Ἐκκλησἰα & Ἐξουσία.



Διερωτῶνται πολλοί, τί ἐννοεῖ ὁ Ντοστογιέφσκι στόν "Μέγα Ἱεροεξεταστή" ὅταν γράφει ὅτι ἡ Ἐκκλησία μετὰ τὸν Μ.Κωνσταντῖνο ἀκολούθησε τὸν Διάβολο κι ὄχι τὸν Χριστό: 
<Δὲν εἴμαστε μὲ Ἐσένα μὰ μὲ Ἐκεῖνον , νὰ τὸ μυστικό μας...Πᾶνε ὀχτὼ αίῶνες* ἀπὸ τότε πού πὴραμε ἀπὸ Ἐκεῖνον , αὐτὸ ποὺ Ἐσὺ μὲ ἀγανάκτηση ἀπέρριψες** , τὸ ξῖφος τοῦ Καίσαρα τῆς Ρώμης...>.

Τοῦ ἀπἀντησα πὼς εἶχε περἰπου δίκιο (ἂν καὶ ὑπερβάλλοντας ) ὁ Ντοστογιέφσκι. 
Περίπου δίκιο , διότι ἡ Ἐκκλησία ἀπἐκτησε ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΟΜΗ (ἐπισκοπᾶτο— ἱερατεῖο) ὄχι τὴν ἐποχὴ τοῦ Κωνσταντίνου, ἀλλά ἤδη ἀπὸ τὸν 1ο αἰ.μΧ ΟΤΑΝ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ποὺ πιστεύει ὅτι ἐντὸς ΕΚΕΙΝΗΣ τῆς  γενιᾶς *** θὰ ἔρθη ἡ Β' ΠΑΡΟΥΣΙΑ, σὲ ΚΑΘΙΔΡΥΜΑ ΣΩΤΗΡΙΑΣ μέσῳ τῆς παροχῆς τῶν Μυστηρίων.
 Καὶ τοῦτο ἔλαβε χώρα στὰ τἐλη τοῦ 1ου αἰ., ἐπειδή, ἐνῶ  τὸ 70μΧ καταστρἀφηκε ἡ Ἱερουσαλὴμ καὶ ὁ Ναός, ὁ Υἱὸς τοῦ Ἀνθρώπου ὅμως  ΔΕΝ ΗΡΘΕ****.

 Ἡ "Καθυστέρηση τῆς Παρουσίας" ἦταν δηλ. ἡ αἰτία ποὺ ἡ Ἐκκλησία  ἀπἐκτησε ἐξουσιαστικὴ δομή, ὡς Καθίδρυμα Σωτηρίας. Μὲ τὸν Μ.Κωνσταντῖνο ἀπἐκτησε πολιτικὴ ἐξουσία γενόμενη Δημόσια Ὑπηρεσία τοῦ ρωμαϊκοῦ Κράτους.



_______
* ὑποτίθεται ὅτι ὁ Διάλογος Ἱεροεξεταστῆ—Χριστοῦ ἔλαβε χώρα τὸ 1500 στὴν Σεβίλλη.

** ἐννοεῖ στοὺς Πειρασμούς.

*** —ἀμὴν γἀρ λέγω ὑμῖν οὐ μὴ τελέσητε τὰς πόλεις τοῦ Ἰσραὴλ {=δὲν θὰ προλάβετε νὰ κηρύξετε σὲ ὅλες τὶς πόλεις τοῦ Ἰσραὴλ} ἕως ἄν ἔλθῃ ὁ Υιὸς τοῦ Ἀνθρώπου{=καὶ θὰ ἔχει ἔρθη ὁ Υιὸς τοῦ Ἀνθρώπου)  > {Μτ.,10,23}
—ἀμὴν λἐγω ὑμῖν ὅτι μὴ παρέλθῃ ἡ γενεὰ αὕτη ἕως πάντα γένηται> {Λκ.,21,31‒32}.

****  Ἀλλ᾿ ἐν ἐκείναις ταῖς ἡμέραις, μετὰ τὴν θλῖψιν ἐκείνην ὁ ἥλιος σκοτισθήσεται, καὶ ἡ σελήνη οὐ δώσει τὸ φέγγος αὐτῆς,
 καὶ οἱ ἀστέρες ἔσονται ἐκ τοῦ οὐρανοῦ πίπτοντες, καὶ αἱ δυνάμεις αἱ ἐν τοῖς οὐρανοῖς σαλευθήσονται.Καὶ τότε ὄψονται τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου ἐρχόμενον ἐν νεφέλαις μετὰ δυνάμεως πολλῆς καὶ δόξης. (Μκ, 13, 24‒26)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Δὲν ἦταν μόνον ὁ Ἀλάριχος : Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.