤΗ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΤΟΝ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΕ ΤΟΝ ΧΙΤΛΕΡ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΙΣΤΕΥΕ ΟΤΙ Η ΑΠΟΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΟΡΜΑΝΔΙΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ Η ΚΥΡΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΜΑΧΩΝ.
Ὅταν κατάλαβε τὴν ΑΛΗΘΙΝΗ παραπλάνηση ὁ Χίτλερ ΗΤΑΝ ΑΡΓΑ. Οἱ Σύμμαχοι εἶχαν πατήσει πιὰ πόδι στὸ "ΦΡΟΥΡΙΟ ΕΥΡΩΠΗ"...
_________
ΥΓ οἱ σκηνὲς εἶναι ἀπὸ τὴν κλασσικὴ ταινία
τοῦ 1962 : The Longest Day/ Η ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ.
ΥΓ2 . τὸ V τοῦ "VICTORY" τοῦ Τσώρτσιλ στὰ σήματα ΜΟΡΣ ἀπεικονίζεται μὲ 3 τελεῖες καὶ 1 παῦλα (...—) θυμίζοντας τὴν ἄρχὴ τῆς 5ης ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ τοῦ Μπετόβεν..