ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ  



Α. Διδακτική ενότητα: 
ΠΕΡΣΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ-ΜΗΔΙΚΑ

Β. Περιεχόμενο διδακτικής ενότητας:
1.Ιστορικα γεγονότα. Ιωνική Επανάσταση. Σχέση των Ιώνων με τους Ελλαδίτες κατοίκους.Προσδιορισμός του όρου "μηδικά" & "μηδιζόντων"
2.Κατανόηση τής σύγκρουσης τών δύο πολιτισμών , περσικού και ελληνικού.
3.Συνειδητοποίηση των αρχ.Ελλήνων ότι ανήκουν στο ίδιο έθνος (αναφορά Ηροδότου)
4.Κατανόηση της ιστορικής σημασίας της ελληνικής νίκης στα Μηδικά 

 Γ..Πορεία διδακτικής προσέγγισης της ενότητας.
Μέθοδος: ανεστραμμένη τάξη/ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
Χρόνος υλοποίησης :
1 διδακτική ώρα
Διδακτικοί στόχοι:
Οι αναφερόμενοι στο Εγχειρίδιο Καθηγητή. Οι μαθητές πρέπει να κατανοήσουν την ιστορική σημασία των Μηδικών για την συνέπεια των Περσικών Πολέμων για την  απόκτηση από τους Έλληνες πανελλήνιας συνείδησης (το "ελληνικόν")
Εργαλεία: διαδραστικός πίνακας/σχολικό εγχειρίδιο 

Δ. Διεξαγωγή του μαθήματος/Πραγματοποίηση της διδασκαλίας
1. ΑΦΟΡΜΗΣΗ:
Οι μαθητές έχουν ενημερωθεί σχετικώς μέσω των ιστοτόπων (μοντέλο ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΗΣ ΤΑΞΗΣ) :
Σύνδεση με την προηγούμενη ενότητα (αξιολόγηση των προηγουμένων γνώσεων των μαθητών)
2.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ:
Διάγραμμα Ιστορικών γεγονότων & και σχετικές αναπαραστάσεις των μαχών (Διαδραστικός πίνακας)
Κατόπιν, οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε 3 ομάδες (ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ) :
α) οι υποστηρίζοντες την μερίδα των "μηδιζοντων"
β) οι υποστηρικτές της ανθιστάμενης μερίδας κατά των Περσών εισβολέων
γ) οι κρίνοντες και εκτιμώντες τις  δύο παραπάνω απόψεις
Η ολομέλεια τής Τάξης εκτιμά τα γεγονότα και κυρίως συνειδητοποιεί την σημασία των Μηδικών για την  διαμορφωση πανελλήνιας συνείδησης των κατοίκων των ελληνικών Πολεων-Κρατων 
3.ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ:
Οι μαθητές κρατούν σημειώσεις επί των αναφερομένων μαχών κατά τα Περσικά και των επιχειρημάτων των δύο παρατάξεων μηδιζόντων και ανθισταμένων.
4.ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ:
Συζήτηση επί της σημασίας των Μηδικών για την μετέπειτα εξέλιξη του Κλασσικού & ευρωπαϊκού Πολιτισμού
5.Επέκταση:
Αναφορά στην σημασία της διαμόρφωσης πανελληνιας συνείδησης .Ανάλυση του Παραθέματος του Ηροδότου (ομαιμον, ομογλωσσον, ομοθρησκον) και ανάθεση homework επ' αυτού.





ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
—Philip de Souza (2003). The Greek and Persian Wars, 499-386 BC. Osprey Publishing
—Farrokh, Keveh (2007). Shadows in the Desert: Ancient Persia at War. Osprey Publishing
—Green, Peter (1996). The Greco-Persian War, University of California Press. .ελληνική μετάφραση: Οι ελληνοπερσικοί πόλεμοι. Μτφρ. Αριάδνη Αλαβάνου. Γέρακας: Τουρίκη. 2004. 
—Wilcken Ulrich, Αρχαία Ελληνική Ιστορία, μετ.Ι Τουλουμακου, εκδ Παπαζήση, Αθήνα,2010

ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ (Διαμαντής) ΚΟΥΤΟΥΛΑΣ
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Δὲν ἦταν μόνον ὁ Ἀλάριχος : Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.